O PP reclama conxelar as peaxes de dúas autoestradas en Galicia, que son das máis caras de España
O tramo da AP-53 (Santiago-Alto de Santo Domingo), que costa máis de seis euros, é un dos máis caros de España. Facendo a media de euros/quilómetros, tanto a autovía Santiago-Lalín como a Ferrol-Vigo están entre as máis caras. De feito, o PP asegura que son as máis caras.
Os conservadores piden que non suban as peaxes, cuxa alza se estima en torno ao 8%. Hai que ter en conta que é o mesmo partido que prorrogou durante décadas a polémica concesión de Autoestrada do Atlántico a Audasa.
Un camión pesado de categoría 12 ten que pagar máis de 13 euros pola hora escasa que lle leva circular de Santiago a Pontevedra, por exemplo, segundo as tarifas oficiais da AP-9 vixentes este ano 2022.
Os turismos que circulan entre Santiago e Lalín, un tramo que non leva máis de 45 minutos, xa teñen que pagar 6,15 euros, máis de 10 euros os camioneiros, indican as peaxes vixentes na AP-53.

O Grupo Parlamentario Popular rexistrou unha proposición non de lei para que o Goberno conxele os prezos nas peaxes das autoestradas estatais galegas AP-9 e AP-53 durante 2023.
Segundo explican os 'populares' na proposta, á que tivo acceso Europa Press, as dúas estradas mencionadas son dúas das máis caras de España en termos de peaxes. Isto a pesar das bonificacións implantadas na AP-9, xa que a AP-53 non conta con ningunha axuda.
Na actualidade, e aínda coas bonificacións implantadas, a AP-9 ten un custo medio por quilómetro de 6,12 céntimos. No caso da AP-53, que comunica Santiago con Ourense, ten o custo da peaxe máis alta de Galicia e atópase no 'top' de España, con 7,77 céntimos media por quilómetro.
Neste contexto, o PP advertiu que os prezos destas peaxes seguiranse encarecendo en xaneiro, coa subida derivada do IPC se o Goberno non adopta medidas. "O 1 de xaneiro a subida das peaxes en ambas as autoestradas estatais en Galicia roldará o 9%", explica o PP, que advirte de que esta subida será "o segundo maior incremento da serie histórica".
ACORDOS COAS CONCESIONARIAS
O PP explicou que os cidadáns galegos terán que soportar unha subida de máis do 8% nas peaxes da autoestrada estatal AP-53 e de case o 9% na AP-9.
Nesta última haberá que sumarlle o 1% de incremento extra pola compensación a Audasa polas obras de ampliación da autoestrada, que autorizou o Executivo, segundo sinalan os 'populares'.
Con todo iso, o grupo parlamentario afirma que é posible limitar as subidas das peaxes chegando a acordos coas concesionarias. "O Goberno de España ten o deber de facelo nas autoestradas de titularidade estatal en Galicia", concluíu.
Escribe o teu comentario