Novidades en Selectividade: o Ministerio ten lista nova EBAU que será máis parecida nas diferentes comunidades

O novo exame medirá máis a adquisición de competencias que os coñecementos concretos, o que pode engadir un grao maior de subxectividade á hora de poñer a nota.

 


|

O novo exame medirá máis a adquisición de competencias que os coñecementos concretos, o que pode engadir un grao maior de subxectividade á hora de poñer a nota.

 

Arquivo - Un grupo de estudantes, fai cola para entrar a unha aula da Facultade de Ciencias do Campus Montilivi da Universidade de Xirona e comezar os exames de selectividade 2021, a 8 de jun
Arquivo - Un grupo de estudantes, fai cola para entrar a unha aula da Facultade de Ciencias do Campus Montilivi da Universidade de Xirona e comezar os exames de selectividade 2021


 

 
O Ministerio de Educación e Formación Profesional presentará o borrador da nova Avaliación de Bacharelato para o Acceso á Universidade (EBAU) durante a primeira quincena do mes de xullo. A nova proba non será única para toda España pero si máis homoxénea que a actual.

Así o trasladou este luns o secretario de Estado de Educación, José Manuel Bar Cendón, nun encontro con xornalistas no Ministerio, onde sinalou que o documento que se presentará en xullo estará o máis consensuado posible e apostou porque a nova proba teña "maior equilibrio e homologación".

"Ir a unha proba única iso agora mesmo non é posible porque a propia lei non o permitiría porque estariamos a invadir competencias doutras administracións", asegurou en declaracións aos medios tras o encontro Bar Cendón, quen se reunirá este luns co Ministerio de Universidades e o mércores co presidente da CRUE, Juan Romo, para falar sobre a nova EBAU.

Nas súas palabras, modificar a proba de acceso á universidade "é un clamor popular" xa que "está todo o mundo interesado niso". Así, afirmou que os novos deseños curriculares "empuxan a que hai que adaptar o que se ensina nos institutos e colexios ao que logo avalíase".

Neste punto, o secretario de Estado de Educación subliñou que o proceso de cambio "debe ser un proceso de cambio consensuado, moi dialogado con todas as administracións, coa CRUE, coa Conferencia de Reitores, co Ministerio de Universidades e con outros axentes sociais, incluso o alumnado".

Con todo, evitou lanzar algunha proposta sobre a nova proba xa que, ao seu xuízo, "sería pechar parte dese diálogo", aínda que adiantou que "en breves días" empezarán a ver a luz algunha das propostas.

"Hai unha certa preocupación con algúns posibles desequilibrios, propostas no sentido de que as probas teñan maior equilibrio, maior homologación entre elas", apuntou Bar Cendón, destacando que facer unha parte común na nova EBAU sería posible "se todo o mundo estivese de acordo no ámbito das súas competencias".

58 MILLÓNS EN AXUDAS Ás FAMILIAS PARA COMPRAR LIBROS DE TEXTO 
Doutra banda, o secretario de Estado de Educación adiantou que este martes o Consello de Ministros aprobará, a proposta do Ministerio, unha partida orzamentaria de 58 millóns de euros para apoiar ás familias na compra de libros de texto, polo que considera contraditorio dispoñer de fondos para axudar ás familias na compra e dicir que se manteñan os libros do ano pasado.

"Esa medida de 58 millóns en axudas ás familias é unha excelente noticia e que vai na liña de conseguir un sistema máis equilibrado e que dea maior igualdade de oportunidades aos nosos nenos, por tanto que non haxa familias que por dificultades económicas non poidan adquirir libros de texto ou materiais de apoio", manifestou este luns Bar Cendón en declaracións aos medios na sede do Ministerio tras un encontro con xornalistas.

PIDE A AYUSO RESPECTAR A LIBERDADE DE CÁTEDRA E DE PUBLICACIÓN 
Sobre se a presidenta da Comunidad de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, realizou censura ao recomendar aos colexios que non utilicen os novos libros de texto que inclúen os currículos aprobados polo Goberno no desenvolvemento da LOMLOE, Bar Cendón afirmou que non o sabe pero que "oxalá non".

Neste sentido, pediu que os principios esenciais, que son a liberdade de cátedra do profesorado á hora de elixir os proxectos editoriais e a liberdade de publicación por parte das editoriais, sexan "respectados".

"Hai todo un procedemento que non empeza coa confrontación, empeza co diálogo. Cando a alta inspección ve algún desaxuste adoita facerse unha carta de colaboración. Tentemos dialogar, colaborar, se non hai unha resposta nese sentido e continúan detectándose incumprimentos pois aí o requirimento, aínda non chegamos ao ámbito xudicial", explicou.

Para o secretario de Estado de Educación, a reforma educativa "vai avanzar" confiando uns noutros e na comunidade educativa. "Os libros de texto son materiais de apoio á docencia, non son o currículo. Os decretos non se publicaron tampouco", apuntou en referencia aos decretos que teñen que aprobar as comunidades autónomas.

PRIMEIROS DIÁLOGOS PARA A REFORMA DA PROFESIÓN DOCENTE 
Outro dos retos que ten pendente o Ministerio de Educación é a reforma da profesión docente, co obxectivo de mellorar o sistema educativo mellorando a docencia. Así, tras a publicación das 24 propostas para mellorar a docencia, o Ministerio abrirá nos próximos días sucesivas mesas de diálogo.

O diálogo para levar a cabo a reforma da profesión docente será con todo o abanicos de axentes, coa CRUE, co ministerio de Universidade, aínda que sen un calendario fixo.

O Ministerio de Educación quere mellorar a docencia, dotando aos profesores de ferramentas, de instrumentos para que mellore o sistema educativa, unha tarefa que considera "moi complexa" que non será rápida pero si estará moi consensuada e que pode non aprobarse ao longo desta lexislatura.

Así mesmo, o Ministerio está a traballar nos primeiros borradores da lei de ensinos artísticos, que levará un desenvolvemento máis pausado porque os colectivos son moi heteroxéneos.

EDUCACIÓN OFRÉCESE A COLABORAR PARA COMBATER A CALOR EN COLEXIOS 
En referencia á posibilidade de modificar os horarios dos colexios debido ás altas temperaturas e aprobar un plan nacional de climatización ante esta situación, o Ministerio de Educación aposta por colaborar, estudalo e, se é posible, facelo.

Con todo, Educación lembra que a flexibilización de horarios está dentro do ámbito competencial das comunidades autónomas e que as condicións climatolóxicas non son iguais en todas, polos que algunhas non teñen o problema das altas temperaturas, pero abre a posibilidade para mellorar as condicións, mellorar a climatización dos centros, estudar o tema e ver por onde atallalo.

"NON É O MOMENTO" DE RECORRER As NORMAS DA GENERALITAT 
Respecto a a sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Cataluña que obriga á Generalitat a impartir un 25% de clases en castelán, e as posteriores normas aprobadas polo Govern para evitar esa cota, o secretario de Estado de Educación indicou que "non é o momento procesual oportuno" para recorrer esas modificacións normativas xa que "é o momento" de que falen os tribunais.

"Nas últimas datas fixéronse dúas modificacións normativas con rango de lei e é o TSJC quen debe decidir se esas novas iniciativas lexislativas son acordes coa sentenza ditada, que na súa orixe se fundamentaba noutra norma", explicou.

O secretario de Estado de Educación lembrou que o informe que fai a Alta Inspección de Cataluña "responde a un requirimento dun tribunal", polo que a Alta Inspección informa o tribunal polo seu requirimento. 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE