​“Ningún sindicato ocupouse dos funcionarios do corpo superior todos estes anos”

O Sindicato de Empregados Públicos de Galicia (SEPGA) foi a gran sorpresa nas recentes eleccións sindicais na Xunta. A pesar da súa recente creación, a central, pensada ademais só para funcionarios do corpo superior, logrou unha “acollida espectacular” situándose como o terceiro máis votado en Galicia e o segundo en varias localidades. Galiciapress entrevista a Pablo Amenedo Bermúdez, o vicepresidente da Comisión Xestora. O proceso de funcionarización, os seus plans de crecemento e o papel dos sindicatos tradicionais son algúns puntos desta conversación.


|

O Sindicato de Empregados Públicos de Galicia (SEPGA) foi a gran sorpresa nas recentes eleccións sindicais na Xunta. A pesar da súa recente creación, a central, pensada ademais só para funcionarios do corpo superior, logrou unha “acollida espectacular” situándose como o terceiro máis votado en Galicia e o segundo en varias localidades. 


Galiciapress entrevista a Pablo Amenedo Bermúdez, o vicepresidente da Comisión Xestora. O proceso de funcionarización, os seus plans de crecemento e o papel dos sindicatos tradicionais son algúns puntos desta conversación.


Pablo amenedo bermudez sepga linkedin

Pablo  Amenedo | Linkedin


O SEPGA diferénciase dos outros sindicatos con representación na Administración Xeral de la Xunta en que está pensado para, cito dos seus estatutos, "os Empregados Públicos que formen parte da Administración Xeral da CCAA de Galicia e estean integrados no corpo facultativo superior ou no corpo superior, así como nas diferentes escalas ou subescalas que os conformen". Por que se decidiron a crear un sindicato específico para eses corpos? ?Que especificidades laborais teñen estes postos de traballo que motiven a oportunidade dun sindicato propio?


A motivación para a creación do sindicato foi que durante todos estes anos ningún sindicato ocupouse do noso colectivo, polo que SEPGA naceu co fin de de paliar esta carencia e dar voz aos empregados públicos do corpo superior, ben sexan de administración xeral ou especial, nos órganos nos que se adoptan as decisións que marcan a nosa vida profesional.


Existía unha sensación xeneralizada de que cada vez que se tomaron decisións que afectaron o noso corpo, non houbo ninguén que velase polos nosos dereitos e tivese en conta as nosas necesidades como colectivo.


Por tanto, foi o momento de apostar por ter voz propia e poder defender na Mesa de Empregados Públicos cuestións como a subida das retribucións; a mellora no nivel de acceso aos corpos; unha formación adecuada ás nosas peculiaridades; o establecemento dunha verdadeira carreira rigorosa e que non se limite a ser un recoñecemento de antigüidade...


Todo isto conseguiuse co respaldo das asociacións profesionais do grupo A e o de todos os funcionarios do grupo A que nos deron o seu apoio para poder obter a representación necesaria para defender conxuntamente estes intereses que lamentablemente non foron tidos en conta ata o momento.


“A aprobación dun modelo de carreira profesional converte en irrelevante o noso traballo e ao noso grupo”


Consideran entón que o resto de sindicatos tradicionais non estaban a defender adecuadamente a estes traballadores?

Así foi, e todos tivemos a posibilidade de constatar este feito na aprobación dun modelo de carreira profesional que converte en irrelevante o noso traballo e ao noso grupo.


Nesta carreira, por unha banda tivemos aos sindicatos asinantes do acordo de concertación social, que articularon unha carreira na que se discrimina inxustificadamente aos funcionarios do grupo A (A1 e A2), cun tratamento económico diferente, aos que lles espera unha perda económica de 9.839,20 euros en sete anos, unha media de 1.405 euros/ano; e doutra banda, estaban os sindicatos que non asinaron o acordo: ben porque o “único problema” estaba en que o acceso extraordinario a Grao I da carreira profesional quedaba reservado só ao persoal laboral fixo e aos funcionarios de carreira; ben porque agora centraron os seus esforzos nunha subida lineal igual para todos os grupos, a pesar de que no seu día que propuxeran unha rebaixa proporcional do soldo en función do grupo de pertenza.


A ningún deles preocupoulles, nin solicitaron claramente na mesa de negociación, que non se producira esta discriminación que o acordo lle provocou aos funcionarios do Grupo A, que teremos que esperar 7 anos para completar dous graos dunha carreira que o resto dos compañeiros completarán en 5 anos.


Reiteramos a nosa liña de profundo respecto polo resto de organizacións sindicais, pódese defender a un colectivo sen ter que prexudicar a ninguén


SEPGA logrou grandes resultados nas eleccións ás Xuntas de Persoal de la Xunta en abril; conseguindo, a pesar da súa recente constitución, o terceiro posto con 19 delegados, superando mesmo a clásicos sindicatos tradicionais como CCOO e UXT. Como valoran estes resultados e a que cren que se debe este éxito?


O resultado valorámolo moi positivamente. Tivemos unha acollida espectacular e obtivemos uns resultados que nos confirmaron que os funcionarios do Grupo A de la Xunta de Galicia sentiamos carentes de representación por parte das organizacións sindicais tradicionais.


Así, despois de todo o traballo levado a cabo para chegar a presentarnos ás eleccións e, a pesar de non ser capaces de presentar unha candidatura na provincia de Ourense, conseguimos un éxito sen precedentes que nos converteu na segunda forza sindical nas 4 circunscricións nas que concorremos (só por detrás da CIG, sen prexuízo de que no cómputo global, ao non presentarnos en Ourense, fomos a terceira), e iso é algo do que sentimos tremendamente orgullosos porque é algo conseguido, en moi pouco tempo, grazas ao apoio dunha amplísima maioría de compañeiros e compañeiras do grupo A.


Moitas das nosas reivindicacións buscarán unha mellora global das condicións de todos os funcionarios da Xunta  


En calquera caso, desde SEPGA reiteramos a nosa liña de profundo respecto polo resto de organizacións sindicais, mantendo a idea de que se pode defender a un colectivo, sen ter que prexudicar a ninguén e recalcando que moitas das nosas reivindicacións buscarán unha mellora global das condicións de todos os funcionarios de la Xunta de Galicia.


Cales son os seus plans a medio prazo?


De momento temos que dotar dunha estrutura ao sindicato; non se pode esquecer que SEPGA é de recente creación que á vez que leva a cabo a defensa do programa aprobado, debe iniciar o proceso de construción de toda a súa organigrama interno e dotarse dunha masa social consolidada.


Non hai previsión de presentarnos noutras áreas de la Xunta, sen prexuízo de entrar en contacto con outros colectivos de grupo A, por exemplo os médicos


Prevén presentarse noutras áreas de la Xunta, por exemplo Educación?

De momento non hai previsión de presentarnos noutras áreas da Xunta, sen prexuízo de entrar en contacto con outros colectivos de grupo A, por exemplo os médicos, cos que desenvolver unha sinerxias a través das que poder chegar a acordos para a defensa conxunta de intereses comúns, sen perder a nosa identidade propia.


E noutras administracións, como municipios e deputacións; administración de Xustiza ou na Administración Xeral do Estado en Galicia?


Polo mesmo motivo alegado, este non é un obxectivo a longo prazo, e co discorrer do tempo poderá ser analizada esa e outras vías.


Uno dos grandes debates entre os traballadores públicos é a necesidade de recuperar os dereitos recortados no seu día ao fío da crise. Que camiño queda por facer neste campo?


Tanto a nivel salarial como de recoñecemento de dereitos sociais, estamos aínda moi distantes do momento anterior á crise. Fai falta restablecer un fondo de acción social que é case inexistente na actualidade e unhas retribucións que, sen prexuízo de que se iniciou lentamente a súa recuperación, seguen sendo, no caso do Grupo A, as máis baixas de todas as administracións do estado español.


Outro dos puntos máis comentados entre os traballadores de la Xunta estes meses é o polémico proceso de funcionarización. Como valora o SEPGA este proceso?


En relación con isto, o que queremos defender é a esixencia de que os procesos de selección tanto comúns (acceso libre e promoción interna) como “extraordinarios” -como convocatorias de ‘funcionarización’, integración de persoal funcionario doutras administración públicas … - manteñan unhas esixencias de mérito e capacidade suficientes e acordes coas esixencias do desempeño do Grupo A que non se convertan nunha vía “irregular” de acceso á función pública.


SEPGA naceu sen ‘interferencias’ ideolóxicas e entendemos que así debe seguir.


A maioría dos sindicatos clásicos teñen vínculos recoñecidos, senón con determinados partidos políticos, polo menos con determinadas ideoloxías: esquerdas, nacionalismo, etcétera. Onde se sitúa ideológicamente o SEPGA ou é unha cuestión, a ideolóxica, na que non se posicionan?


SEPGA naceu sen ‘interferencias’ ideolóxicas e entendemos que así debe seguir. Buscamos a profesionalización da administración e o desenvolvemento dunha verdadeira carreira profesional do Grupo A que implique o deseño dun marco de competencias profesionais adecuado ás funcións que debemos desempeñar, que permita unir a garantía de imparcialidade aos coñecementos técnicos e a súa actualización.


Tamén que se posibilite o deseño e a institucionalización de itinerarios profesionais que permitan ao persoal funcionario definir os seus propios “portfolios” e crear unha base de datos na que se inclúan estes por vontade das persoas interesadas, garantindo ao persoal funcionario uno desempeño acorde aos seus intereses e titulación. E que exista unha formación específica para os funcionarios do Grupo A, promovendo a existencia dunha oferta formativa adecuada ao desempeño da carreira profesional. Neste sentido, resulta necesario ofertar un Programa de Formación Directiva e Predirectiva.


En definitiva, que se faga unha xestión dirixida aos resultados mediante a adquisición do dominio de ferramentas e competencias tales como a xestión por proxectos, pilotada polos propios servidores públicos, o establecemento de equipos de traballos por criterios funcionais, non só orgánicos, e a mellora do traballo en rede.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE