O "gran grupo lácteo galego" entre Clun e Leite Celta ábrese a "escoitar" a outras empresas

Javier Bretón, un dos futuros conselleiros delegados de CoRural, asegura que esta unión suporá, "sen dúbida", mellores prezos para os produtores


|

El director general de Leche Celta, Javier Bretón, que será uno de los futuros consejeros delegados de CoRural
 


A alianza anunciada esta semana entre Clun e Leite Celta para crear CoRural, o "gran grupo lácteo galego", está aberta a "escoitar" a outras empresas que queiran sumar ao proxecto.

Nunha entrevista con Europa Press, o director xeral de Leite Celta, Javier Bretón, que será un dos dous futuros conselleiros delegados de CoRural --xunto ao director xeral de Clun, Juan Gallástegui-- apunta que a tendencia no lácteo en Europa é "#facer máis grandes", unha concentración á que Galicia, como novena maior rexión láctea europea, non é allea nos últimos anos.

Por iso, destaca que CoRural "é un proxecto que debe e pode dar visibilidade", de forma que "pode axudar a que outras compañías cooperativas ou non cooperativas" queiran "dar valor". "Por que non imos escoitalas?", deixa claro.

"Seguimos sendo pequenos a nivel de Europa ou a nivel de España", expón sobre a posibilidade de ampliar este grupo lácteo que está pendente de obter luz verde por parte de Competencia, aínda que Bretón se mostra "convencido" en que esa autorización ao haber outras compañías máis grandes que operan en Galicia. Ocupará o terceiro posto tras Lactalis (con marcas como Puleva) e Capsa (Central Leiteira Asturiana e Larsa).

Bretón relata que, "máis que unha necesidade", este é un proxecto de futuro das dúas compañías. Remarca que Leite Celta --que pertence ao grupo portugués Lactogal-- leva 36 anos en Galicia (desde 1989), onde mantén sede social e a súa fábrica máis grande, polo que achegará á unión a súa saber facer industrial e o "coñecemento" do mercado nacional. Mentres, Clun, unha cooperativa cuxa marca Feiraco ten case 70 anos, ofrece a materia prima e a "base" do gandeiro. "Cada unha das partes vai achegar o mellor de cada compañía", sostén.

"Están a concentrarse todas as empresas, está a concentrarse a distribución", di, nun contexto de "risco" de abandono da actividade por parte de gandeiros. "Necesitamos ter a capacidade de que se nos ouza", afirma Javier Bretón.

MARCHA DE PRODUTORES DE XALLAS 
"Non podemos dicir que a saída de leite de Xallas de Leite Celta sexa algo positivo. Estariamos a mentir e sería pola nosa banda de mal gusto", afirma Bretón. Sobre si a marcha de produtores de Xallas acelerou esta alianza, explica que "fixo reflexionar" acerca de se adoptar outro "modelo". "Seguramente nos axudou a velo e buscar outras alternativas de futuro que entendemos que nos dá máis valor", expón.

CoRural contará con 1.400 produtores de leite, 800 persoas empregadas, oito plantas industriais, á vez que seguirá mantendo marcas independentes comou Celta, Feiraco, Clesa, Únicla e A Vaqueira. En conxunto, suman un volume de negocio anual de 600 millóns de euros. Sobre proxección de aumento de facturación para o próximo ano, Javier Bretón subliña que "este proxecto é para consolidar e crecer".

"SEN DÚBIDA" MELLORARÁ PREZOS DE PRODUTORES 
O futuro conselleiro delegado de CoRural cre que, "sen ningunha dúbida", esta unión repercutirá en mellora de prezos que se paga aos gandeiros galegos do grupo polo seu leite. Aínda que recoñece que o mercado lácteo é "difícil de acertar" en materia de prezos, aposta por "garantir ao gandeiro un contrato con máis tempo, cunha maior visibilidade", á vez de "ser moi eficientes na transformación de valor".

Avoga por conseguir esa eficiencia "en toda a cadea de industrialización, loxística, para chegar ao consumidor sendo un dos mellores produtos a un prezo competitivo". "Non estou a dicir máis barato, digo competitivo", remarca.

LANZAMENTO DE NOVOS PRODUTOS
De face a futuro, o director xeral de Leite Celta augura que o novo grupo buscará "potenciar outra gama de produtos dentro das propias marcas comerciais". Pon o exemplo de que esta mesma semana Celta ha recollido un premio en Barcelona a produto do ano polo seu leite +Proteína. "Ese é o camiño onde este grupo vai ter que estar, moi aliñado coas tendencias do mercado", asegura.

"Estamos seguros que podemos dar unha valorización desde a industrialización a novas referencias, a novos proxectos, a impulsar dentro das mesmas marcas unha diversidade de produto, iogures, queixos...". Nun momento de caída de consumo de leite anual de "entre un 1% e 2%", indica as oportunidades que supoñen produtos como o queixo que si que vai á alza, para o que se debe "adecuar a gama de produtos" e mellorar capacidade de resposta.

A "ASPIRACIÓN HISTÓRICA" DO GRUPO LÁCTEO
"Eu levo no sector algo máis de 30 anos e o gran grupo lácteo lévoo escoitando desde que eu empecei no sector", lembra Bretón. "Imos tentar sacar adiante un proxecto que leva 30 anos cocer", resalta. Así, considera que era unha "cuestión de responsabilidade dotar a Galicia dese gran grupo galego". Espera que poida verse como "un espello para outras compañías" que "crean que poidan dar valor a este tema".

"Este grupo vainos a converter no primeiro grupo lácteo galego con capital galego, e iso non ten dúbida a día de hoxe", incide. Unha "aspiración histórica" que confía en "sacar adiante". Respecto diso, agradece a "boa acollida" que tiveron por parte do presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e a conselleira do Medio Rural, María José Gómez, un proxecto sobre o cal se mostraron "ilusionados".

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE