Viaqua espolea as inquietudes científicas das alumnas de toda España co seu programa 'Aquae STEM'
Viaqua e a Fundación Aquaen poñen en marcha a segunda edición do programa educativo ‘Aquae STEM’, onde nesta edición estrean as webinars mensuais, nas que participarán mulleres procedentes de distintos campos do mundo da ciencia.
Viaqua e a Fundación Aquaen poñen en marcha a segunda edición do programa educativo ‘Aquae STEM’, onde nesta edición estrean as webinars mensuais, conducidas por Irene Lapuente e nas que participarán mulleres procedentes de distintos campos do mundo da ciencia.
O proxecto trata de espertar o interese das alumnas de 2º a 6º de Primaria pola ciencia a través de proporcionar ás mozas referentes femininas que sirvan como inspiración.
Alumnas de máis de medio centenar de centros participarán neste programa
Máis de medio centenar de centros educativos de media España participan neste programa de Viaqua. O ano pasado 2.500 nenas dos cursos de 2º, 3º e 4º de Primaria participaron neste proxecto, ao que se adheriron novos centros para esta edición.
“A chegada do coronavirus non interrompeu o desenvolvemento de Aquae STEM, que continuou formando con sesións online, tanto ás nenas, que durante o confinamento levaron a cabo a 3ª fase deste proxecto desde os seus domicilios (retos online baseados en atopar solucións sostibles a desafíos vinculados á auga utilizando unha linguaxe de programación); como aos docentes involucrados”, comentan desde a organización.
Irene Lapuente, física de formación e especialista en comunicación e divulgación científica, ademais de fundadora e directora da Mandarina de Newton, será a condutora destes webinars, que se estrearán coa participación de Monserrat Zamorano, directora da Escola de Enxeñeiros de Camiños de Granada e primeira enxeñeira de Camiños que se converte en catedrática pola Universidade de Granada.
Lapuente considera que é fundamental lembrar que as mulleres “estiveron implicadas coas matemáticas, a ciencia, a enxeñería ou a programación desde sempre”. “É necesario coñecer mulleres actuais que loitaron polos seus soños porque iso anima ás nenas para facer o mesmo e a non deixarse arroiar polos soños doutros ou a non perder a confianza en si mesmas”, subliña. As cifras da UNESCO así corroboran que a presenza das mulleres na investigación científica é inferior a unha terceira parte.
“A discriminación por xénero empeza desde que nacemos. Os prexuízos sociais que arrastramos lévannos a esperar que as nenas sexan tranquilas, non falen alto, non se ensucien, non corran… Pero as ansias de aprender non son tranquilas, a autoconfianza fai que queiras falar alto, as cousas máis interesantes ensucian e se queres facer cousas importantes corres a alcanzalas”, conclúe Lapuente.
Escribe o teu comentario