Nas rebaixas recórtanse os prezos non os dereitos, lembra UCGAL

A asociación “rebaixas = choio” sempre vai unida á imaxe de grandes áreas comerciais alagadas de persoas que buscan levar por prezos rebaixados o que non compraron antes. Este estilo de venda foi propicio para a picaresca e ademais, durante moito tempo tamén foi a dura realidade que afrontou o pequeno comercio e de proximidade, que viu o peche de moitas das súas tendas.


|

Rebajas
Rebaixas

Os e as consumidoras debemos afrontar a época de rebaixas con coidado, non só pola mala calidade dun produto ou dificultades para a súa devolución, senón pola “febre” consumista que parece apoderar da xente cando empeza a buscar a peza obxecto dos seus desexos. Por outra banda, se se busca evitar as avalanchas humanas invadindo áreas comerciais, pódese recorrer ás rebaixas no comercio de proximidade ou comercio local. E é que desde hai un tempo o comercio de proximidade en Galicia experimentou cambios que melloraron para ben o seu posicionamento fronte ás grandes áreas. Aínda así, non son comparables os volumes de produto que poden mover unha e outra parte, pero as Redes Sociais e Internet en xeral axudaron a estas pequenas tendas a vender xénero que posiblemente non tería saída sen o apoio das plataformas dixitais.


 

REBAIXAR Os PREZOS, NON Os DEREITOS

Félix Caramés, asesor xurídico da Unión de Consumidores Galegos (UCGAL), sinala que o obxectivo fundamental das rebaixas é liberar de stocks sobrantes da época de inverno ou verán rebaixando os prezos. “O que non debe rebaixar nin debe minguar son os dereitos dos consumidores”. Así pois, ante unha época de rebaixas non de debería haber ningún risco cando se realizan as compras. Ou si o hai?
 

“Hai quen vende produtos fabricados exclusivamente para as rebaixas”, di Caramés. Ás veces a calidade destes elementos pode ser inferior así como o seu durabilidad. A cuestión é que sempre existirá a dúbida de si é ou non é específico para rebaixas. Para despexar dúbidas, a lei marca un período mínimo dun mes á venda para que un produto poida rebaixar o seu prezo. Ademais, sempre deben aparecer as dúas etiquetas a do prezo anterior e o rebaixado. 

 

Por outra banda, desde hai uns anos observouse a aparición de rebaixas case constantes en diferentes sectores, e un deles é o electrónico. Este é o rei do Black Friday, o día do pistoletazo de saída para as compras do Nadal, segundo a tradición. A chegada do Black Friday ao mercado español e a outro non habituados a el, supuxo unha revolución en canto a consumo de tecnoloxía pois son tendas en liña especializadas neste mercado as máis beneficiadas ao vender certos stocks.

 

É o Black Friday e outro tipo de períodos de rebaixas especiais unha deturpación das rebaixas? “O que houbo é unha liberalización das rebaixas podendo comprar produtos a prezos rebaixados en calquera momento do ano”. Caramés sinala que non é competencia desleal a condición de que se cumpra a normativa sobre estas accións comerciais.


 

O COMERCIO LOCAL E As REBAIXAS

O comercio de proximidade e local viu como as grandes superficies coméronlle terreo e as rebaixas son un reclamo imparable. A pesar diso, desde UCGAL lembran que o comercio de proximidade ofrece ao cliente un trato e un asesoramento máis especializado. Co tempo tamén soubo adaptar ás novas demandas e modelos de consumo. 

 

 

 

Isabel Méndez, xerente de Centro Comercial Aberto Centro histórico de Viveiro, (CCH) espera que este período de rebaixas deixe “un bo saldo como sucedeu durante as festas de Nadal, cando a xente apostou decididamente polo comercio local”. Será a finais de febreiro cando as cifras falen e permitan ver cal foi a evolución destes días. 
 

 

 

Con todo, como se organiza unha campaña de rebaixas para o comercio de proximidade nun lugar como Viveiro? “Tanto no inverno como no verán lles repartimos a cartelaría, a etiquetaxe para os prezos e facilitámoslles a publicidade remarcando as vantaxes do comercio de proximidade”.
 

As novas tecnoloxías coas Redes Sociais, as webs, etc., permitiron ao comercio viveirense “exportar fóra da comarca, de Galicia e España” sinala Méndez. Algúns comercios venderon xénero sobre todo en países da UE (Francia, Italia e Bélxica sobre todo).

 

A comodidade de comprar desde casa incrementouse durante a pandemia. Isto supuxo o movemento de mercadorías e CCH asinou convenios con empresas de repartición para a xestión de tarifas económicas e máis competitivas. Así, a media de envíos fóra de Viveiro é de 150 ao mes, sobre todo téxtil e calzado.
 

En relación ás reclamacións, desde UCGAL sinalan que as grandes superficies adoitan levar maior número de reclamacións en comparación co comercio de proximidade. Desde CCH non teñen datos das reclamacións que se lles puideron presentar aos seus socios. 

 

 

En período de rebaixas a recomendación é ir coas ideas claras sobre o que se necesita. Desde o comercio de proximidade pódese acceder a produtos que, grazas ás novas tecnoloxías, están dispoñibles para case calquera parte. A pesar diso, insístese na necesidade de comprar aquilo que se necesita e non facelo de forma compulsiva.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE