José Montes (Feiraco): “Cremos que todo o leite é igual e non é así"

José Montes, presidente de Feiraco, atende a Galicia Press para facer un repaso aos 50 anos de vida da compañía, falar dos novos modelos de mercado, do controvertido prezo do leite e da entrada dos mozos dentro do sector primario.


|

José Montes, presidente de Feiraco, atende a Galicia Press para facer un repaso aos 50 anos de vida da compañía, falar dos novos modelos de mercado, do controvertido prezo do leite e da entrada dos mozos dentro do sector primario.


Jose Montes Pte Feiraco
José Montes, presidente de Feiraco / Foto: Feiraco


O pasado luns celebrouse o medio século de vida de Feiraco, un xigante do sector lácteo que nos seus inicios arrincou como unha pequena empresa forrajera posta en marcha por un grupo de gandeiros que buscaban a estabilidade que, naquel momento, o sector primario non lles podía garantir. Atrás quedan as pequenas explotacións, o ordeñado a man ou as camisetas do ‘Super Depor’ estampadas coa publicidade de Feiraco, pero aínda a día de hoxe a leiteira segue unida de forma inexorable á economía, á sociedade e á cultura de Galicia.


Agora, 50 anos despois, Feiraco creceu e integrouse no proxecto CLUN, unha cooperativa que integra a varias marcas e que promete ser a semente para a creación dun gran grupo lácteo en Galicia. José Montes, presidente de Feiraco desde 2011, de momento non lanzar as campás ao voo e acouta que “pode ser un gran grupo lácteo”, aínda que de momento só está a dar os seus primeiros pasos. “Estamos a traballar para avanzar en volumes de produción, en atender e mellorar a relación cos socios, a mellorar as explotacións e a súa rendibilidade. Son elementos prioritarios. Agora temos unha industria en marcha e o que hai é que potenciala”, comenta Montes.


Aínda que agora a empresa vive un gran momento, o inicios non foron sinxelos, e como ben di Montes “en cincuenta anos hai tempo para todo”. “A cooperativa nace coa intención de poñer orde no sector agro-gandeiro na zona dos socios da cooperativa. A idea era mellorar a produción, a calidade ou as forraxes”, advirte o presidente, recalcand esta última parte xa que Feiraco nace como “unha empresa forrajera centrada na alimentación do gando”, aínda que a idea de comercializar o leite “foi compaxina á fundación de Feiraco e co tempo miramos non só á venda de leite, tamén á creación de derivados lácteos”.


Montes bota a vista atrás e lembra os primeiros embasados, en bolsas de plástico, e como a empresa foi modernizándose e evolucionando ata dar o paso ao tetrabrik, un formato no que Feiraco foi pioneira no país. “Por aquel entón a achega dos socios era de mil pesetas, polo que apenas tiñamos recursos nunha economía practicamente de subsistencia, pero a idea sempre foi crecer cara a algo máis grande, e liderados naquel momento por Jesús García Calvo, que foi o que iniciou o proceso de desenvolvemento económico, cultural e social dentro de Feiraco a través da produción láctea”, lembra Montes daqueles primeiros anos.


Ese crecemento social tamén se viu reflectido en 1995 coa creación da ‘Fundación Feiraco’. Agora mesmo a fundación, símbolo da Responsabilidade Social Corporativa da compañía, mantense nun segundo plano, obrigado polos compromisos de CLUN, xa que na actualidade a prioridade é asentar este gran proxecto. Con todo, Feiraco segue colaborando coa Universidade de Santiago de Compostela ou financiando o baloncesto ferrolán.


NOVOS MERCADOS

No que aos consumidores refírese, nos últimos anos viviuse un cambio de tendencia no mercado e o leite enteiro ha pasado a estar por baixo da semidesnatada ou mesmo da desnatada. Os usuarios demandan produtos cada vez máis específicos, e Feiraco está preparado para este novo modelo de consumo. “Nos imos adaptando á demanda de mercado. Está claro que a día de hoxe a semidesnatada ten moita máis saída que a enteira ou a desnatada, pero o noso gran valor é o leite Unicla”, explica o presidente.


Unicla é realmente o produto estrela da compañía, porque é un leite “con valores engadidos que a diferencian do resto de leites do mercado”. O proceso deste leite realízase a través da alimentación do gando, con produtos naturais que achegan máis calidade ao produto final e que ten un custo engadido pola súa produción coidada. “Nótase no sabor, algo que nos reportou premios a nivel europeo, e ten uns beneficios no organismo que non se obtén con outras marcas”, aclara Montes.


O PREZO DO LEITE

No acto celebrado o pasado luns para conmemorar os 50 anos da empresa e que contou coa asistencia de diversas personalidades da política e a industria galegas, o presidente Alberto Núñez Feijóo resaltou o “momento de estabilidade” do prezo do leite. Montes destaca que a pesar de que a compañía é líder no mercado galego, a saturación obriga á compañía para abrir novos horizontes e buscar novos mercados para colocar os seus produtos. “Agora mesmo estamos comercializando moito en China, aínda que a exportación de leite sempre é complicada e o que se busca é exportar derivados lácteos”.



Feiraco cumpre 50 anos

Alberto Núñez Feijóo e José Montes no acto do pasado luns


Sobre o prezo do leite, o presidente achaca a reticencia de parte dos usuarios a non comprar leites un pouco máis caras “porque non hai unha cultura do consumo do lácteo, porque cremos que todo o leite é igual e non é así, xa que o prezo dese produto se compensa co seu calidade e os beneficios que achega ese valor engadido”. “A nosa aspiración é que todos os nosos produtores teñan leite Unicla, que sexa diferenciada e de gran calidade”, afirma Montes.


SANGUE NOVO NO SECTOR

Con todo, a pesar do gran momento no que vive a empresa, Montes si que lamenta que non exista unha renovación dentro do sector primario, onde os mozos non ven unha saída laboral clara no rural. “A resposta é que a administración potencie a entrada dos mozos dentro dun sector tan comprometido que che obriga a ser gandeiro e agricultor todo o día” polo que considera que a mocidade debe sentirse atraída “a través de unha boa remuneración que premie o seu esforzo e o seu traballo”. “Reivindicamos permanentemente axudas para os mozos emprendedores para que se lles incentive na entrada do sector, pero iso é traballo das institucións”, sinala Montes.


Reelixido en 2016 para manterse á fronte da compañía, Montes non se pon data de caducidade. “Eu véxome con forzas para seguir en Feiraco todo o tempo que me deixen. Traballamos moito nesta cooperativa e estiven vinculado a ela desde o seu nacemento e creo que aínda queda moito camiño por percorrer”, afirma o presidente, aínda que matiza que a substitución pode darse pronto “porque hai xente moi preparada dentro da cooperativa e con CLUN a dimensión é maior e iso obríganos a renovar incluso o consello reitor con profesionais e implicadas totalmente neste proxecto”. 

relacionada Feijóo recupera a idea dun "gran grupo lácteo galego" no acto do 50º aniversario de Feiraco

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE