A Xunta bonificará a metade dos bonos de autobús, barcos na ría de Vigo e tren de proximidade en Ferrol
A Xunta bonificará o 50% do billete nos bonos multiviaje de autobús interurbano, así como do transporte na ría de Vigo e o tren de proximidade na área de Ferrol desde o 1 de setembro ata o 31 de decembro.
O Goberno de Galicia asumirá o 50% do billete en distintos medios de transporte desde mañá, 1 de setembro, ata o próximo 31 de decembro.
A rebaixa incluirá os bonos xa adquiridos con anterioridade, "con efecto retroactivo", e aplicarase ás viaxes coa Tarxeta de Mobilidade de Galicia e a Tarxeta Xente Nova.

A Xunta bonificará o 50% do billete nos bonos multiviaje de autobús interurbano, así como do transporte na ría de Vigo e o tren de proximidade na área de Ferrol desde o 1 de setembro ata o 31 de decembro.
Así o anunciou o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, quen avanzou que esta medida será publicada este xoves, 1 de setembro, no Diario Oficial de Galicia (DOG). Explica que a rebaixa incluirá os bonos xa adquiridos con anterioridade, "con efecto retroactivo", e aplicarase ás viaxes coa Tarxeta de Mobilidade de Galicia e a Tarxeta Xente Nova.
ACTO EN SANTIAGO
Nun acto na estación de buses de Santiago, Rueda lamentou que o transporte de viaxeiros por estrada "non ten ningunha axuda concreta" por parte do Goberno central máis aló dun "anuncio", polo que "la Xunta reacciona" ante "esa indefinición".
"A Xunta é consciente de que ten que intervir ante só un anuncio de Goberno central", explica Rueda, co fin de evitar unha "diminución" de viaxeiros no transporte público por estrada.
A modo de exemplo, expuxo que un billete de bus de Santiago á Coruña custa 6,55 euros en efectivo. Coa Tarxeta de Mobilidade de Galicia ten unha bonificación do 10% actualmente (5,90 euros) e a partir do 1 de setembro pasará a custar 2,95 euros.
Así, Rueda destaca que este é "un esforzo moi importante", aínda que non ofreceu estimación do investimento que supoñerá esta medida, xa que dependerá da demanda, polo que se trata dunha partida "aberta" con cargo a fondos propios, "con independencia das achegas que despois poida facer o Goberno central".
O director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, explicou que "non está previsto ningún tipo de límite" no número de viaxes a realizar, coa condición posta polo Goberno central de que sexan bonos multiviaje.
"ADAPTAR" A OFERTA Á DEMANDA
A preguntas da prensa acerca de se está previsto incrementar o número de autobuses con estes descontos, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, sinalou que, cos "datos analizados", "hai buses para toda a demanda", aínda que se abre á posibilidade de "adaptar" a oferta en función da demanda de ser necesario.
Pola súa banda, critica que o Goberno central non reforce as liñas de tren, pois "a problemática está constatada na mobilidade nos servizos ferroviarios, non no servizo de autobús que está a ofrecer a Xunta de Galicia". "A Xunta de Galicia non vai trasladar que se eviten horas punta para coller o bus, Renfe si que está a trasladar que se eviten horas punta para coller o bus", afirma Ethel Vázquez.
Nesta liña, Rueda censurou que a liña ferroviaria de Ourense-Santiago "quede fose" das mesmas bonificacións que o resto, así como que non haxa "un reforzo" de trens por parte do Goberno ante o aumento da demanda.
Pola súa banda, o secretario xeral da Federación Galega de Transporte de Mercadorías (Fegatramer), Carlos García Cumprido, mostrou a "preocupación" polo impacto para o transporte por estrada de que o Goberno só implemente medidas para o tren, o que considera "discriminatorio" para Galicia e a súa contorna rural. Censura esta "competencia desleal" que supón unha "transvasamento" de viaxeiros ao ferrocarril, polo que valora este anuncio da Xunta.
Escribe o teu comentario