Estas son as rutas que Ryanair elimina ou reduce en Santiago e Vigo
A saída de Ryanair dos aeroportos de Santiago de Compostela e Vigo supón un golpe histórico para a conectividad aérea galega.
A saída de Ryanair dos aeroportos de Santiago de Compostela e Vigo supón un golpe histórico para a conectividad aérea galega. A compañía irlandesa reducirá máis dun millón de prazas na comunidade, nunha decisión que atribúe ao incremento das taxas de Aena, aínda que desde o xestor aeroportuario cuéstionase esa versión. Galicia, que vira como Ryanair convertíase nun dos seus dous principais operadores, enfróntase agora a un futuro incerto en materia de transporte aéreo.
Galicia, o epicentro do recorte
O axuste anunciado por Ryanair afecto a toda España, pero Galicia leva a parte máis severa. Máis da metade das prazas eliminadas no país corresponden a aeroportos galegos. O movemento deixa sen voos a Vigo e desmantela a base de Santiago.
Estímase unha perda de 453.000 prazas directas só en Santiago Lavacolla. En total, Galicia deixará de contar con ao redor de 1,25 millóns de asentos, o que supón un 20 % do tráfico aéreo da comunidade.
-
En Santiago:
- Cancélanse voos a Alacante, Palma de Mallorca, Málaga, Barcelona, Gran Canaria e Zaragoza desde o 26 de outubro.
- Desde o 26 de outubro redúcense frecuencias a Tenerife Sur (de 10 a 3 voos semanais), Lanzarote (de 5 a ), Londres (de 5 a 2), e Valencia (de 8 a 4)-
- Ao terminar este verán elimínanse todas as dúas frecuencias semanais dos voos estivais que partían de Lavacolla a Bruxelas, Dublín, Forteventura, Menorca, Eivissa e Memmingen. Son conexións que era previsible deixasen de funcionar ao terminar a tempada turística.
- Mantense catro conexións semanais a Sevilla
-
En Vigo:
- Desaparecen todas as conexións a Londres (tres á semana).,
- Antes, en pleno conflito co Concello, a compañía xa suprimira Barcelona, Dublín, Bolonia e Milán.
Isto implica que destinos de gran demanda, non só para turistas pero tamén para os numerosos emigrantes galegos, como Londres, Tenerife ou Barcelona, quedarán fóra da oferta de Ryanair. A magnitude do recorte supón que a aerolínea perda a súa posición de liderado en Galicia, onde até agora transportaba a case un terzo dos pasaxeiros aéreos. Só Iberia transportaba máis persoas no país. A nivel estatal, a empresa irlandesa era a líder.
Impacto económico e social
O repregamento representa tamén un duro golpe económico. A compañía convertera a súa presenza en Galicia nun polo de atracción de turistas e nun factor crave para o tecido empresarial, que dependía da conectividad aérea para manter relacións con mercados nacionais e internacionais. As estimacións de impacto apuntan a unha perda de centos de miles de visitantes ao ano, o que afecta a sectores como a hostalaría, o comercio e os servizos.
En Vigo, a desaparición total da aerolínea significa un retroceso na súa capacidade de atraer viaxeiros internacionais. En Santiago, a redución drástica de rutas complica a mobilidade dos galegos cara a outras polos turísticos españois e europeos.
Un pulso con Aena
Ryanair atribúe esta decisión á subida das taxas aeroportuarias prevista a partir de 2026, que considera excesiva para manter a rendibilidade das rutas rexionais. Aena, en cambio, rexeita ese argumento e defende que as súas tarifas están por baixo da media europea.
O organismo público apunta a unha estratexia propia da aerolínea, que nos últimos anos xa reducira a súa presenza noutros aeroportos españois como Vigo, Santander, Asturias ou Canarias. Ryanair tende a crear conexións se logra subvencións das administracións locais para despois cancelalas se esas axudas públicas non se manteñen.
A retirada de Ryanair abre unha nova fronte no debate sobre a coordinación dos tres aeroportos galegos. A Xunta volve situarse baixo presión para definir unha estratexia clara que permita reforzar a competitividade das terminais de Santiago, A Coruña e Vigo. Así llo demandou, por exemplo, o goberno local de Santiago de Compostela.
O repregamento de Ryanair tamén se deixa sentir en Asturias e en Cantabria, aínda que cunha intensidade menor. No Principado eliminaranse varias conexións internacionais, o que limita a capacidade de crecemento do aeroporto de Oviedo.
Reestruturación de Rutas Aéreas de Ryanair en Galicia
Análise dos cambios nos aeroportos de Santiago (#SCQ) e Vigo (VGO)
Aeroporto de Santiago - Lavacolla (#SCQ)
Voos Cancelados (desde 26 de outubro)
- Alacante
- Palma de Mallorca
- Málaga
- Barcelona
- Gran Canaria
- Zaragoza
Frecuencias Reducidas (desde 26 de outubro)
- Tenerife Sur: de 10 a 3 voos/semana
- Lanzarote: de 5 a 2 voos/semana
- Londres: de 5 a 2 voos/semana
- Valencia: de 8 a 4 voos/semana
Fin de Conexións de Verán
Finalizan as 2 frecuencias semanais das seguintes rutas estivais:
- Bruxelas
- Dublín
- Forteventura
- Menorca
- Eivissa
- Memmingen
Conexións que se manteñen
Sevilla: 4 conexións semanais.
Aeroporto de Vigo - Peinador (VGO)
Cancelacións Totais
Desaparecen todas as conexións a Londres (3 voos/semana).
Estas súmanse ás rutas xa suprimidas anteriormente:
- Barcelona
- Dublín
- Bolonia
- Milán
Escribe o teu comentario