Obras de Andy Warhol nunha exposición en Afundación en Santiago
63 producións de 29 artistas que abordan a arte Pop desde as súas orixes nos anos 50 até os nosos días. Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Robert Rauschenberg, Eduardo Paolozzi, Richard Hamilton, Peter Blake, Yayoi Kusama, Equipo Crónica, Equipo Realidade, Eduardo Arroyo, Rafael Canogar, Damien Hirst, Takashi Murakami, Jeff Koons, Yoshitomo Nara, Julian Opie, Mr., Shepard Fairey (Obey), Kaws, D*Face, Boamistura e Okuda, entre outros.
Afundación, a Obra Social de ABANCA, trae a Santiago de Compostela a exposición 'This is Pop. Dás latas de Andy Warhol ás túas', unha proposta que recompila 63 producións de 29 artistas, entre eles Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Robert Rauschenberg ou Eduardo Paolozzi, e que repasa a arte pop desde as súas orixes nos anos 50 até a actualidade.
O título da mostra non é casual, xa que se enmarca no programa 'Cultura por alimentos' que, en colaboración con FESBAL, anima aos visitantes a contribuír con alimentos non perecedoiros depositados nos colectores habilitados para ser doados aos bancos de alimentos.
A exposición presentouse este martes na sede compostelá de Afundación da man da comisaria, Antonella Montinaro, e da coordinadora adxunta da área de Cultura de Afundación, Pomba Vela.
A inauguración terá lugar esta tarde ás 19.00 horas, e quedará aberta ao público até o próximo 27 de xaneiro na Sede Afundación de Santiago de Compostela, onde se poderá visitar de luns a sábado en horario de 12.00 a 14.00 horas e de 16.30 a 20.30 horas.
A EXPOSICIÓN
A arte pop foi un movemento xurdido a finais da década de 1950 en Reino Unido e Estados Unidos como reacción artística ante o expresionismo abstracto e que se caracterizou polo emprego de imaxes e temas tomados da sociedade de consumo e da comunicación de masas aplicados á arte.
Utilizaban imaxes coñecidas cun sentido diferente para lograr unha postura crítica da sociedade de consumo.
Desta idea parte a exposición que, tal e como explicou a comisaria, divídese en bloques temáticos: a orixe do movemento, a tendencia pop en España, a tendencia neopop en Xapón, posmodernidad e new pop, e reflexo do pop art na arte urbana máis actual.
Ademais de esculturas e cadros, entre os que se atopan as serigrafías de Marilyn Monroe elaboradas por Andy Warhol e as famosas latexes Campbell protagonistas da súa produción, na exposición preséntanse tamén algunhas portadas de LP das últimas décadas do S.XX e primeiras do S.XXI creadas por algúns artistas.
En cubos diseminados polas dúas salas que albergan a exposición, pódense ver as portadas de 'Made in Spain', de Miguel Bosé e 'Love You Live', de Rolling Stones, feitas por Andy Warhol; ; ou ArtPop de Lady Gaga, de Jeff Koons.

Respecto ao movemento en España, a comisaria explica que, dada a situación política e social do país, nunca chegou a haber un movemento "como tal", pero si unha tendencia. "Houbo artistas, sobre todo na Comunidade Valenciana, que utilizaron referencias, sensibilidade ou cores da arte pop", sinalou, pondo como exemplo a Equipo Crónica ou Equipo Realidade.
"O neo-pop, pola súa banda, é unha corrente artística vivo exemplo da posmodernidad do século XX onde ironía, repetición, apropiación, deconstrucción e distintas linguaxes ou referencias xeran unha arte ás veces kitsch e de matices mixtos", apuntan.
Non hai homogeneidad, insisten, igualmente utilízanse como fonte de inspiración as imaxes da cultura popular que os medios de comunicación de masas. "Todos os artistas neo-pop teñen en común o feito de utilizar a iconografía dos cómics, dos debuxos animados, dos anuncios publicitarios ou mesmo a da obra doutros artistas pop xa consagrados", narran.
A arte urbana do século XXI tamén comparte esa heteroxeneidade."As intencións dos seus autores son moi diversas e variadas, non todos manexan a linguaxe da subversión e a ironía, non todos tratan deincitar nas público reflexións sociais nin políticas, pero si buscan chamar a atención, sorprender ao ocupar un espazo público non concibido inicialmente para albergar obras deste tipo, ao converter a rúa nun museo ao aire libre", explican.
O que comparten estes movementos ao longo da historia, apuntaron, é un sistema "referencial e subxectivo". "Trátase duns estilos que regresan á realidade cotiá da vida diaria, unha cultura popular con protagonismo da televisión, as revistas ou os cómics", indican.
"Estes artistas presupoñen ao espectador unha mirada de reflexión, reflexionar todo ese cambio histórico e social", sinalou Antonella Montinaro.
ACTIVIDADES DIDÁCTICAS
A exposición compleméntase cun programa de actividades didácticas orientado a todos os grupos de idade escolar no que xa se apuntaron, no momento da inauguración, máis de 1.200 escolares de Santiago e arredores.
Escribe o teu comentario