Estes son os 25 barcos sancionados por pesca ilegal, case todos de armadoras pontevedresas

As pesqueiras sancionadas pertencen maioritariamente á provincia de Pontevedra, con algunhas en Canarias, pero vinculadas igualmente con empresas galegas


|

025789
Buque 'Vila Nores' / Foto: Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación

A Dirección Xeral da Mariña Mercante española impuxo sancións significativas a 25 embarcacións pesqueiras de bandeira española. Estas sancións son o resultado dunha investigación exhaustiva levada a cabo por Oceana, unha organización non gobernamental dedicada á conservación dos océanos.

 

A investigación revelou que estas embarcacións desactivaron reiteradamente os seus sistemas de identificación automática (SIA) mentres faenaban en alta mar, preto das costas de Arxentina.

 

A medida inclúe multas de até 60.000 euros por embarcación. Esta decisión é un paso adiante na loita contra a pesca ilegal e a falta de transparencia nas actividades marítimas, segundo afirman desde Oceana. O SIA, un sistema obrigatorio en España e na Unión Europea, xoga un papel crucial en garantir a seguridade marítima e a legalidade das operacións pesqueiras.

 

Ignacio Fresco Vanzini, asesor da campaña de pesca ilegal e transparencia de Oceana en Europa , destacou a importancia desta medida: "Celebramos a decisión da administración española por dar un paso máis en favor da transparencia no sector pesqueiro. Aqueles que non respectan as normas deben saber que os seus actos teñen consecuencias e neste caso é en forma de sancións".

 

Segundo Oceana, entre 2018 e 2021, o 90% das 30 embarcacións españolas analizadas desactivaron a súa SIA, pasando máis tempo co dispositivo apagado que aceso. Este achado subliña a magnitude do problema e a necesidade dunha acción reguladora firme.

 

Na súa investigación, Oceana analizou a actividade pesqueira utilizando datos de Global Fishing Watch (GFW), unha organización independente fundada en colaboración con Google e SkyTruth. Esta análise permitiu identificar non só ás embarcacións españolas, senón tamén a outras de diferentes nacionalidades, incluíndo China, Corea do Sur e Taiwan, suxerindo a necesidade dunha maior supervisión e cumprimento das normas internacionais.

 

Os barcos sancionados apagaron o seu SIA máis de 1.200 veces sen xustificación lexítima, durante polo menos 24 horas. Isto representa non só unha violación das normas de seguridade marítima, senón tamén un desafío ás regulacións de control pesqueiro. Como indica Oceana, estas accións deberían ser sancionadas non só pola administración marítima senón tamén polas autoridades pesqueiras, especialmente coa futura entrada en vigor do novo Regulamento de Control Pesqueiro en xaneiro de 2024.

 

Sinalan ademais que todo buque pesqueiro da #UE de máis de 15 metros de eslora debe estar equipado cun SIA. Navegar sen este sistema é unha infracción tanto da lexislación da #UE como de España, e só pode desactivar legalmente en situacións excepcionais, como zonas onde a pirataría podería supor un problema. Este caso destaca a importancia da vixilancia e a transparencia no sector pesqueiro para protexer non só os recursos mariños, senón tamén a seguridade dos pescadores e a legalidade das súas actividades.

 

NUMEROSOS BUQUES GALEGOS

Entre os buques sancionados por desactivar os seus sistemas de identificación automática atópanse o 'Paradanta Primeiro' de Pesqueiras Gadimar S.L., con sede en Bueu , e o 'Loitador' de Profesionais pesqueiros S.A., con sede na cidade de Vigo.

 

027678
Buque 'Paradanta Primeiro' / Foto: Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación

Destaca a presenza na lista do Ministerio de varios barcos pertencentes a Pesqueiras Nores Marín S.L., como o 'Patricia Nores' ou o 'Manuel Ángel Nores'. Esta empresa, con sede na localidade pontevedresa de Marín é a que, xunto con Pesqueiras Marinenses, S.A., con sede na mesma localidade, recibiu máis sancións por estas prácticas de pirataría.

 

014726
Buque 'Patricia Nores' / Foto: Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación

Así mesmo, barcos como o 'Fakir' e o 'Figaro' operados por Freiremar #S.A., con sede en Las Palmas de Gran Canaria, tamén foron sancionados. Esta conexión é especialmente significativa debido a que o presidente de Freiremar S.A., Manuel Freire Veiga, é un tamén directivo de varias empresas pesqueiras en Vigo , vinculando a estas sancións de novo con Galicia . O mesmo sucede coas armadoras Pescaeste e Pesca Herculina, dúas empresas que, aínda que tamén teñan sede na cidade palmense, son tamén presididas por Freire Veiga, do grupo Freiremar.

 

En canto aos buques deste grupo, Freiremar indicaba en 2013 que estaba a pasar por problemas de liquidez. O grupo empresarial había solicitado un préstamo de dez millóns de euros, que se lle foi denegado, segundo informa o diario A Provincia, de Las Palmas de Gran Canaria. Esta empresa, segundo indica o mesmo medio, contaba hai unha década cunha flota de 35 buques conxeladores, outros 26 en réxime de administración e un total de 30 sociedades filiais. En 2011 este grupo de empresas facturou 180 millóns de euros e ten máis de 400 traballadores en España.

 

021974
Buque 'Figaro', de Freiremar, S.A. / Foto: Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación

Outra delas, Pesqueiras Manuel Nores Canarias, aínda que tamén teña a súa sede no arquipélago, pertence ao Grupo Nores, o mesmo grupo, con sede tamén en Marín ao que pertence a armadora da coñecido 'Vila de Pitanxo'.

 

Isto completa unha suma dun total de 25 buques sancionados, pertencentes a 14 armadoras distintas, todas elas galegas ou que gardan relación con Galicia, con sede en localidades da provincia de Pontevedra como Bueu, Cangas, Marín ou Vigo.

 

RETIRADA DUN VÍDEO SOBRE PESCA ILEGAL EN VIGO

Recentemente e en relación coa problemática da pesca ilegal, National Geographic retirou un vídeo da súa páxina web que describía ao Porto de Vigo como o principal punto de entrada de pesca ilegal en Europa. O contido, parte dun tráiler para un futuro documental, xerou controversia ao afirmar que o porto galego era unha vía de acceso para toneladas de peixe ilegal ao continente.

 

A publicación do vídeo no pasado mes de agosto desatou un debate intenso, levando á Autoridade Portuaria de Vigo a anunciar medidas legais contra National Geographic polo que consideraron "ataques gratuítos, inxustificados e infundados". O presidente do porto, Carlos Botana, denunciou o vídeo por danar a reputación de Vigo, un porto que, segundo afirma nas súas declaracións, combateu as prácticas ilegais durante anos.

 

O retiro do vídeo foi unha resposta á solicitude de Botana e foi ben recibido por el. Con todo, destacou que aínda quedaba por reparar o dano feito á imaxe do porto. Botana salientou que este incidente é só unha mostra das presións que enfronta o sector pesqueiro. Reafirmou o compromiso do porto de Vigo coa pesca legal e a defensa das súas operacións.

 

A pesar da retirada do vídeo, a Autoridade Portuaria de Vigo solicitou a National Geographic que corrixise as declaracións e o titular que consideraban falsos e calumniosos. Botana argumentou que as afirmacións do vídeo eran enganosas e danaban gravemente a reputación do porto.

 

Refutando as acusacións, Botana afirmou que no porto de Vigo contrólase o 100% da pesca conxelada que chega, unha cifra significativamente maior que noutros portos europeos. Resaltou a dificultade de que o peixe ilegal ingrese a través dun porto con tales medidas de control. Ademais, mencionou as conversacións no vídeo con pescadores xubilados, que suxeriron a introdución de peixe ilegal por Vigo , e destacou que o porto foi sempre un punto de entrada a Europa para mercadorías ilícitas, incluíndo drogas.

 

Finalmente, a Autoridade Portuaria enviou un requirimento a National Geographic instando á retirada do vídeo e á corrección do contido, ademais de pedir que non se publicase o documental completo. En resposta, National Geographic eliminou o vídeo do seu sitio web.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE