O Goberno aproba o novo sistema que facilitará a estabilización de interinos na Educación
O Consello de Ministros ten previsto aprobar hoxe o Real Decreto que modifica o sistema de acceso á función pública docente para os anos 2022, 2023 e 2024.
Permitirá aos interinos ocupar praza pública sen necesidade de presentarse ao exame de oposición.
Arquivo: Unha pasada protesta contra a lei sobre os interinos nunha foto da plataforma #Defensaturnolibre.
O obxectivo é reducir a temporalidade no sector público educativo e aplicar así a Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público, a denominada 'Lei de interinos', segundo informan a Europa Press fontes do Ministerio de Educación e Formación Profesional.
Entre estes cambios figuran que as fases da oposición non terán carácter eliminatorio, que se suprimirá a parte práctica do mesmo, e que os interinos poderán pasar a ser fixos, cumprindo certos requisitos, sen necesidade de ter que examinarse, segundo o borrador dado a coñecer en decembro do ano pasado recolleito por Europa Press.
NOVA MODALIDADE PARA EXAMINARSE
Segundo o devandito borrador, para os aspirantes novos (sen experiencia laboral), el exame consistirá soamente, ata 2024, no desenvolvemento dun tema, de modo que xa non terán que facer a proba práctica, como se facía ata o de agora (comentario de texto en Lingua, exercicios e problemas en Física ou Matemáticas, etc.). Con todo, o borrador abre a porta a que "naquelas especialidades que inclúan contidos de carácter aplicado, habilidades instrumentais ou técnicas" póidase "incorporar un exercicio de carácter práctico".
E a segunda fase consistirá unicamente na presentación dunha unidade didáctica, de maneira que os examinandos non terán que presentar ao tribunal unha programación didáctica, como tamén viña ocorrendo ata a data.
Ademais, outro dos cambios é que a fase de oposición non terá carácter eliminatorio. Ata o de agora, o acceso á función pública docente contemplaba a obrigatoriedade de aprobar a fase de exame (desenvolvemento dun tema e exercicio práctico) para poder acceder á segunda parte da oposición (entrega dunha programación didáctica e presentación dunha unidade).
Así, con estes cambios propostos, non fará falta aprobar a proba escrita (desenvolvemento do tema) para poder pasar á segunda fase (presentación dunha unidade didáctica). Iso si, deberán obter polo menos un 5 de nota global (media de ambas as) para acceder á fase de concurso.
25% DE INTERINOS NA EDUCACIÓN PÚBLICA
O borrador pretende con estes cambios reducir a taxa de temporalidade na función pública docente a un 8%, como xa pediu Bruxelas a España. Precisamente, a educación é un dos sectores que máis temporalidade ten, con taxas de ata un 25%.
Con este novo Real Decreto mantense o peso que terá cada unha das fases para a nota final: a fase de oposición ponderará cun 60% da nota e a fase de concurso cun 40%. Outro cambio que introduce este novo Real Decreto é que se dá máis importancia á experiencia previa no apartado dos méritos que terán que achegar os aspirantes na fase de concurso, contando esta vez ata un máximo de 7 puntos, e quitando peso ao resto: a formación académica contará un máximo de 2 puntos e outros méritos só 1 punto. Desta forma, a puntuación máxima será, como na fase de oposición, de 10 puntos.
Con respecto aos interinos, o borrador establece que o proceso consistirá en "un procedemento selectivo de ingreso, consistente nun concurso de méritos" que será distinto ao do resto de aspirantes. Así, nestes casos, a experiencia previa contará un máximo de 7 puntos; a formación académica ata 3 puntos; e outros méritos un máximo de 5 puntos (contando 2,5 puntos a superación da oposición na mesma especialidade en convocatorias celebradas desde 2012). Deste xeito, os aspirantes poderán alcanzar ata un máximo de 15 puntos pola valoración dos seus méritos.
Escribe o teu comentario