Ao quimiquero encallado Blue Star xestiónano desde Singapura e frétano desde as Bermudas
Quen é o dono do Blue Star, o quimiquero encallado en Ares con máis de cen toneladas de combustible a bordo? Como o Prestige, a resposta atópase ao final dunha maraña de intereses que se enreda por medio planeta (Bermudas, Singapura, Estados Unidos, Holanda, Malta e España). A ausencia dunha resposta clara é preocupante para Galicia, vistos os precedentes. Hai que ter en conta que desde o domingo o rescate xa non o dirixe o Estado.
Quen é o dono do Blue Star, o quimiquero encallado en Ares con máis de cen toneladas de combustible a bordo? Como o Prestige, a resposta atópase ao final de unha maraña de intereses que se enreda por medio planeta (Bermudas, Singapura, Estados Unidos, Holanda, Malta e España). A ausencia dunha resposta clara é preocupante para Galicia, vistos os precedentes. Hai que ter en conta que desde o domingo o rescate xa non o dirixe o Estado.
O petroleiro Blue Star encallado en Ares nunha foto de @iagovarela
Como sucedeu co Prestige, atendendo ás leis internacionais, quen manda agora no rescate é, en palabras do delegado do Goberno, o "armador".
A fretadora do buque é, como adiantou Galiciapress o sábado, Team Tankers International. Trátase dunha importante compañía marítima, con sede no paraíso fiscal das Illas Bermudas.
O Blue Star aparece en a "lista de frota" da súa web. Fuentes da consultora holandesa MTI Network consultadas por Galiciapress, especifican, iso si, que "o día a día do funcionamento do buque, incluíndo a responsabilidade sobre a tripulación, corresponde aos responsables técnicos de MTM Shipmanagement en Singapura".
Para explicalo en termos non marítimos: o Blue Star está alugado por unha armadora das Illas Bermudas pero a súa xestión diaria recae nunha compañía de Singapura. Así o explica MTI Network, firma holandesa que se presenta como "a compañía líder en xestión de comunicación de crise". "Protexendo reputacións" é o seu slogan.
E a quen o aluga? A singapureña MTM Shipmanagement "xestiona o barco en nome dos donos cuxo nomee non teño dispoñible agora", explican desde a consultora de relacións públicas. Os portavoces engaden que "Team Tankers fretaron -é dicir, alugado- o buque por un período concreto pero non son os responsables das operacións do barco".
Quen asume pois a responsabilidade do dia a día de o rescate é MTM Shipmanagement Singapore. Nun comunicado remitido a Galiciapress confirma que "lanzou unha operación para reflotar o petroleiro/quimiquero Blue Star que xestiona".
Os xestores aseguran ademais que "o casco permanece intacto" e que "non verteu de fuel", sen entrar en detalles da carga -as autoridades españois din que estaba baleiro- ou de se hai risco de que as 100 toneladas de combustible propio acaben derramándose.
VARIOS IMPORTANTES BANCOS DETRÁS DA FRETADORA
De acordo á información da súa propia web, a fretadora das Illas Bermudas está controlada por bancos, principalmente de Estados Unidos: J.P. Morgan (28,6%), Pershing LLC -filial de The Bank of New York Mellon- (25.1%), a belga Euroclear Bank (13,5%) e Barclays (8%).
O Blue Star aparece citado nas contas de Team Tankers International Ltd deste ano e un comunicado publicada pola propia armadora caribeña a principios de 2018, onde explica que "a compañía recibiu a entrega do Blue Star en xaneiro por un período de dous anos".
MÁIS MODERNO QUE O PRESTIGE PERO CUN DONO IGUAL DE ESCURRUDIZO
A pesar de que toda esta maraña de intereses, o Blue Star non é o Prestige. Non estamos ante un barco abanderado nun paraíso fiscal no Caribe, Bahamas; senón ante un navío abanderado na Unión Europea. Aínda que tamén é certo que Malta está considerado como un nicho fiscal por moitas organizacións, dado os seus baixos tributos.
Ademais, é un barco de dobre casco -a diferenza do Prestige, que era monocasco- e bastante novo, pois construído en Turquía en 2011. O cliente que motivou o seu viaxe tampouco é descoñecido. o Prestige partiu de San Petesburgo e nunca se soubo onde ía. O Blue Star cubría o roteiro entre Bilbao e A Coruña, para atracar en a refinería de Repsol.
No que si se parecen os dous barcos é na poquísima transparencia sobre quen é o seu dono final. No Prestige tardouse meses en chegar ao fretador, Mikhail Fridman, o oligarca ruso hoxe dono de supermercados Día. No caso do Blue Star está claro quen é a fretadora -a caribeña Team Tankers- pero aínda non se informou de quen é o dono do barco.
A MESMA RESCATORA QUE O PRESTIGE VOLVE A COLLER O TEMÓN DUN BARCO EN PROBLEMAS EN GALICIA
Navío varado que tentará sacar das rocas holandesa Smit Salvage BV, que por certo foi a mesma compañía rescatadora que tamén contrataron os fretadores do Prestige. Coincidencia que xa suscitou as críticas dun grupo ecoloxista.
E é que en Galicia -e nos tribunais internacionais- aínda se debate quen foi o responsable do infausto rumbo do Prestige, se o goberno ou a rescatadora.
Escribe o teu comentario