Os sindicatos auguran un curso "complicado" pola parálise do pacto educativo

|

AulaclasecolegioA 'Lei Wert' segue sen substituta.


Galicia conta xa os días para o inicio do curso académico. Un novo período que arrincará coa incerteza que rodea á Lei de Mellora da Calidade Educativa, a Lomce, pola falta de novidades sobre negociacións e traballos no ámbito estatal para alcanzar un Pacto Educativo e unha posible reforma desta norma.


Os sindicatos de profesorado trasladaron a súa preocupación polo silencio da Subcomisión constituída no Congreso dos Deputados para alcanzar este obxectivo.


"Dá a sensación de que pasou a un segundo plano no ámbito político", considerou Suso Bermello, secretario nacional de CIG-Ensino. Por iso, tachou de "paripé" este grupo de traballo como parte dun plan "perfectamente deseñado polo PP" co fin de "dilatar todo o posible calquera reforma da Lomce".


Ante "tal situación política", Julio Díaz, de ANPE, mantén "moitísima desconfianza" de que se consiga o desexado pacto educativo, o que podería truncar un dos obxectivos "primordiais" das negociacións: tomar unha decisión sobre a lei educativa.


"(a lei) Está a crear moitos problemas", advertiu Díaz, quen pediu "claridade normativa" e "non estar a dar paus de cego" no sistema educativo.


Paula Carreiro, de FETE-UGT, reprochou que, ademais do "lentísimo" progreso da Subcomisión, "non se deixa participar ao profesorado" salvo por "un par de reunións para cumprir", polo que en caso de chegar a un acordo será exclusivamente "un pacto político" e non educativo.


"É lamentable", apuntou Bermello, sobre todo "tendo en conta o compromiso dos grupos da oposición" de "tirar abaixo" a chamada 'Lei Wert', algo que non se produciu.


Os representantes docentes apuntan ás consecuencias desta situación e a planificación do curso, que está a ser "complicada" á hora de elaborar horarios e ao existir "incongruencias" entre a Lomce e as normativas de centros.


CURSO "CONFLITIVO"


CIG-Ensino reprochou, sobre todo, "o continuísmo" da política educativa do PP, e Bermello lembrou que "este verán foi un exemplo" do proceder desta formación, "executando peche de centros, supresión de profesorado e sen consenso previo coa comunidade educativa".


"Aquí vaise máis lonxe aínda que o que marca a Lomce", criticou, referíndose á ampliación de seis anos dos concertos educativos, a pesar de que a Lei Wert o establece en catro exercicios.


"Esperamos un curso conflitivo, onde seguramente haberá unha resposta importante por parte das familias e do profesorado", advertiu.


EQUIPARACIÓN SALARIAL


Outro dos temas "importantes" para este exercicio afecta aos salarios dos profesores que, segundo advirte José Fuentes (CCOO Ensino), volven estar "en situación de perda retributiva", cunha subida de preto do 1% fronte a unha previsión do IPC do 1,8%.


"É absolutamente ridícula, é insuficiente, e non vai mitigar o IPC", insiste Fuentes, quen lembrou que "desde o recorte de Zapatero" a perda acumulada do poder adquisitivo "rolda o 27 por cento", tras anos de "conxelacións", subidas por baixo do IPC e a rebaixa de entre o 6 e o 9 por cento (en función da antigüidade e o corpo).


Julio Díaz engadiu, ademais, que os docentes galegos son "os penúltimos a nivel de equiparación salarial de todo o país", a pesar de que "se cansan de dicir" que Galicia está "máis saneada que outras" comunidades que, con todo, "están a afrontar negociacións nese sentido". A iso a unido que os profesores aínda teñen "parte da extra sen cobrar" desde 2013.


AUMENTO DE AFÍNS E ITINERANCIAS


O incremento de afíns que non teñen que ver coa especialidade e das itinerancias son outras das preocupacións dos sindicatos de profesorado, que levarán consigo "un empeoramento das condicións de traballo", engade Suso Bermello.


No caso do corpo de mestres, con todos os destinos xa adxudicados, Bermello denunciou "un incremento das itinerancias", con profesores tendo que desprazarse a máis dun centro e un "aumento importante" de docentes que perderon destino definitivo respecto ao curso anterior (un 9%).


No resto de etapas e a falta de coñecerse a resolución definitiva, a CIG detecta un aumento de docentes que imparten afíns, que "volven ser disparatadas" e "con perfís diabólicos e esperpénticos".


Paula Carreiro lamentou que o tema das afíns "segue sendo un barullo", impartíndose materias por parte de profesionais de distintas especialidades. Ademais, advertiu de que isto representa "a carioca que morde a cola", poñendo o exemplo dun profesor que podería cursar música e "quitarlle horas" a profesionais que levan tempo esperando destino nesta materia.


Así, defendeu a necesidade de que se reduza a taxa de persoal en expectativa de destino, sobre todo en especialidades como música ou matemáticas onde hai profesionais que levan "9 ou 10 anos" á espera.


INTERINOS


Carreiro, de FETE-UGT, tamén apuntou a importancia de vixiar "o tema da interinidade", para que unha oferta pública de emprego se centre naquelas especialidades "con maior número de interinos" e para xente en expectativa de destino.


Respecto diso, Fuentes lembrou o compromiso de reducir ao 5 por cento o peso da interinidade, como recolle o acordo subscrito entre varias organizacións e a Consellería de Educación.


relacionada A Xunta non aclara cantos profesores leva por diante o peche de centros
relacionada A Xunta prolonga ata 2023 os concertos con colexios que segregan por sexo
relacionada Educación asigna a profesores materias que pouco teñen que ver coa súa especialidade

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condicións de uso Consello editorial
Powered by Bigpress