Viaqua premia ao Colexio Santa María de Ourense polo esforzo de docentes e alumnas durante a pandemia
Tanto Viaqua como a Fundación Aquae mostraron o seu recoñecemento nun encontro virtual onde puxeron o valor o traballo de alumnas, docentes e familias durante o primeiro curso de Aquae STEM.
Tanto Viaqua como a Fundación Aquae mostraron o seu recoñecemento nun encontro virtual onde puxeron o valor o traballo de alumnas, docentes e familias durante o primeiro curso de Aquae STEM.
Este programa educativo, presente en 50 centros españois e na que participaron preto de 2.500 nenas, ten o obxectivo de “fomentar o interese das alumnas de 2º a 6º de Primaria polas carreiras de Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñería e Matemáticas.
“Coa realización deste proxecto o alumnado aprende a resolver problemas reais, sobre os que deben de tomar decisións e reflexionar. Aumenta a súa capacidade para resolver problemas de maneira creativa, así como o pensamento crítico individual. Impulsan as súas capacidades comunicativas ao traballar en equipo. Considero moi favorable a experimentación en primeira persoa, xa que lles permite mellorar a retención dos conceptos aprendidos a longo prazo. Ademais disto, vexo moi favorable promover a educación científica e fomentar unha educación non sexista, ao demostrar que ser home ou muller non inflúe, xa que todos e todas foron capaces”, explica Andrés Ferreiro, mestre no Colexio Santa María de Ourense, un dos oito centros recoñecidos.
Pola súa banda, Mariola Urrea, presidenta do Consello de Estratexia de Fundación Aquae, mostrou a súa admiración polo esforzo destas alumnas nunha situación tan inusual como esta “que non impediu que tanto as alumnas como os docentes continuasen traballando no noso programa”. “Ata a data, realizamos varios webinars para profesores e alumnas que lles permitiu profundar no funcionamento da plataforma dixital do programa e nos contidos das súas actividades a través de sesións formativas online”, argumenta.
Na mesma liña, considera que o programa saíu “reforzado” da crise. “Un período no que continuamos fomentando as STEM entre as nenas dunha maneira divertida e innovadora grazas ao compromiso, entusiasmo e participación de toda a comunidade Aquae STEM”, razoa Urrea, á vez que pon de manifesto o alto número de traballos publicados ou en curso.
Pola súa banda, Leticia Rodríguez, responsable de Desenvolvemento Sostible de Viaqua, cre que a pandemia “está a desvelar a enorme importancia dos profesionais do sector STEM; desde os expertos en telecomunicacións que fan posible que millóns de persoas podamos teletraballar grazas a internet; pasando polos especialistas en impresión 3D, que producen pantallas de protección, máscaras e ata respiradores; ata os profesionais especializados en intelixencia artificial, que desenvolven aplicacións automatizadas para controlar a temperatura das persoas ou drons para controlar que a poboación cumpra as medidas de illamento social”.
Desde Viaqua e a súa fundación traballan na organización dun acto presencial en Ourense para recoñecer a este traballo, sempre que a situación epidémica permítao, coa participación de alumnas e docentes dos oito centros que acollen Aquae STEM en Galicia, así como representantes dos concellos onde se desenvolve o proxecto.
Escribe o teu comentario