A posible quebra da construtora Aldesa afectaría a varios parques eólicos en Galicia
Os problemas da construtora Aldesa poderían ter repercusións en Galicia. A compañía opera unha relevante carteira na autonomía, sobre todo no sector eólico e en, menor mediade, en obras públicas.
A banca española ha filtrado que non lle dará máis créditos nun intento de presionar á súa matriz chinesa para que inxecte máis liquidez
O problema é que a súa matriz tamén vive unha situación complexa, pois China reduciu o crédito inmobiliario
Aldesa ten activos eólicos nos concellos de Lalín, A Golada, Vila de Cruces e Culleredo, entre outras zonas.

A situación financeira da empresa é "moi tensa e o seu equipo xestor está a perder a confianza dos acredores" segundo revelou onte O Mundo, citando fontes do sector bancario español.
Tan mala é, que os bancos filtraron á prensa que decidiron paralizar por agora os novos créditos, mentres valoran en que condicións, no seu caso, abrirían de novo a billa.
Hai que lembrar que a construtora madrileña arrastra problemas desde mesmo antes da pandemia. En 2019 o xigante China Railway Construction Corporation comprou o 75% da compañía española.
TRES PROXECTOS DE CENTRAIS
Unha posible quebra de Aldesa resoaría no sector eólico de Galicia. A compañía é titular de tres proxectos eólicos en Galicia, segundo explica na súa última memoria publicada. Son en concreto o Parque Eólico Orrea en Agolada (Pontevedra) -con autorización pero sen construír-, o Parque Eólico Xalo (A Coruña, na zona de Culleredo) e Parque Eólico Mesada (en Vila de Cruzamentos, Pontevedra).
O máis avanzado parece ser o de Agolada, pois o #DOG xa publicou a relación de montes a expropiar. O de Mesada xa conta con Declaración de Impacto Ambiental. Máis complicada parece o camiño do Parque Eólico de Monte Xalo, o de maior potencia previsto para Galicia, pois o Ministerio de Fomento informou hai anos en contra pola súa proximidade ao aeroporto de Alvedro.
Ao fío deses parques, a súa filial Aldesa Enerxías Renovables de Galicia, S.L. promove unha liña de alta tensión que atravesa os concellos de Agolada, Lalín e Vila de Cruces (Pontevedra) até a estación de Portodemouros, segundo publico o #DOG esta primavera.
SECTOR DA CONSTRUCIÓN
Aldesa tamén opera no ámbito da obra pública. Foi, por exemplo, unha das construtoras das obras da AVE, en concreto no tramo de entrada desde Zamora a Ourense -para o que contou cunha sede en Área Central de Santiago- ou o que construó o Centro de Saúde de Corveira-Culleredo.
Acabará crebando Aldesa? Desatará ésto un efecto bóla de neve como pasou na crise do ladrillo? Á fin e ao cabo, este verán o Banco Central Europeo volveu pór o foco nas burbullas de ladrillo que poida ter a banca a nivel europeo.
DEMASIADO GRANDE PARA CAER?
A construtora deféndese tirando do tamaño do seu accionista de referencia, China Railway, unha das maiores empresas de construción e infraestruturas do estado asiático. Ademais, lembra que os seus donos chineses acaban de inxectar en 35 millóns á filial madrileña.
Con todo, á vista das filtracións, a banca española non lle parece suficiente, está inquieta. Un dos factores que poden explicar este nerviosismo é a situación non da filial, se non da matriz. China State Railway Group arrastra unha débeda enorme, case 900.000 millóns de euros. Como todas as grandes coporaciones chinesas, o seu control real depende do Partido Comunista Chinés.
Ante a burbulla do ladrillo e o relativo estancamento da economía, o Partido ha decido ir reducindo o diñeiro que a banca -tamén controlada polo Estado-mete en construtoras, aínda que á vez promete un masivo investimento en trens de alta velocidade, duplicando así a débeda do seu operador, que é China State Railway Group.

Escribe o teu comentario