Un traballador de Stellantis Vigo tardaría 1.765 anos en igualar o novo soldo do CEO

Un dos sindicatos con representación na fábrica de Stellantis Vigo tacha de “inmoral” os 36,5 millóns de euros que os accionistas acaban de conceder como extra ao CEO do grupo Carlos Tavares. A CUT critica ese aumento do 55% nun ano fronte á redución da paga de beneficios e a perda de poder adquisitivo dos traballadores nos últimos anos. Segundo os seus cálculos, un operario recentemente incorporado debería traballar 1.765 anos para igualar os ingresos do CEO este ano.


|

 

 

 

 

A gráfica resultado das cifras facilitadas pola central mostra como o salario de Tavares disparouse nos últimos anos, particularmente no último exercicio. Ademais, nunha proporción moi superior ao ritmo de incremento dos beneficios do grupo Stellantis. Mentres tanto, a paga de beneficios que reciben os empregados acumula dous anos á baixa:



 

CRÍTICAS DOS PROPIOS ASESORES

Hai que ter en conta que non foi só a CUT a que atacou os emolumentos de Tavares. Tamén as consultoras contratadas pola propia empresa para velar pola ética no grupo (os proxy advisor Glass Lewis, Proxinvest e Institutional Shareholder) situáronse en contra.

 

En concreto, un dos argumentos esgrimidos por Glass Lewis é que a reputación de Stellantis pode verse afectada porque o paquete de remuneración concedido a Tavares coincide no tempo cun recorte no persoal do grupo. Hai que lembrar que Stellantis executou despedimentos ou saídas incentivadas nos últimos meses en Italia e Estados Unidos. Ademais, está a pechar Mecaner, unha filial con centos de traballadores no País Vasco.
 

En Galicia, o sindicato CUT alerta que a “perda de poder adquisitivo” está a causar que traballadores recentemente contratados decidan abandonar os seus contratos e que operarios veteranos opten por acoller ao ERE, pactado con algúns sindicatos e que foi reducindo paulatinamente o cadro de persoal en Balaídos.
 

A CUT tamén lembra que a alza nos ingresos do CEO prodúcese ao mesmo tempo que Stellantis Vigo está a demandar máis axudas públicas a Moncloa. O futuro da planta leva anos pendente do segundo PERTE para a automoción, que se espera para final de mes.

 

 


 

Aínda non se coñece que paga de beneficios recibirán os traballadores en 2024. A CUT advirte ao persoal que a postura da empresa é que se vexa afectada polas baixas de cada operario, algo que consideran “discriminatorio”.
 

“A competitividade o único que trae é un aumento da marxe de beneficio e unha maior repartición de dividendos para os accionistas, non agarrei para os traballadores do centro de Vigo, sen que haxa retorno para os traballadores que son os que fan o esforzo e sacrificio dun sistema de traballo na fábrica de Vigo, que ten cargas de traballo abusivas”, conclúen desde este sindicato.

 

BENEFICIOS PARA Os ACCIONISTAS

Stellantis conseguiu no exercicio pasado un beneficio marca por segundo ano consecutivo. Foron 18.625 millóns, un incremento do beneficio neto do 11%. O grupo anunciou que desa cantidade repartirá 1.900 millóns como paga de beneficios aos seus empregados. 

 

Na súa presentación de resultados, o grupo anunciou a repartición de 4.700 millóns de euros en dividendos entre os accionistas. É dicir, os accionistas levarán case tres veces máis que os empregados.

 

A paga de beneficios non é igual en todas as plantas, varía en función dos países onde está asentada a multinacional.

 

 

Beneficios marca baixo a batuta de Carlos Tavares


Carlos Tavares (14 de agosto de 1958, Lisboa) licenciouse en enxeñaría na École Centrale de Paris e logo obtivo un MBA na Escola de Negocios de Harvard. Comezou a súa carreira en Renault en 1981 e ascendeu rapidamente na compañía ocupando varios cargos executivos, incluído o de director xeneral adxunto. En 2013, Tavares foi nomeado director executivo de PSA Peugeot Citroën

De izquierda a derecha Dirk Jan Smit, notario, Freshfields Bruckhaus Deringer; John Elkann, presidente de Stellantis; Carlos Tavares, director general de Stellantis; Giorgio Fossati, asesor general de Stellantis
De esquerda a dereita Dirk Jan Smit, notario, Freshfields Bruckhaus Deringer; John Elkann, presidente de Stellantis; Carlos Tavares, director xeral de Stellantis; Giorgio Fossati, asesor xeral de Stellantis

.

 

Durante o seu mandato en PSA, Tavares liderou unha importante reestruturación financeira e operativa da empresa, reducindo custos e mellorando a rendibilidade. Tamén foi clave na expansión internacional de PSA, incluída a adquisición de Opel/Vauxhall a General Motors en 2017.

 

En 2021, Tavares foi nomeado CEO de todo o grupo Stellantis, creado tras a fusión de PSA e Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Esta fusión deu lugar ao cuarto fabricante de automóbiles máis grande do mundo. Tavares, coñecido polo seu enfoque na eficiencia operativa e a rendibilidade, logrou que Stellantis encadee varios anos de beneficios marca.

 

Baixo o seu liderado, ademais, Stellantis empezou a investir fortemente en vehículos eléctricos e tecnoloxías de mobilidade sostible. Con todo, Stellantis Vigo aínda ten pendente confirmar que novos vehículos eléctricos producirá, no seu caso, en Balaídos, á espera de ver que subvencións chegan dos fondos Next Generation a través do ansiado Perte.

 

Stellantis produce en Vigo os modelos 100% eléctricos Peugeot e-2008 ademais dos diferentes modelos das súas furgonetas eléctricas, cuxa plataforma se desenvolveu en Vigo grazas ás subvencións públicas.
 

BHdIf beneficios y su reparto en stellantis
BHdIf beneficios e a súa repartición en stellantis

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE