Profesores galegos en segundo día de folga encérranse en centros educativos e esixen á Xunta un diálogo real
Un centenar de profesores pasou a noite en cinco centros de ensino de Galicia como parte da folga de 48 horas convocada pola #CIG e o STEG, unha protesta inédita desde os anos oitenta. Reclaman á Consellería de Educación un proceso de negociación inmediato que permita recuperar os dereitos laborais recortados durante os últimos quince anos.
Os peches realizáronse en centros como #CEIP Alborada da Coruña, o #IES Lucus Augusti de Lugo, o #CEIP Amadeo Rodríguez Barroso de Ourense, o #IES Val Inclán de Pontevedra, o #IES de Catabois en Ferrol e o #CEIP Reibón de Moaña. Nalgúns casos, como no de Pontevedra, os docentes comezaron a acción mentres aínda se desenvolvían as clases. Aínda que nalgunha presenza policial e chamadas de inspección educativa, non se rexistraron incidentes destacados.
Os profesores aseguran que só buscan visibilizar o conflito existente coa Consellería e forzar un cambio real nas políticas educativas autonómicas. Durante a noite, os participantes elaboraron pancartas, debateron sobre a situación do profesorado e planificaron novas accións no caso de que o Goberno galego manteña a súa actual postura. O clima foi de colaboración e preocupación compartida ante o que os sindicatos describen como unha parálise total do diálogo coa Xunta.
Descentralización das protestas
Na segunda xornada da folga, as mobilizacións desprázanse ás delegacións territoriais de Educación nas catro capitais galegas. As manifestacións comezan ás 11:30 da mañá e finalizarán coa lectura dun manifesto común. Os sindicatos destacan o simbolismo de levar as demandas “desde as aulas até os despachos” do Goberno autonómico.
A #CIG-Ensino defende que a folga e as ocupacións “non son un xesto illado, senón unha reivindicación sostida” dirixida a reverter os recortes acumulados desde 2010. Segundo explican, o número de docentes en Galicia mantívose conxelado en 34.424 prazas desde hai catro anos, a pesar da subida de alumnado e dos novos retos do sistema educativo.
Desde STEG sinalan que "vos obxectivos desta folga inclúen a redución dá carga lectiva do profesorado de secundaria e FP, que está por riba dá dá maioría dás comunidades autónomas, atei as 18 horas lectivas semanais, e do de primaria atei as 21 horas". "As demandas do profesorado inclúen tamén a redución inmediata e real, sen excepcións, do número de alumnado por grupo, para poder garantir unha atención educativa de calidade", engaden.
A Xunta mantén a súa versión
Desde a Xunta de Galicia, o conselleiro de Educación reiterou que os orzamentos autonómicos de 2026 contemplan un reforzo no capítulo de persoal e a creación de 1.500 novas prazas docentes. Con todo, a CIG e o STEG rexeitan esta información e sosteñen que a cifra “só responde as substitucións por xubilación” e non a novos reforzos reais. Tamén denuncian que un terzo das prazas ofertadas nas últimas oposicións quedaron desertas, o que interpretan como proba dunha mala planificación na política de persoal.
O Executivo galego ha insistido en que mantén “as portas abertas ao diálogo”, aínda que non concretou unha data para retomar as conversacións cos sindicatos. Pola súa banda, a Consellería defende que os incrementos orzamentarios previstos “reflicten un compromiso claro coa mellora da educación pública”, aínda que os docentes consideran que as cifras son insuficientes e meramente propagandísticas.
Ademais o conselleiro de Educación Román Rodriguez tentou vincular a protesta coa oposición. Desde o seu punto de vista, estamos ante unha acción de propaganda do BNG seguindo o ditado de axitar as rúas lanzado desde o partido máis importante da fronte, a UPG.
O papel do resto dos sindicatos
Outros sindicatos do sector, como #CCOO e UXT, non se sumaron a esta folga, aínda que recoñecen que algunhas das demandas da CIG e o STEG son compartidas. Ambas as organizacións prefiren, con todo, esgotar as vías de negociación nas mesas sectoriais antes de recorrer a medidas de presión máis duras. Nos últimos días emitiron comunicados nos que subliñan que unha folga xeral deste tipo “debería ser o último recurso” e reclaman á Xunta que reactive as canles de negociación.
Este distanciamento entre centrais sindicais ha fragmentado a resposta do profesorado, aínda que o seguimento da folga está a ser significativo en centros urbanos e especialmente no ensino secundario. As redes sociais enchéronse de mensaxes de apoio ao profesorado encerrado, que defenden a súa acción como “unha forma pacífica e lexítima de defensa do dereito a unha educación pública de calidade”.
As dúas centrais convocantes non descartan estender as protestas se non hai avances inmediatos.. A secretaria nacional da CIG-Ensino, Laura Arroxo, lembrou que os recortes acumulados han deteriorado a carga lectiva, a atención á diversidade e a estabilidade do profesorado interino”.
Escribe o teu comentario