As ITVs galegas, ao bordo da folga indefinida: "Moitos condutores quedarán nunha situación moi comprometida"

As negociacións entre a empresa concesionaria e o comité de folga parecen absolutamente rotas, a pesar da vontade dos sindicatos a sentar a dialogar e buscar unha saída que evite a folga indefinida, pensada para arrincar o próximo 16 de setembro. Este venres terá lugar un novo paro que impedirá a inspección por centos de vehículos en toda a comunidade e unha gran mobilización ante a Xunta. Carlos Candanedo, portavoz de CSIF, explica a Galiciapress as consecuencias desta folga que parece inevitable e que porá contra as cordas a moitos condutores en Galicia. 


|

Empleados de las ITV gallegas convocan huelga todos los sábados de agosto tras casi un año de negociación del convenio.
Empregados da ITV galegas convocan folga todos os sábados de agosto tras case un ano de negociación do convenio.

 

O conflito nas estacións de ITV galegas está preto saltar polo aire tras meses de protestas, xornadas de folga e reunións maratonianas que, con todo, de nada serviron para achegar posturas entre a dirección da empresa concesionaria, SyC Applus, e o comité de empresa, composto por CIG CC.OO.#UXT#CSIF, que demandan un acordo para actualizar o convenio e que os empregados deixen de ver como as súas contas se desangran tras anos perdendo poder adquisitivo.

 

Carlos Candanedo, portavoz de CSIF, admite que o último encontro, celebrado o pasado luns e que durou máis de 9 horas, achegou o conflito non tanto a unha solución senón máis á convocatoria da folga indefinida, pactada onte polo comité de folga e anunciada para o próximo 16 de setembro. “Tentouse por todos os medios chegar a algún tipo de achegamento, pero desgraciadamente non puido ser”, xustifica Candanedo, que entende que seguen existindo grandes diferenzas en aspectos como a xornada laboral e os salarios.
 

Aínda que desde CSIF esperaban, polo menos, “un pacto intermedio” despois de que os sindicatos rebaixasen as súas aspiracións co paso das negociacións, polo momento as posturas seguen tan afastadas que na última reunión a empresa manifestoulles que non podían facer unha oferta mellor que a última e que “asumirían as consecuencias do bloqueo”, polo que non hai programadas máis reunións entre as partes. 

 

 

EVITAR A FOLGA

No entanto, o sindicato lembra que manteñen a súa vontade negociadora e que “se a empresa nos chama a un novo encontro, acudiremos co máximo interese para desbloquear a situación”, pero conscientes das dificultades e de que os prazos son cada vez máis axustados. 
 

Este xoves os sindicatos mantiveron encontros cos grupos parlamentarios galegos para trasladar as súas reivindicacións, atopando a comprensión dos partidos políticos que acudiron ao encontro. Para este venres, e despois da reunión mantida onte polo comité de folga para debuxar a folla de ruta a seguir nas próximas semanas, hai programado outro paro xeral desde as 8 da mañá até as 21 horas en todas as estacións de ITV. Até a data, todos os paros tiveron un seguimento próximo ao 100%, aínda que o comité de folga, nun xesto de boa vontade co persoal, deixou á marxe a aqueles con contratos temporais e fixos descontinuos ao entender que eran “traballadores máis vulnerables”, que con todo tampouco realizaron inspeccións durante os paros. 
 

Tamén para hoxe hai programada ás 11:30 horas unha concentración ante a Xunta de Galicia, para a que os sindicatos esperan unha importante afluencia e poder “demostrar músculo diante da empresa”. En calquera caso, o feito de que sexan máis dunha trintena de estacións ITV repartidas por toda a comunidade, fai máis difícil que o groso do persoal poida acudir a Santiago de Compostela, o que non significa, inciden, que non exista unha unidade total entre os traballadores, que tamén están a ver as súas nóminas mermadas a consecuencia da folga.

 

“Hai un compromiso por parte do persoal. Mentres que non nos acheguemos en demandas e en ofertas de empresa, todo pinta a que o conflito só pode tender a aumentar”,  valora Candanedo, á vez que apunta que se estudaron todos os modelos alternativos á folga indefinida, que arrincaría a mediados de setembro.
 

“COMPLICARASE O PANORAMA”

Se se chega a este suposto, desde CSIF recoñecen que “se complicará bastante o panorama”.  “Non quero pensar que é un pulso, porque se lemos con literalidad a última reunión o que hai é un abismo, e non me gustan os abismos. A empresa di que está disposta a soportar a presión social. Veremos si leva a cabo, nós temos a esperanza de que sexa unha desas aseveracións durante unha negociación que logo lamentamos; esperamos que teñan a suficiente man esquerda para buscar unha solución”, confía Candanedo. 

 

 

De igual maneira, o que saben os sindicatos é que a empresa, con beneficios millonarios, goza da fortaleza económica necesaria. “Teñen a suficiente capacidade para seguir gañando moito diñeiro cumprindo as demandas da parte social”, reprenden desde o comité de folga, onde esperan dispor de “un campo de xogo para poder volver negociar”. 

 

No día a día das estacións de ITV a carga de traballo segue sendo “alta, dentro dun mundo laboral estresante, rápido, cunha serie de cuestións presentes desde hai moito tempo”, como a apertura dos centros durante os sábados, unha xornada que, considerando que abren o resto da semana durante trece horas, non consideran xustificada. “A oferta é máis que suficiente e o sábado é un día que debería de ser eliminado”, refiren desde CSIF. 
 

No entanto, o principal problema segue radicando nuns salarios moi baixos ante as perdas que provoca o IPC e que levan arrastrando varios anos. “A empresa non tivo a ben de facer unha revisión salarial no seu momento e quedámonos cun teito por baixo do IPC”, detallan, cunhas diferenzas considerables entre as distintas categorías con “grupos profesionais que, ao noso xuízo, quedáronse moi atrasados a nivel económico e a empresa está a frealos, lastrando aos salarios máis baixos coas subidas que propón”. 

 

“Non os conxela, pero si os retarda e aos salarios máis baixos si que claramente lles pega unha freada interesante”, reprochan desde CSIF, censurando a última proposta dunha dirección que terá que facer cargo do malestar dos usuarios, que sen dúbida se verán prexudicados no caso de que o conflito entre nunha folga indefinida. 

 

INSPECCIÓNS CANCELADAS

E é que son moitos os vehículos que están pendentes de someter á revisión obrigatoria, sen a cal non poden circular. Sen poder conceder as licenzas, moitos condutores “quedarían nunha situación comprometida”. Isto suporá, ademais, unha choiva de críticas aos traballadores, que recoñecer ser “un sector con non moi boa fama” ao ser os encargados ás veces de dar malas e caras noticias. 
 

Itvs
Foto: EP

 

Non somos o grupo que cae máis simpático, pero pedimos comprensión. Queremos conseguir un convenio digno pero non hai folga que non teña danos colaterais. Non temos máis alternativa. Non pedimos á xente que nos apoie ou defenda, pero si que nos comprenda. Ocorreu o mesmo hai meses coa folga dos agricultores e transportistas, sectores próximos ao noso unidos polo mundo do motor. A única maneira de que os usuarios non sufran é que a empresa retome as negociacións”, convidan desde CSIF.



 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE