Por que a historia e a cultura do Pobo Xitano non aparecen nos libros escolares?
Os xitanos españois denuncian a invisibilización do seu pobo no currículo de Primaria e ESO a través da pregunta de Samuel.
Os xitanos españois reclaman a incorporación da historia e cultura do seu pobo no currículo educativo de Primaria e ESO, con motivo da celebración este sábado 8 de abril do Día Internacional do Pobo Xitano 2017.
Así o piden as entidades que forman parte do Consello Estatal do Pobo Xitano, entre as cales se atopa a Fundación Secretariado Xitano, que este ano lanzaron unha campaña de sensibilización que vira ao redor dunha pregunta dun neno, Samuel: "Por que a historia e a cultura do Pobo Xitano non aparecen nos libros escolares?".
A serie de campañas de sensibilización comezou en 2015 coa acción #YoNoSoyTrapacero, contra a acepción do Dicionario da Real Academia Española (DRAE) e continuou en 2016 con #TelebasuraNoesRealidad para mostrar a desaprobación a determinados programas de televisión que, ao seu xuízo, danan a imaxe da comunidade xitana.
Coa acción deste ano, 'A pregunta de Samuel', as ONG do Consello Estatal do Pobo Xitano queren visibilizar a ausencia da historia e a cultura xitana nos contidos escolares, sensibilizar á sociedade e contribuír "a cambiar, desde a infancia, a imaxe social negativa das persoas xitanas e eliminar estereotipos e prexuízos que conducen á discriminación".
"Lanzamos esta acción porque cremos nunha escola que promova a igualdade entre as persoas. Unha escola onde a diversidade se perciba como unha riqueza e non como un problema, e onde impere a tolerancia e o respecto cara ás diferenzas", subliñan.
O Día do Pobo Xitano celébrase en todo o mundo (International Roma Day), para lembrar a historia deste Pobo e render homenaxe ás vítimas xitanas do xenocidio nazi e de distintas persecucións ao longo dos séculos. Esta data, lembra o Congreso Mundial roma/xitano celebrado en Londres o 8 de abril de 1971 no que se instituyeron a bandeira e o himno xitanos.
Escribe o teu comentario