Guadi Galego e Rozalén engaiolan no inicio do ciclo Perseidas de O Son do Camiño

|

Os asistentes aplauden o rigoroso das medidas contra o covid, aínda que hai queixas pola falta de iluminación nun tramo de saída cara aos autobuses de volta


O  Son do Camiño-Perseidas, o espectáculo creado ao amparo do Ano Xacobeo 21-22 polos promotores do festival santiagués O Son do Camiño que supuxo o retorno da música festivalera, estreouse este mércores coa cantautora Rozalén como prato forte e, a pesar da capacidade que demostrou a albaceteña para "namorar" ao público galego, Perseidas non alcanzou o aforo completo.

UNHAS 3.000 ENTRADAS VENDIDAS
Tras dous anos en branco nos que a Covid-19 provocou a cancelación de grandes festivais nacionais como o Arenal Sound, o Primavera Sound e o propio Son do Camiño, a súa irmá pequena Perseidas prometía traer de volta a música a Ou Monte do Gozo cun cartel á altura das grandes citas 'pre-pandemia': Loquillo, Raphael, Vetusta Morla, entre outros, actuarán en Santiago entre xullo e agosto.

Con todo, Perseidas non alcanzou o aforo completo --xa reducido polas medidas covid--, e quedou a medias. Tal e como confirmou a organización do evento, congregou a algo menos de 3.000 persoas das 5.000 prazas autorizadas polo Comité Clínico da Xunta de Galicia.

"Só imos nós?", comentou unha moza ao subir a un dos buses lanzadeira que enlazaba o centro da capital galega coa zona do estadio Vero Boquete de San Lázaro, a 20 minutos andando do recinto do festival. No citado autobús --ao que seguían outros dous-- subiron cinco persoas.

GRAN DESPREGAMENTO POLICIAL
Un dos aspectos máis rechamantes para os asistentes foi o control policial. Policía Nacional --en vehículos oficiais, a pé e dacabalo--, Policía Local e efectivos de Protección Civil controlaron as cinco portas de acceso ao festival, unha por sector.

Aínda que é certo que sobre as oito e cuarto da tarde formáronse colas nos accesos --onde só pedíase a entrada--, respectáronse as medidas covid --distancia e máscara--, que se completaban coa hixenización de mans ao acceder.

Os asistentes non podían circular entre sectores, que estaban valados e que contaban cos seus propios aseos e servizos. Ademais, o festival habilitou unha app para realizar pedidos sen levantarse da cadeira e poder recollelo sen colas. "Si, vímolo, pero preferimos ir á barra; é máis como antes", sinalou un grupo de amigas ourensás, un comentario que repetiron outros asistentes.

O público respectou, na súa ampla maioría, a obrigatoriedade de permanecer sentados durante os concertos. Con todo, xa cara ao final do concerto de Rozalén, o persoal de seguridade viuse obrigado a "advertir" en "varias ocasións" a "as mesmas persoas" de que debían permanecer sentados no asento asignado.

"EN GALICIA E EN GALEGO"
Ao fío das nove da noite deste mércores, Guadi Galego arrincou cun agradecemento por "poder abrir un festival en Galicia e en galego". Entre tema e tema do seu novo disco 'Costuras', que intercaló con algunhas das súas cancións máis coñecidas, a galega tentou "espantar o frío" --"podía chover ou ventear, e tocou ventear"-- e non deixou de pedir "sentidiño". "Se vos ides a morrear, que sexa por encima da máscara", chanceou a artista.


Guadi Galego actuando no ciclo Perseidas nunha imaxe das súas redes sociais

Guadi Galego actuando no ciclo Perseidas nunha imaxe das súas redes sociais 


"Dá igual as veces que veña aquí e que saiba que sempre vai frío, sempre acabo conxelándome. Isto si que non o botaba de menos", comentou nun dos postos de comida Ana, unha moza coruñesa que asistía ao concerto acompañada do seu amigo Luís. Os dous mozos confesaron, ademais, descubrir "" a Guadi. "Pero estamos aquí por Rozalén, de feito, se a cola non avanza e empeza, paso da comida", chanceou.

"CULTURA SEGURA"
Sobre as 22,15 horas, a cantautora albaceteña subiu ao escenario entre sonoros aplausos e berros de 'guapa'. "Xa é a quinta vez que a vemos. Percorremos toda Galicia indo aos seus concertos", recoñeceu Juan, de Pontevedra, que asistiu xunto á súa muller e a outra parella.

Rozalén presentou o seu último traballo 'A árbore e o bosque' ao público, ao que lle deu as grazas por "apostar pola cultura segura" e asistir ao concerto, "o mellor regalo" que lle podían dar, segundo asegurou a cantante. "Esta é unha terra máxica, e quen non a ama é porque non a coñece", defendeu Rozalén, que lembrou ademais a súa peregrinación a Santiago con 16 anos, unha experiencia "sanadora", co que se meteu ao público no peto.

Rozalen no ciclo Perseidas nunha foto de Janitefoto publicada por Ou Son do Camiu00f1ou

Rozalen no ciclo Perseidas nunha foto de Janitefoto publicada por O Son do Camiño 


A cantautora arrincou con 'Este tren' tras convidar os espectadores a "unirse" a unha viaxe para o que xa había ganas. "É o primeiro concerto ao que veño tras a pandemia e a verdade é que, de momento, todo está a ir moi ben", indicou Alba, unha lucense que asistiu co seu noivo e que se declarou "gran admiradora" da albaceteña.

Como era habitual, polo menos nos concertos 'pre-pandemia', o público foi animándose a medida que a artista interpretaba os seus temas máis coñecidos e máis reivindicativos. Así, os espectadores corearon entregados, mans no alto e coas lanternas dos móbiles acesas, 'E busquei', '80 veces' ou 'Vivir', e estalaron en aplausos "de emoción contida" con 'Paxaros engaiolados', canción que fala do confinamento por covid e na que se reivindica "unha sanidade de calidade". "Eu pensaba que disto sairiamos mellores, xa vedes que acertei de pleno", chanceou xocosa Rozalén.

"Un concerto de Rozalén non sería un concerto de Rozalén se non está Bea, a moza que dobra as cancións en lingua de signos, e se non hai reivindicacións sentidas", sinalou María, unha moza coruñesa. Así, o deste mércores foi "un concerto de Rozalén en todo o seu esplendor". A albaceteña pediu "coidar máis o arbolito interior, para ver se o bosque enteiro ponse mellor", reivindicou a situación dos inmigrantes porque "partir, é partirse en dous", e ata recitou uns versos de Miguel Hernández para acabar lamentando a "crispación" que "reina na sociedade" estes días con 'Mar no trigal'.

A cantante sufriu como unha máis con "o frequibiris galego" pero borrouno dunha plumada coa traca final: 'Coméndoche a bicos', 'A porta violeta' --manifesto contra a violencia de xénero-- e 'Xirasois' formaron parte do bis que o público pediu a Rozalén, que non se fixo derrogar, e co que acabou de encandear aos seus fans.

"A min é que me encanta Rozalén, como reivindica uns valores que debería ser obrigatorio defender, como a igualdade ou o respecto", destacou Bea, de Santiago, xa ao abandonar o recinto.

PROBLEMAS DE LUCES NO CAMIÑO DE VOLTA

Aínda que gran parte dos asistentes saíron do primeiro concerto de O Son do Camiño-Perseidas "encantados" pola organización do evento, sobre todo respecto das medidas covid, a satisfacción converteuse en indignación ao verse obrigada a xente para percorrer a estrada que separa o recinto de concertos da zona na que se prohibía o paso aos vehículos, completamente ás escuras e durante 20 minutos. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress