A ONCE apoiará a un total de 313 estudantes cegos en Galicia no seu regreso ás aulas
Conta con equipos específicos de atención educativa e ás familias para que o regreso ás aulas sexa inclusivo tanto no ámbito educativo como o social
Máis de 300 estudantes cegos ou con discapacidade visual afrontan estes días o comezo do curso escolar en Galicia, contando co apoio dos equipos de atención educativa da ONCE, que garanten a súa inclusión educativa e social.
A organización impulsa así o modelo de educación inclusiva. É por iso que máis dun 99% do alumnado con cegueira ou discapacidade visual incorporarase ás aulas nos próximos días en centros ordinarios, seguindo as mesmas pautas e directrices que o resto dos seus compañeiros sen discapacidade.
Os equipos específicos de atención ao alumnado con discapacidade visual contan con mestres e mestras, tanto do ONCE como da Administración, especializados en discapacidade visual e que acoden aos centros educativos nos que se escolariza un alumno ou alumna cego ou con baixa visión. Nestes centros, o seu labor é formar á comunidade educativa en materia de discapacidade visual, asesorando ao equipo docente que dá clase a este tipo de alumnado proporcionándolles estratégias, ferramentas e recursos, intervindo directamente cos estudantes en aspectos relacionados coa súa discapacidade visual si así estes requíreno. Actualmente, existen un total de 418 destes profesionais repartidos entre todas as comunidades autónomas.
Con todo, a escola non se restrinxe á adquisición de contidos curriculares, senón que é o ámbito propicio para que os mozos e nenos alcancen competencias transversais que lles permitirán o seu pleno desenvolvemento e inclusión no ámbito educativo e social. Para desenvolver estas competencias, os equipos específicos do ONCE contan cunha serie de profesionais que interveñen co alumnado de maneira multidisciplinar, atendendo ás necesidades detectadas polo profesorado cordinador nas distintas áreas, co obxectivo de lograr un funcionamento óptimo na súa vida cotiá, escolar e social acorde á súa idade e nivel madurativo. Profesionais da psicoloxía, traballo social, ténicos de rehabilitación, instrutores de tiflotecnología e braille, profesionais da animación sociocultural ou mediadores para o alumnado con sordoceguera son algúns dos perfís que contribúen ao desenvolvemento integral e á plena inclusión do alumnado.
INTERVENCIÓN COAS FAMILIAS
Outros dos alicerces nos que se basea o ONCE para desenvolver competencias transversais que vaian máis aló do curricular, pero que á súa vez repercutan na súa mellora é o da intervención coas familias.
A familia é o primeiro e fundamental axente de socialización do neno e é tamén a encargada de que se produzan avances educativos mediante a coordinación estreita cos axentes educativos do centro onde o neno está escolarizado, así como cos profesionais da ONCE, que lle atenden co fin de expor obxectivos comúns e traballar xuntos na mesma dirección. É por iso que o seu papel, considera ONCE, é clave, ao mesmo tempo que son a mellor garantía para a inclusión educativa dos seus fillos e fillas desde os primeiros anos até a educación superior e posterior sociolaboral.
Desde o Departamento de Atención Educativa do ONCE resaltan que “a atención educativa co alumnado é unha atención integral, buscando que alcancen as competencias básicas trasversales que lles permitan chegar a ser persoas adultas plenamente independentes e socialmente incluídas, e para isto é fundamental a intervención interdisciplinar dun equipo perfectamente coordinado que ademais teña claro que toda intervención debe levar a cabo de forma multidimensional e sistémica englobando a todos os axentes que rodean ao alumno ou alumna e pondo especial énfase na comunidade educativa e na súa familia”.
TRAMOS EDUCATIVOS
Durante o curso 2023/2024, o alumnado cego e con discapacidade visual repártese, por nivel educativo, da seguinte maneira: 53 escolares participan na Educación Infantil, 71 están escolarizados en Educación Primaria, 54 chegaron á Educación Secundaria Obrigatoria, 15 cursan Bacharelato, 18 prepáranse para a Formación Profesional, 49 enfróntanse á Universidade e outros 53 están inscritos noutro tipo de ensinos.
A provincia da Coruña é a que conta con máis alumnado con discapacidade visual: un total de 144. Lugo, pola súa banda, conta con 30; Ourense, con 31, e Pontevedra, con 108.
Escribe o teu comentario