A Xunta elimina un requisito da matrícula gratis a alumnos da USC tras queixas por ter que pagalo
A universidade promete mellorar a aplicación da matrícula para que, xa no proceso, achegue todos os papeis necesarios para a gratuidade
A Xunta chegou a un acordo coa Universidade de Santiago de Compostela (#USC) para eludir un dos requisitos contemplados na implantación da matrícula gratuíta, ao causar queixas entre parte da súa estudiantado tras recibir un aviso de que tiñan que pagar.
Durante o curso universitario 2024/25, os universitarios galegos beneficiáronse por primeira vez desta medida, que estaba suxeita a unha serie de condicións recollidas no Diario Oficial de Galicia (#DOG).
Un dos requisitos era solicitar as bolsas do Ministerio de Educación e Formación Profesional. E este punto foi, precisamente, o que provocou as queixas entre estudantes da USC, segundo puido saber Europa Press en base a testemuños de afectados e fontes da universidade.
A bonificación autonómica cobre o importe da matrícula que a estatal non cubra, en caso de ser beneficiario dela. Por iso, pide ao estudiantado que achegue a solicitude da bolsa ou autorice á universidade a comprobala.
Con todo, no caso de non ser beneficiario en anos anteriores da axuda do Ministerio e non solicitala no presente curso, as condicións da matrícula gratuíta da Xunta esixen que se presente --"no momento de formalización da matrícula"-- unha declaración responsable de non cumprir os requisitos económicos para a súa obtención.
Esta era unha condición que algúns estudantes contactados por Europa Press descoñecían e que, no momento de formalizar a matrícula, non a achegaron porque non se lles pediu cumprimentar de ningún xeito, polo que non cumprirían o requisito.
Meses despois do inicio do curso, en marzo, a Universidade de Santiago de Compostela enviou unha notificación a estes alumnos conforme debían achegar esta autorización ou, se non, non se verían beneficiados pola medida. Algúns a recibiron en 'spam', polo que en maio se lles avisou de que se lles liquidaría o importe total da inscrición.
Finalmente, isto non será así, segundo confirman a Europa Press fontes da USC e a Xunta. "Trátase dun problema administrativo alleo á Xunta que afecta só á Universidade de Santiago", certificou o Goberno galego. Desta forma, deu indicación "para que se solucione de inmediato", polo que os alumnos non terán que pagar. No caso de que xa o fixeron, a USC devolveralles o diñeiro.
Pola súa banda, a universidade prometeu que, de face ao curso que vén, mellorarase a aplicación informática de matrícula para que, xa no propio proceso, "obríguese ao estudiantado a achegar a declaración responsable pertinente". Isto xa se fixo nas outras dúas universidades públicas galegas: Vigo e A Coruña.
ESTUDANTES AFECTADOS
Este foi o caso de Andrea, Ana e Jaime, estudantes de 4º e 3º curso na USC. Cando tramitaron a matrícula, marcaron a opción de solicitude da gratuidade. Desta forma, naquel momento só tiveron que pagar o 1% que esixe a bonificación, que cobre o 99% do custo total.
No caso concreto de Andrea, cando realizou a formalización en liña, non marcou a opción da bonificación porque, nun principio, non cumpría unha das normas. Por iso, tivo que chamar posteriormente á Unidade de Xestión Académica (UXA) para informar de que finalmente si quería solicitala. "Non me dixeron en ningún momento que eu tiña que asinar nada nin que documentar nada", explica a Europa Press.
En marzo, os tres estudantes afectados recibiron por sorpresa un correo electrónico no que a USC lles informaba de que tiñan que cumprimentar un documento para poder efectuar a matrícula gratis. Esta notificación chegou ao cartafol de 'spam' do seu correo persoal, polo que non a viron.
Dous meses despois, en maio, recibiron unha nova mensaxe que se lles notificaba que a universidade procedería a liquidar o importe da matrícula. Esta foi o momento no que lles saltaron as alarmas por primeira vez.
Entón, no caso de Andrea e Ana, acudiron á oficina da UXA, onde lles pediron que revisasen o cartafol de 'spam'. Aínda que nun primeiro momento íanlles a conceder unha ampliación do prazo para asinar o documento correspondente, finalmente indicáronlles que terían que abonar a matrícula.
Desta forma, ao tres apareceulles na Secretaría Virtual unha nova domiciliación bancaria, con data de a última quincena de maio. Desde o mércores, a aplicación móstralles un novo importe: o mesmo que o anterior, pero en negativo, polo que o cobre se detivo. Con iso, parece que a situación se resolveu.
Escribe o teu comentario