Estas son as rutas que Ryanair elimina ou reduce en Santiago e Vigo

 A saída de Ryanair dos aeroportos de Santiago de Compostela e Vigo supón un golpe histórico para a conectividad aérea galega.


|

 

Archivo - El consejero delegado de Ryanair, Michael O'Leary, durante una rueda de prensa de Ryanair, a 11 de febrero de 2025, en Madrid (España).
Arquivo - O conselleiro delegado de Ryanair, Michael Ou'Leary, durante unha rolda de prensa de Ryanair, a 11 de febreiro de 2025, en Madrid (España).

A saída de Ryanair dos aeroportos de Santiago de Compostela e Vigo supón un golpe histórico para a conectividad aérea galega. A compañía irlandesa reducirá máis dun millón de prazas na comunidade, nunha decisión que atribúe ao incremento das taxas de Aena, aínda que desde o xestor aeroportuario cuéstionase esa versión. Galicia, que vira como Ryanair convertíase nun dos seus dous principais operadores, enfróntase agora a un futuro incerto en materia de transporte aéreo.

 

 

 

 

Galicia, o epicentro do recorte

O axuste anunciado por Ryanair afecto a toda España, pero Galicia leva a parte máis severa. Máis da metade das prazas eliminadas no país corresponden a aeroportos galegos. O movemento deixa sen voos a Vigo e desmantela a base de Santiago.  

 

Estímase unha perda de 453.000 prazas directas só en Santiago Lavacolla. En total, Galicia deixará de contar con ao redor de 1,25 millóns de asentos, o que supón un 20 % do tráfico aéreo da comunidade.

 

  • En Santiago
    • Cancélanse voos a Alacante, Palma de Mallorca, Málaga, Barcelona, Gran Canaria e Zaragoza desde o 26 de outubro. 
    • Desde o 26 de outubro redúcense frecuencias a Tenerife Sur (de 10 a 3 voos semanais), Lanzarote (de 5 a ), Londres (de 5 a 2),  e Valencia (de 8 a 4)-
    • Ao terminar este verán elimínanse todas as dúas frecuencias semanais dos voos estivais que partían de Lavacolla a Bruxelas, Dublín, Forteventura, Menorca, Eivissa e Memmingen. Son conexións que era previsible deixasen de funcionar ao terminar a tempada turística.
    • Mantense catro conexións semanais a Sevilla
  • En Vigo
    • Desaparecen todas as conexións a Londres (tres á semana).,
    • Antes, en pleno conflito co Concello, a compañía xa suprimira Barcelona, Dublín, Bolonia e Milán.
El alcalde de Vigo, Abel Caballero, y la primera teniente de alcalde, Carmela Silva, en el aeropuerto de Peinador, frente a un avión de Ryanair.
O alcalde de Vigo, Abel Caballero, e a primeira tenente de alcalde, Carmela Silva, no aeroporto de Peinador, fronte a un avión de Ryanair. Cabaleiro subvencionou á compañía pero agora renega dela alegando que non cumpriron o prometido


Isto implica que destinos de gran demanda, non só para turistas pero tamén para os numerosos emigrantes galegos, como Londres, Tenerife ou Barcelona, quedarán fóra da oferta de Ryanair. A magnitude do recorte supón que a aerolínea perda a súa posición de liderado en Galicia, onde até agora transportaba a case un terzo dos pasaxeiros aéreos. Só Iberia transportaba máis persoas no país. A nivel estatal, a empresa irlandesa era a líder. 

 

Impacto económico e social

O repregamento representa tamén un duro golpe económico. A compañía convertera a súa presenza en Galicia nun polo de atracción de turistas e nun factor crave para o tecido empresarial, que dependía da conectividad aérea para manter relacións con mercados nacionais e internacionais. As estimacións de impacto apuntan a unha perda de centos de miles de visitantes ao ano, o que afecta a sectores como a hostalaría, o comercio e os servizos.


En Vigo, a desaparición total da aerolínea significa un retroceso na súa capacidade de atraer viaxeiros internacionais. En Santiago, a redución drástica de rutas complica a mobilidade dos galegos cara a outras polos turísticos españois e europeos.

 

Un pulso con Aena

Ryanair atribúe esta decisión á subida das taxas aeroportuarias prevista a partir de 2026, que considera excesiva para manter a rendibilidade das rutas rexionais. Aena, en cambio, rexeita ese argumento e defende que as súas tarifas están por baixo da media europea. 

 

O organismo público apunta a unha estratexia propia da aerolínea, que nos últimos anos xa reducira a súa presenza noutros aeroportos españois como Vigo, Santander, Asturias ou Canarias. Ryanair tende a crear conexións se logra subvencións das administracións locais para despois cancelalas se esas axudas públicas non se manteñen. 

 

A retirada de Ryanair abre unha nova fronte no debate sobre a coordinación dos tres aeroportos galegos. A Xunta volve situarse baixo presión para definir unha estratexia clara que permita reforzar a competitividade das terminais de Santiago, A Coruña e Vigo. Así llo demandou, por exemplo, o goberno local de Santiago de Compostela. 

 

O repregamento de Ryanair tamén se deixa sentir en Asturias e en Cantabria, aínda que cunha intensidade menor. No Principado eliminaranse varias conexións internacionais, o que limita a capacidade de crecemento do aeroporto de Oviedo.

 

 

 

Reestruturación de Rutas Aéreas de Ryanair en Galicia

 

Análise dos cambios nos aeroportos de Santiago (#SCQ) e Vigo (VGO) 

 

Aeroporto de Santiago - Lavacolla (#SCQ)

Voos Cancelados (desde 26 de outubro)

  • Alacante
  • Palma de Mallorca
  • Málaga
  • Barcelona
  • Gran Canaria
  • Zaragoza

 

Frecuencias Reducidas (desde 26 de outubro)

  • Tenerife Sur: de 10 a 3 voos/semana
  • Lanzarote: de 5 a 2 voos/semana
  • Londres: de 5 a 2 voos/semana
  • Valencia: de 8 a 4 voos/semana

 

Fin de Conexións de Verán

Finalizan as 2 frecuencias semanais das seguintes rutas estivais:

  • Bruxelas
  • Dublín
  • Forteventura
  • Menorca
  • Eivissa
  • Memmingen

Conexións que se manteñen

Sevilla: 4 conexións semanais.

 

Aeroporto de Vigo - Peinador (VGO)

Cancelacións Totais

Desaparecen todas as conexións a Londres (3 voos/semana).

Estas súmanse ás rutas xa suprimidas anteriormente:

  • Barcelona
  • Dublín
  • Bolonia
  • Milán

 

 

 

Descarga
Vermello: Voos cancelados. Ámbar: Voos con frecuencias reducidas. Verde: Voos que se manteñen sen cambios. Azul: Rutas de verán que conclúen (algo previsible).

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE