A Avaliación de Diagnóstico da LOMLOE, a piques de empezar en Galicia
Os alumnos non reciben cualificaciones individuais, pero si os centros, aínda que está especificamente elaborar ou publicar rankings ou clasificacións cos resultados obtidos.

A Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa | Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades está a informar ás familias do alumnado de 4º de Educación Primaria e 2º de Educación Secundaria Obrigatoria sobre a Avaliación de Diagnóstico, que em Galicia realizarase os días 10 e 11 de abril de 2024.
Esta avaliación, establecida na nova lei educativa estatal (LOMLOE) para todas as comunidades autónomas, ten como obxectivo contribuír á mellora da calidade e equidad da educación mediante o coñecemento do grao de adquisición das competencias por parte do alumnado.
A Xunta lembra que Avaliación de Diagnóstico non é unha avaliación do alumnado, senón unha ferramenta para analizar o sistema educativo. Por tanto, mo obteranse datos nin cualificacións individuais, non se incorporará información ao expediente académico do alumno/a e non se emitirán informes con orientacións individualizadas. É dicir, esta avaliación non ten ningún efecto académico sobre o alumnado.
Que materias entran? Analizaranse as competencias matemática e en comunicación lingüística, incluíndo Lingua Galega, Lingua Castelá e Lingua Estranxeira (Alemán, Inglés, Francés e Portugués, segundo a matrícula do alumnado). A avaliación está dirixida a todo o alumnado de 4º de Educación Primaria e 2º de Educación Secundaria Obrigatoria de todos os centros educativos de Galicia.
Durante dous días, o alumnado responderá a catro cadernos pequenos, un por cada competencia indicada. Estes cadernos pequenos, anonimizados, serán corrixidos nos propios centros escolares. Na medida do posible, encargarase da corrección a profesorado especialista na materia que non imparta docencia ao alumnado involucrado na avaliación. Nas sedes da Inspección Educativa realizarase unha corrección de contraste sobre unha pequena selección de cadernos pequenos de cada centro para garantir a uniformidade na aplicación dos criterios de corrección.
Os COLEXIOS E INSTITUTOS SI RECIBEN UNHA NOTA
O alumnado con adaptacións curriculares realizará probas deseñadas polo seu profesorado e adaptadas ao seu nivel, que non se terán en conta nos resultados globais do seu centro. O alumnado sen adaptacións curriculares pero con necesidades específicas de apoio educativo contará cos mesmos apoios que teñen habitualmente no seu centro ao realizar probas escritas. Disporán de versións con adaptacións de formato dos mesmos cadernos pequenos, incluíndo versións específicas adaptadas aos protocolos TEA, TDAH, dislexia ou para alumnado con deficiencias visuais. Así mesmo, o alumnado que o necesite terá ampliacións de tempo. Os cadernos pequenos deste alumnado si se terán en conta nos resultados globais do seu centro.
Cada centro educativo recibirá, para cada nivel educativo, un informe coa análise dos resultados en conxunto de todo o seu alumnado e para cada unha das distintas competencias, tendo como referencia os resultados globais obtidos polo alumnado de toda a Comunidade Autónoma de Galicia. A Lei Orgánica de Educación prohibe explicitamente a elaboración de rankings de centros baseados nesta información. O centro educativo trasladará ás familias a información relativa ao grao de adquisición das distintas competencias do conxunto do alumnado.
O informe de centro proporcionará información que, di a Xunta, activará un proceso de análise dos resultados no centro educativo, orientado á elaboración de propostas de actuación. Estas propostas incluiranse no plan de mellora do centro co fin de incrementar o nivel de adquisición das distintas competencias por parte do alumnado.
Escribe o teu comentario