Stellantis Vigo: pelexa entre sindicatos ao fío do suposto risco de perder a paga de beneficios
A Unión Xeral de Traballadores (#UXT) e Comisións Obreiras (CC.OO.) expresaron a súa preocupación pola posible perda da paga de beneficios na planta de Stellantis Vigo. Ambos os sindicatos sinalan á Central Unitaria de Traballadoras (CUT) como responsable desta rega, argumentando que as súas accións legais poderían pór en risco este incentivo económico. A CUT, que non asinou aquel acordo coa empresa, négao.
Segundo UXT, a paga de beneficios, coñecida como CLPI, é un acordo non consolidado que evolucionou co tempo, alcanzando un valor significativo para o persoal. Este acordo, negociado fóra do convenio colectivo e apoiado pola maioría do Comité de Empresa en Vigo, podería ser anulado, di UXT, a raiz dun preito que presentou a CUT, e que gañou en primeira instancia.
UXT advirte que, de ser así, a empresa tería a opción de suspender a paga de beneficios non só en Vigo, senón tamén noutras plantas de Stellantis en España.
Pola súa banda, CC.OO. tamén sostén que as accións legais de CUT poderían comprometer o cobro de devandita paga en todos os centros de Stellantis no país.
Resposta da CUT
A CUT respondeu a estas acusacións negando presentar o recurso mencionado. A CUT convida a CC.OO. a presentar probas do recurso supostamente interposto.
Ademais, a CUT critica que se oculte información relevante sobre o acordo da paga de beneficios, sinalando que este acordo é paralelo ao convenio colectivo.S egún a CUT, a dirección da empresa ha logrdo impor o funcionamento da paga sen unha verdadeira negociación.
En novembro de 2023, o SIT-FSI, xunto con UXT e CC.OO., asinaron o Convenio Colectivo 2024-2027 da planta, representando conxuntamente o 91% da representación social. Paralelamente asinaron o pacto da paga de beneficios, agora motivo de disputa.
Sentancia previa contra o pacto entre algúns sindicatos e a multinacional
A demanda contra aquel pacto foi interposta pola CUT, que celebrou a decisión xudicial e criticou aos outros sindicatos por asinar acordos que, segundo eles e a Xustiza en primeira instancia, vulneran os dereitos dos traballadores.
A situación en Stellantis Vigo está quente no que se refire ás relacións laborals , con sindicatos enfrontados e un persoal preocupado polo seu futuro económico e laboral pese a recente promesa de que se producirán vehículos eléctricos coa STLA Small.
O Comité de Empresa de Stellantis Vigo está composto por 31 delegados, distribuídos da seguinte maneira:
- Sindicato Independente de Traballadores (SIT-FSI): 21 representantes (64% dos votos).
- Unión Xeral de Traballadores (#UXT): 4 representantes (14,36% dos votos).
- Central Unitaria de Traballadores (CUT): 3 representantes (8,72% dos votos).
- Comisións Obreiras (CC.OO.): 3 representantes (8,45% dos votos).
Escribe o teu comentario