FS-TES denuncia problemas laborais en Fidelis, concesionaria do 061, dos que a Xunta se distancia
A paz social nun dos servizos máis sensibles da comunidade galega, a xestión das chamadas de emerxencias sanitarias, está en cuestión en vésperas das festas do Nadal. A representación dos traballadores atópase profundamente dividida ante a inminente firma dun novo acordo laboral entre a empresa adxudicataria, Grupo Fidelis Servizos Integrais, e o sindicato maioritario, CIG. Segundo denuncian desde a formación FS-TES, o pacto que se pretende rubricar supón un retroceso na conciliación do persoal, ao intercambiar o dereito consolidado a gozar de dous fins de semana libres ao mes por unha contraprestación económica condicionada á antigüidade.
O núcleo da controversia reside na proposta da concesionaria, que busca prorrogar unha situación de excepcionalidade que, di o sindicato, dura xa ano e medio. O que inicialmente se votou en asemblea como unha medida temporal de seis meses para suspender a aplicación do Convenio Colectivo en materia de descansos, ameaza con cronificarse. O novo acordo expón un sistema de retribución denominado "premio", mediante o cal se compensaría economicamente a renuncia a eses fins de semana de libranza. Con todo, para os detractores do pacto, isto non é máis que unha mercantilización dos dereitos básicos, obrigando aos teleoperadores a elixir entre ter vida social e familiar ou percibir un salario máis avultado.
O que agrava a situación e acendeu todas as alarmas é a letra pequena deste "premio". Segundo advirte FS-TES, a compensación económica só aplicaríase ao persoal veterano, deixando fose a todos aqueles traballadores con menos de cinco anos de experiencia no servizo. Este colectivo, que xa sofre unhas condicións de precariedade laboral máis perentorias, veríase obrigado a ceder os seus descansos sen recibir nin un euro extra a cambio. A denuncia apunta a que a empresa asigna a estes empregados horarios con moi poucas horas de traballo para, posteriormente, ofrecerlles "coberturas urxentes" precisamente nos fins de semana que deberían librar, presionándolles de facto para aceptar si queren alcanzar un soldo digno a fin de mes.
Galiciapress contactou con Fidelis para dar o seu punto de vista, sen obter resposta por agora. Este movemento empresarial chega, paradoxalmente, despois de que os tribunais dean a razón á parte social. O sindicato FS-TES logrou recentemente unha sentenza favorable que obriga a Fidelis a restituír os fins de semana libres aos traballadores demandantes en canto finalice o período de inaplicación actual, sen que iso supoña unha alteración da súa xornada mensual de 152 horas nin da súa secuencia de quendas. Co acordo actual a piques de caducar, a manobra da empresa e a CIG é interpretada pola oposición sindical como un intento de esquivar o cumprimento de devandito fallo xudicial mediante a firma dun novo marco regulador á baixa.
Neste clima de desconfianza, sinálase tamén unha presunta irregularidade nas contratacións de reforzo. A denuncia pública recolle que as "coberturas urxentes" que se ofrecen aos traballadores máis novatos nos seus días libres non estarían a cotizar adecuadamente á Seguridade Social, un extremo que, de confirmar, suporía unha grave vulneración da normativa laboral.
A Xunta distánciase do conflito
Pola súa banda, a Administración autonómica ha optado por manter un perfil baixo ante a escalada de tensión. Consultada respecto diso por Galiciapress, a Xunta de Galicia emitiu un comunicado no que enmarca a disputa estritamente dentro do ámbito das relacións privadas entre a empresa concesionaria e os seus empregados. Para o Goberno galego, as desavinzas sobre quendas e salarios constitúen un conflito privado no que a administración non debe interferir, a condición de que se cumpran os pregos de contratación.
A pesar da gravidade das denuncias sindicais, desde Sanidade insisten en enviar unha mensaxe de tranquilidade á cidadanía. A Fundación Pública Urxencias Sanitarias de Galicia-061 asegura que estas tensións internas non afectan en "modo algún" ao funcionamento da Central de Coordinación. Garanten que a xestión das chamadas de emerxencia e a mobilización de recursos sanitarios seguen operando con normalidade, desvinculando a calidade asistencial da precarización que denuncian os traballadores que atenden o teléfono.
Escribe o teu comentario