Que é un apagamento informático e que ocorreu exactamente nos aeroportos?

As aerolíneas experimentaron atrasos en voos de longo alcance, especialmente en rutas transatlánticas e con destino a Asia. As empresas doutros sectores non relacionados coa aviación tamén están a restablecer o seu ritmo normal de traballo


|

Aeroporto
Aeroporto

 


 

O recente apagamento tecnolóxico, orixinado por un fallo na plataforma CrowdStrike, deixou un ronsel de disrupciones a nivel global, afectando a múltiples sectores e industrias. Desde aeroportos até servizos sanitarios, a normalidade comeza a restablecer tras os eventos que paralizaron parcialmente o funcionamento de diversas entidades.

 

A normalidade comezou a regresar gradualmente aos aeroportos e empresas tras o apagamento tecnolóxico que afectou a Microsoft. En España, os aeroportos recuperaron a súa operativa habitual, permitindo que as aerolíneas e os pasaxeiros retomen as súas actividades regulares. Ademais, as empresas doutros sectores non relacionados coa aviación tamén están a restablecer o seu ritmo normal de traballo.

 

A orixe do apagamento atribuíuse a un fallo na plataforma CrowdStrike. Este problema técnico desencadeou unha serie de interrupcións en diversos sistemas e servizos, impactando significativamente a múltiples industrias ao redor do mundo.

 

As aerolíneas experimentaron atrasos puntuais en voos de longo alcance, especialmente en rutas transatlánticas e con destino a Asia. Os voos de curto e medio radio, aínda que inicialmente afectados, xa liquidaron a maioría das demoras. Ademais, realizáronse esforzos para recolocar aos pasaxeiros que se viron prexudicados por cancelacións ou perdas de voos, minimizando así o impacto negativo nos usuarios.


 

Afectacións en España

En España, o impacto foi considerable, coa cancelación de 400 voos e a xestión manual de facturación e embarque nos aeroportos. Ás 14:30 horas, xa se cancelaron 105 voos, deixando a miles de pasaxeiros nunha situación de incerteza e atraso.

 

Aena activou de inmediato os seus sistemas de continxencia para mitigar o impacto do incidente. O Ministro de Transportes, Óscar Puente, eloxiou a rápida e eficaz resposta de Aena no medio do caos. Con todo, a situación tamén levou a Ryanair a advertir sobre posibles atrasos adicionais, e emitíronse alertas similares en varios aeroportos europeos, incluídos Berlín, Ámsterdam, Edimburgo, Dublín e Praga. A magnitude do problema subliñou a interconexión global dos sistemas de transporte aéreo e a vulnerabilidade fronte a fallos tecnolóxicos internacionais.

 

Afectacións en todo o mundo

Máis de 21,000 voos sufriron atrasos a nivel mundial debido ao apagamento. Aena logrou manter operativa toda a súa rede de aeroportos, aínda que se rexistraron 400 cancelacións dun total de 5,600 voos programados (6.5%). Na rede de Eurocontrol, o 45.9% dos voos chegaron con menos de 15 minutos de demora. En territorio español, o 56% dos voos chegaron con máis de 15 minutos de atraso, evidenciando un impacto considerable na puntualidade dos voos.
 

O apagamento tecnolóxico non só afectou á aviación, senón que tamén tivo repercusións significativas noutros sectores empresariais. As institucións financeiras experimentaron interrupcións nas súas operacións. Amazon reportou atrasos na distribución dos seus produtos, afectando a súa cadea loxística. Renault tivo que deter a produción nas súas plantas de Maubeuge e Douai en Francia debido á falta de pezas, o que demostra o efecto dominou do apagamento na cadea de subministración.

 

Os servizos sanitarios en países como Reino Unido, Estados Unidos e Australia tamén se viron gravemente afectados. A interrupción de sistemas levou á suspensión de intervencións cirúrxicas e citas médicas, creando un desafío significativo para os profesionais da saúde e os pacientes.


Precedentes

Este apagamento informático que afectou o funcionamento dos aeroportos ten precedentes en España e no mundo. Por exemplo, en 2018, British Airways sufriu un ciberataque que provocou a cancelación de máis de 400 voos e afectou a máis de 75,000 pasaxeiros. Este ataque expuxo deficiencias nos sistemas de TI da aerolínea e subliñou a necesidade urxente de mellorar as medidas de seguridade cibernética. Outro incidente notable ocorreu en 2019 con Lufthansa, cando un fallo no seu sistema de reservas resultou na cancelación de ao redor de 1,300 voos e causou caos nos aeroportos debido a problemas co check-in e a reprogramación de voos.


 

Un fallo no sistema de control de tráfico aéreo en Francia en 2017 demostrou como os problemas técnicos poden ter efectos en cadea sobre o tráfico aéreo en todo o continente. Este incidente causou atrasos e cancelacións significativas en varios aeroportos europeos, destacando a dependencia crítica de sistemas informáticos na xestión do tráfico aéreo. Similarmente, en 2022, un fallo no sistema de xestión de Aena en España provocou atrasos e problemas operativos nos aeroportos españois máis importantes, revelando a vulnerabilidade do sector a problemas tecnolóxicos.

 

A nivel nacional en España, a folga de controladores aéreos en decembro de 2010 presentou un escenario de paralización case total do espazo aéreo español, resultando na cancelación de miles de voos e a conxestión nos aeroportos. Aínda que non foi un fallo técnico, o impacto foi comparable ao dun apagamento operativo, demostrando como conflitos laborais poden ter efectos igualmente disruptivos para o transporte aéreo.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE