A estiba retoma a negociación para evitar 'in extremis' a folga desta semana
Os tres días de paro levados a cabo a semana pasada ocasionaron unhas perdas de 36 millóns de euros e desvíos definitivos de tráfico.
Os sindicatos de estibadores e a patronal Anesco reúnense mañá martes, 13 de xuño, para retomar a negociación do novo convenio tras a reforma do sector, despois dos tres días de folga da pasada semana e en vésperas dun paro continuado de 48 horas que comeza o mércores.
Trátase da primeira reunión que manterán desde que o pasado 1 de xuño rompesen a negociación e os sindicatos do gremio (Coordinadora de Traballadores do Mar, CC.OO, UXT, CIG e CXT) e convocasen un calendario de tres semanas de paros nos portos.
As tres primeiras xornadas de folga, as secundadas o luns, o mércores e o venres da pasada semana, rexistraron un seguimento masivo por parte dos estibadores.
Con todo, os portos lograron manter certa actividade grazas a que as empresas organizaron as súas operacións de carga e descarga nas horas que non estaban afectadas polo paro, convocado nas horas impares, e ao cumprimento dos servizos mínimos.
A pesar diso, os tres días de paro ocasionaron unha perda de 36 millóns de euros e desvíos definitivos de tráficos, como os comunicados pola multinacional Maersk no porto de Alxeciras, o primeiro do país, segundo o Ministerio de Fomento.
Á espera do resultado da reunión de mañá, os sindicatos da estiba manteñen convocada a folga de 48 horas consecutivas desta semana (entre as 8.00 horas do mércores 14 e as 8.00 horas do venres 16), ademais doutros tres días de paros parciais para a seguinte (os días 19, 21 e 23 de xuño).
PUNTOS DE CONFLITO
O principal escollo na negociación entre a patronal e os sindicatos segue sendo a petición dos traballadores de que, tras a reforma, se garanta o emprego a todo o colectivo de estibadores.
Con todo, a negociación presenta outros dous escollos. Por unha banda, as empresas rexeitan a pretensión sindical de que participen nos centros portuarios de emprego (CPE), ETT's herdeiras das actuais sagep. Consideran que contraviría a libre competencia e a actual reforma do sector, que fixa como voluntaria esta concorrencia.
Do seu lado, os sindicatos non aceptan a intención empresarial de abordar negociacións colectivas porto a porto paralelas á do convenio estatal.
O conflito da estiba, que xa se prolonga máis de catro meses, atópase así nun dos seus momentos máis críticos case un mes despois de que o Goberno lograse aprobar no Congreso o Decreto Lei co que reformou o sector para adecualo á normativa europea, evitar unha multa da UE e mellorar a competitividade dos portos.
Escribe o teu comentario