Os donos dalgunhas bicis eléctricas e de case todos os patinetes necesitarán aseguralos pronto
As bicis elécticas cuxa velocidade non teña un tope de 25 quilómetros por hora terán que ter un seguro e unha documentación equivalente á de calquera outro vehículo a motor. No caso dos patinetes, só os máis lixeiros e lentos sálvanse dos novos requisitos decretados ante o gran aumento de accidentes con estes vehículos.
A partir do 2 de xaneiro de 2026, unha nova lei en España obrigará aos usuarios de patinetes e bicicletas eléctricas a contratar un seguro de responsabilidade civil, sempre que cumpran certas condicións. Esta medida busca encher o buxán legal existente e protexer tanto aos condutores como aos peóns nun contexto de crecente uso de vehículos de mobilidade persoal e o aumento de accidentes.
Patinetes eléctricos e bicicletas
A normativa non afecto a todos os vehículos, senón aos clasificados como "vehículos persoais lixeiros" (VPL).
Patinetes eléctricos (VMP): Se o teu patinete alcanza unha velocidade entre 6 e 25 km/h e pesa menos de 25 kg (ou si pesa máis e a súa velocidade máxima é de 14 km/h), necesitará un seguro obrigatorio, un certificado de circulación e un rexistro na DXT. En caso de accidente, se non se ten seguro, o Consorcio de Compensación de Seguros cubrirá á vítima, pero reclamará posteriormente o importe total ao propietario.
Bicicletas eléctricas: Non todas necesitan seguro. Estarán exentas as coñecidas como "pedelecs", cunha potencia inferior a 250 W e cuxa asistencia só funcione ao pedalear e córtese ao alcanzar os 25 km/h. Con todo, as bicicletas con motor de máis de 250 W, que non requiren pedalear para funcionar ou superan os 25 km/h con asistencia, serán consideradas legalmente vehículos a motor e necesitarán un seguro de automóbil obrigatorio.
Que ocorrerá si circulas sen seguro?
A lei é clara sobre as consecuencias de non ter seguro ou de modificar o vehículo. Circular sen seguro será unha infracción moi grave, con multas que poden oscilar entre 601 € e 3.005 € para vehículos de motor (e reducidas nun terzo para VPL), ademais da inmovilización do vehículo.
Se se causa un accidente sen seguro, o responsable deberá pagar do seu peto todas as indemnizacións, sen límite. O Consorcio de Compensación de Seguros, aínda que adiante o diñeiro, pode esixir o reembolso total. Ademais, se se demostra que o vehículo estaba modificado e isto influíu no accidente, a aseguradora podería negar a cubrir os danos ou esixir a devolución das indemnizacións. En casos de lesións graves ou falecementos, o condutor podería enfrontar a consecuencias penais por imprudencia .
Protección e responsabilidade para todos
Esta nova lei, lonxe de ser unha carga, é un paso cara á seguridade viaria. Búscase protexer a todos os usuarios da vía, garantindo que os danos en caso de accidente sexan cubertos. A lei establece unha cobertura mínima de 6.450.000 € para ... seguir lendo en Catalunyapress.é
Escribe o teu comentario