Lugo, a cidade galega que segue esperando un tren que non chega

|

Lugo carece dunha rede ferroviaria propia do S. XXI. Traxectos de dúas horas en tren que se cobren en 50 minutos en coche, servizos que non funcionan as fins de semana ou estacións que carecen de pasos soterrados son algúns dos males da rede de trens que denuncia o informe da plataforma ‘Lugo…Non perdas ou tren’ na provincia, cuxa capital é a única de toda Galicia que non ten unha conexión directa con Santiago de Compostela.


Trens de galicia

A rede ferroviaria de Lugo é unha das peores de España

Que Galicia está lonxe de ser un exemplo no que a comunicacións e infraestruturas refírese, non é noticia. Pero que en 2019 una das capitais de provincia siga sen contar cun servizo ferroviario acorde co século no que vivimos, si que o é. Mentres a comunidade prepárase para a chegada do AVE, a pesar de que a data da estrea da Alta Velocidade en Galicia demórase cada vez máis e máis, en Lugo reclaman que, antes de dar a benvida ao AVE, primeiro hai outros temas dos que encargarse. O último informe da Plataforma Cidadá ‘Lugo…Non perdas ou tren’, organo dependente da Federación de Provincial de Asociacións de Lugo, reclama unha revisión profunda na rede ferroviaria da provincia por parte de Adif e pide ao goberno central, á Xunta e a Renfe que tome cartas nun servizo ferroviario altamente deficiente.


A plataforma solicita “máis servizos, acordes coa demanda cidadá e con plenas garantías de funcionamento, en todos os tramos galegos, desde Ferrol a Ribadeo, que a data de hoxe sofren un total abandono, tanto en infraestruturas como na prestación dos servizos”, e anuncia que estas reclamacións chegarán “aos organismos competentes dentro da Unión Europea, así como aos nosos representantes nas súas distintas comisións de transporte e de relacións coas Comunidades Autónomas”.


Como exemplo desta dejacion por parte das administraciónes, a plataforma expón o caso de Monforte de Lemos e a súa estación, achacando á Xunta e ao Estado o “abandono institucional” que sofre. “Continúa sen ter planificados os accesos ferroviarios ao Porto Seco de Monforte, ter unha estación lúgubre con plataformas curtas e sen comunicación segura entre plataformas”, destaca a nota da asociación, recalcando que os pasaxeiros teñen que invadir as vías ante a falta de pasos soterrados e ascensores.


ILLADOS DA CAPITAL

Con todo, o maior problema no servizo ferroviario lucense é a falta de conexións. Lugo é a única capital de provincia sen conexión directa con Santiago de Compostela. A propia plataforma suxire que esta desconexión é “intencionada” a pesar de que “hai non moitos anos era xunto con Monforte de Lemos uno dos principais eixos de entrada de pasaxeiros en tren a Galícia”.


Na actualidade, a estación de Lugo ten cinco trens diarios con ligazón coa Coruña “sen horarios adecuados e con tempos de percorrido de entre unha hora e media ou case dúas horas” e catro trens diarios procedentes desde A Coruña con condicións idénticas aos anteriores; cinco trens diarios con destino Ourense “incluído o Alvia Lugo – Madrid e os trens Hotel a Barcelona e Madrid, con horarios pouco operativos para a cidade de Lugo” e seis trens diarios procedentes de Ourense “incluído o Alvia Madrid – Lugo e os trens Hotel procedentes de Barcelona e Madrid”.


Con todo, a nota tamén subarya que Lugo non conta con conexións directas co País Vasco nin con Irún, do mesmo xeito que con León a través de Monforte, salvo os trens hotel. Ademais, a capital lucense tampouco ten servizo con Barcelona as fins de semana e ninguén lles deu unha explicación, segundo a plataforma.


Ante isto, ‘Lugo…Non perdas ou tren’ fai a sigueinte comparativa con outras cidades galegas:

Trens


As DEMANDAS CIDADÁS

“Ante esta situación de abandono de prestación de servizos á cidadanía de Lugo e a súa provincia, requirimos unha nova planificación de servizos na provincia, con máis e mellores comunicacións entre a cidade de Lugo coa Coruña e Monforte, con paradas en todas as estacións e horarios adecuados; recortado os tempos de percorrido, de forma especial entre Lugo e A Coruña, xa que non é aceptable que o traxecto que en tren leva case dúas horas, realícese en autobús en pouco máis de 50 minutos”, denuncian desde a plataforma.


Con todo, a principal demanda é a creación dunha liña ferroviaria que comunique Santiago de Compostela con Lugo. Ademais, entre as reivindicacións inclúen a petición dunha ligazón diaria ida e volta co País Vasco e Irún e polo menos dúas ligazóns diarias ida e volta con León. Tambien reclaman que o servizo con Barcelona mantéñase operativo durante as fins de semana.


Por último, tamén piden que se deseñe “un plan de liñas ou servizos que fagan viable o Tren Métrico (antes FEVE) que discorre pola costa de Lugo entre Ferrol e Ribadeo, dotándolle do equipo humano necesario e substituíndo os vellos convois que funcionan un día si e outro non” xunto cos plans de transporte europeos “e liñas produtivas de Galicia con Europa cunha ligazón para Galicia a través de Monforte de Lemos e Palencia”. “Os lucenses temos que entrar de cheo na reivindicación destes servizos e non deixalos só en mans de alguén que planifica desde un despacho, sen ter en conta as demandas cidadás”, sentencia a nota

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress