Están mal multados os condutores galegos? A xustiza di que algúns si

Unha sentenza dun xulgado pontevedrés pon en dúbida a veracidade das multas e os puntos subtraídos pola DXT, que agora poderían ser devoltos aos condutores penalizados.


|

Unha sentenza dun xulgado pontevedrés pon en dúbida a veracidade das multas e os puntos subtraídos pola DXT, que agora poderían ser devoltos aos condutores penalizados.


Multaconducirtraficocarreteras


O Xulgado dos Contencioso Administrativo Número 1 de Pontevedra fallou o pasado 22 de xaneiro en favor da organización de defensa dos condutores Automobilistas Europeos Asciados (AEA). No último ano, segundo a AEA, houbo máis dun centenar de sentenzas similares en toda España, que obrigan á Dirección Xeral de Tráfico (DXT) a devolver puntos e multas por non aplicar as marxes de erro dos radares.


A AEA lembrou, a través dun comunicado, que "desde maio de 2010 impuxéronse en España máis dun millón de multas con importes e detracción de puntos superiores aos establecidos na lei de seguridade viaria".


Na última resolución xudicial abórdase "con gran acerto" a cuestión do "nó gordiano", que a AEA expuxo en máis procedementos respecto a que "o cinemómetro non realiza unha medición exacta da velocidade do vehículo".


No lado contrario, os Avogados do Estado argumentan que "o cinemómetro non ten nada que corrixir, porque o tipo legal infractor toma como único parámetro para determinar se se cometeu ou non o exceso de velocidade captado pola máquina, sen aplicación de índice corrector".


A AEA subliñou que a sentenza recoñece que "distintos xulgados do Contencioso-Administrativo están a adoptar criterios e solucións dispares", de modo que se produce "unha situación de inseguridade xurídica".


APLICAR A MARXE DE ERRO MÁXIMO

De agora en diante, de acordo coa sentenza, "o criterio correcto que debe seguirse é que debe corrixirse en cada caso a velocidade detectada polo radar".


Así, se a velocidade do vehículo que detecta o cinemómetro é de 100 quilómetros por hora ou menos, teránselle que restar 5 km/h se a medición realizouse en estático, ou de 7 km/h se se fixo en movemento.


A sentenza sinala que "é a única maneira de evitar que se poida chegar a sancionar a quen, en realidade, polos mencionados erros de medición, non chegou a cometer o hipotético exceso de velocidade detectado polo aparello".


A pesar das denuncias que levaron a cabo desde 2010, a AEA criticou que "as administracións con competencia en materia de tráfico seguen impoñendo sancións e detracción de puntos que, conforme ás reiteradas resolucións xudiciais, son ilegais".


O presidente da AEA, Mario Arnaldo, advertiu que "a sentenza favorable volve poñer de manifesto a necesidade dos automobilistas de ter un bo asesoramento especializado por parte de expertos en dereito da circulación e non de meros tramitadores de multas, para que os seus lexítimos dereitos non sigan sendo conculcados.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE