Centos de empregos en Santiago en xogo pola huída de Ryanair, manifestación o xoves

O sindicato Unión Sindical Obreira (USO) lanzou unha seria advertencia sobre as devastadoras consecuencias que carrexará a decisión de Ryanair de pechar a súa base operativa no aeroporto de Lavacolla Santiago de Compostela - Rosalía de Castro. A medida, que ameaza con recortar drasticamente a conectividad da capital galega, xeraría un "efecto dominou" que pon en xaque non só ao persoal da aerolínea, senón por centos de postos de traballo indirectos que sustentan a actividade da terminal.  

 


|

Archivo - El consejero delegado de Ryanair, Michael O'Leary, durante una rueda de prensa de Ryanair, a 11 de febrero de 2025, en Madrid (España)
Arquivo - O conselleiro delegado de Ryanair, Michael Ou'Leary, durante unha rolda de prensa de Ryanair, a 11 de febreiro de 2025, en Madrid (España)

A controversia sobre o futuro da base de Ryanair en Santiago non é nova, pero se intensificou nas últimas semanas. A compañía irlandesa ha comunicado a súa intención de pechar estas instalacións a partir da próxima tempada de inverno, que comeza a finais de outubro. 

 

O aeroporto de Lavacolla, tras experimentar un crecemento marca nos anos posteriores á pandemia que o consolidou como líder indiscutible en Galicia, comezou a mostrar signos de estancamento. Durante os últimos meses, as cifras de AENA reflectiron unha tendencia á baixa no número de pasaxeiros en comparación cos períodos anteriores. Esta retardación , combinada coa drástica redución de operacións que suporía a saída da base de Ryanair, o seu principal operador, crea un escenario de máxima incerteza para o futuro do aeroporto e o seu papel como porta de entrada á comunidade.

 

Desde USO Galicia subliñan que o problema vai moito máis alá dos empregos directos da aerolínea, que propuxo un ERE. A organización sindical alerta dun impacto transversal que afectará a toda a cadea de servizos que dependen do fluxo de pasaxeiros. 

 

O persoal de seguridade privada, os equipos de limpeza e mantemento, ou as empresas de asistencia en terra e handling serían os primeiros en sufrir as consecuencias dunha menor operativa diaria. A redución de voos tradúcese inevitablemente nunha menor carga de traballo e, por tanto, nunha previsible redución de persoais destes servizos de AENA, alerta a central.

 

A onda expansiva, con todo, non se detén aí. A hostalaría e o comercio dentro do propio aeroporto, como cafetarías, restaurantes e tendas, verían caer a súa facturación de forma drástica. O mesmo ocorrería co transporte, desde os autobuses urbanos até os taxis que conectan a cidade coa terminal. 

 

O sindicato tamén pon o foco no sector turístico, advertindo que hoteis, axencias de viaxes e empresas de servizos asociados notarán o retroceso na chegada de visitantes. En definitiva, cada avión que deixe de operar en Lavacolla representa menos consumo e un freo para a economía de Santiago e a súa área de influencia.

 

Conscientes da gravidade da situación, USO Galicia iniciou un proceso de reunións e contactos a nivel local, autonómico e estatal para solicitar apoios e esixir unha resposta coordinado e inmediata. “Non podemos quedarnos de brazos cruzados mentres se desmantela a conectividad de Santiago”, declarou Iván Blanco, portavoz do sindicato en Galicia. 

 

Branco insiste en que “isto non é só un problema de Ryanair, é un problema de Galicia, porque detrás de cada voo perdido hai decenas de empregos ameazados e familias que verán perigar os seus ingresos”. O portavoz tamén fixo un chamamento á unidade "fronte ao ruído e intereses persoais de outros”.

 

Esixencias sobre a mesa

 

Pola súa banda, as administracións públicas han reaccionado con cautela. Tanto a Xunta de Galicia como o Concello de Santiago manifestaron publicamente a súa preocupación. Ryanair, polo seu lado, mantense firme na súa postura, remitir á subida de taxas de AENA para xustificar a súa postura, a pesar de que a compañía acumula beneficios millonarios e a subida de taxas é moi modesta -menos dun euro por pasaxeiro- e en teoría permite á empresa seguir operando con beneficios.

 

Ante este bloqueo, USO puxo sobre a mesa un plan de acción integral con medidas urxentes. Entre as súas esixencias destaca a necesidade de negociar con outras aerolíneas para que as rutas suprimidas cúbranse de forma rápida e eficaz, evitando así a perda de conectividad. Propoñen ademais un plan para diversificar a oferta de compañías en Lavacolla que evite a excesiva dependencia dun só operador, unha vulnerabilidade que quedou agora de manifesto. O sindicato reclama un compromiso expreso do Goberno central, a Xunta e o Concello para coordinar accións.

 

 

Manifestación fronte ao Concello de Santiago este xoves

Ryanair xustifica a decisión na subida do 6,2% nas taxas aeroportuarias aplicada por Aena a partir de 2025, tras unha década de conxelación de prezos. Segundo a compañía, este incremento “inxustificado” fai insosteible a súa presenza en Lavacolla e outros aeroportos rexionais españois, e alerta de graves repercusións para o emprego, a conectividad, o turismo e o investimento en Galicia e outros territorios afectados. A directiva irlandesa, encabezada por Eddie Wilson, responsabiliza directamente a Aena e ao Goberno central por priorizar os grandes hubs á conta dos rexionais, mentres lanza unha advertencia sobre posibles perdas para provedores e empregados locais.

 

Desde a xestora aeroportuaria Aena, o seu presidente Maurici Lucena respondeu con durísimas críticas a Ryanair, acusando á aerolínea de presionar ás institucións públicas con tácticas deshonestas e plutocráticas para conseguir vantaxes. Lembra que os aeroportos rexionais pagan taxas moito menores (2 euros por pasaxeiro fronte á media estatal de 10,35), considera “unha manipulación” expor o peche como unha consecuencia estritamente económica, e defende a necesidade de manter un sistema tarifario equitativo e non condicionado aos intereses de ningunha compañía concreta.

 

O Goberno central, a través dos Ministerios de Industria e Traballo, cualificou a medida de Ryanair como unha “chantaxe”, asegurando que ningunha empresa poderá marcar a política estatal de tarifas nin usar a Galicia como moeda de presión. Desde a Xunta, o conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, dirixiu as súas críticas a Aena, ao considerar que prioriza os grandes aeroportos e esixe urxentemente unha coordinación para apoiar a terminais medianas e pequenas, alertando do risco de illamento e dun impacto negativo na economía galega.

 

Entre os traballadores, o sentimento dominante é de temor, indignación e desconcerto ante a magnitude do recorte. Para aproximadamente 100 a 120 empregados de asistencia en terra supón un despedimento directo baixo un Expediente de Regulación de Emprego (ERE), mentres que 135 membros de tripulación de cabina enfróntanse a traslados forzosos a outras bases, fundamentalmente Málaga e Alacante. O comité de empresa denunciou que nin o ERE nin os traslados consideran a antigüidade nin as traxectorias profesionais, forzando a elixir entre aceptar despedimentos ordinarios ou abandonar Galicia. Témese especialmente que Ryanair poida aplicar despedimentos masivos para regresar en 2026 tras unha breve parada técnica, contratando entón persoal temporal en peores condicións, a pesar de que a base de Santiago era altamente rendible, con voos cheos nun 96% dos casos.

 

Os sindicatos convocaron mobilizacións, a primeira delas o 25 de setembro coincidindo cun pleno do Concello.

 
imagen de perfil
 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE