As peaxes da AP-9 subirán en dúas metades e non de golpe desde o 1 de xaneiro

|

Serna feijoo noriegaDa Serna visitou Galicia pola intermodal de Santiago. Foto: Xunta


O ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, ratificou que a ampliación da Ponte de Rande na AP-9 se abrirá "en poucos días", aínda que a concesionaria, Audasa, non poderá aplicar desde o 1 de xaneiro a subida total do peaxe que pretendía, dun 3,81%, senón que no principio do ano terá que limitarse a aumentar os prezos con só a actualización do IPC, dun 1,91%.


O atraso na aplicación da subida do 1,9% restante débese a que, para que esta parte da tarifa se poida "poñer en marcha", será necesaria a tramitación previa dun real decreto que terá que aprobar o Consello de Ministros "nuns meses".


En declaracións aos medios, o ministro matizou que "aínda queda por aprobar" o novo real decreto que contempla a ponte de Rande "tal e como quedou definitivamente". "É dicir, dado que a Ponte de Rande xorde dun real decreto, é necesario establecer unha modificación a través dunha adenda que contemple, digamos, a liquidación da mesma", argumentou.


Para facelo, remarcou que é necesario un informe do Consello de Estado, posto que o real decreto inicial se fixo co dito informe, unha tramitación que tardará "uns meses", sen determinar cantos. Será a partir de aí cando se produza a aprobación no Consello de Ministros, polo que a parte da tarifa asociada á actuación "non se poderá poñer en marcha" ata que non reciba o visto e prace definitivo do Goberno.


PEAXE DE RANDE EN REDONDELA


Para evitar novas situacións como esta, Núñez Feijóo propuxo ao Goberno central que as obras de ampliación da AP-9 non se volvan a facer con cargo a peaxes senón con cargo a orzamentos do Estado, referíndose á ligazón orbital de Santiago, así como á mellora da entrada desta autoestrada na cidade da Coruña e na cidade de Vigo.


Ante o presidente da Xunta e outras autoridades, o ministro mostrouse disposto a "escoitar" e analizar a posibilidade na comisión bilateral entre Xunta e Fomento de suprimir ou bonificar a peaxe de Rande en Redondela. O xefe do Executivo galego agradeceu este compromiso, mentres que o ministro de Fomento recoñeceu que o nivel de reivindicación de Feijóo é "máximo".


Este, nun escenario no que a oposición endureceu as súas críticas e lle afea con maior intensidade o que consideran "irrelevancia política", chanceou con que os seus rivais políticos teñen unha percepción distinta á do ministro sobre o seu nivel de "esixencia". Finalmente, destacou que, se De la Serna non cumpre con Galicia, a súa obrigación será "denuncialo".


ANULAR O ACORDO CON AUDASA


O PPdeG votou en contra dunha iniciativa no pleno de Parlamento que pretendía instar á Xunta a que lle esixise ao Goberno central que deixase sen efecto o acordo coa concesionaria Audasa de subida de tarifas nas peaxes da AP-9 para o ano 2018 e os dous seguintes.


A proposición non de lei, que defendeu o deputado de En Marea Manuel Lago, si recibiu o apoio de PSdeG e BNG, nun debate no que toda a oposición cargou contra o "inaceptable" deste novo incremento, que o exercicio que vén roldará o 4%.


Ademais, nun segundo punto, o texto expuña que en tres meses se elaborase un estudo de viabilidade do "rescate" da autoestrada "para o público", co seu custo económico, o seu impacto tarifario e as alternativas para o seu financiamento.


100 MILLÓNS DURANTE 3 ANOS


Por parte do BNG, Luís Bará cualificou de "vergoña" a forma de actuar neste ámbito, e pediulles aos populares que "fagan algo" e "deixen de ser palmeiros e mamporreros do Goberno do estado".


O portavoz do PSdeG na Cámara autonómica, Xoaquín Fernández Leiceaga, repasou distintos fitos desta concesión durante gobernos do PP, e subliñou que os socialistas galegos "non só" queren "protestar" por estes feitos, senón "dar unha solución", para o que citou que 100 millóns de euros ao ano durante tres anos por parte de Fomento "serían suficiente" para evitar a subida actual, aínda que "hai outras posibilidades".


Na súa quenda, o deputado do PP Martín Fernández Prado lembrou que a infraestrutura é "de interese xeral do estado" e que conta cunha concesión "de explotación privada temporal". Aludiu á necesidade de "amortizar" e "pagar" as actuacións e escudouse, así mesmo, en que o actual ministro, Íñigo de la Serna, ten "a terceira parte" de orzamento que o que tiña o seu antecesor do PSOE, José Blanco.


relacionada ​Galicia quere cobrarlle a Audasa a subida das peaxes eliminando os seus "privilexios" co IBI
relacionada ​A AP-9 sobe as peaxes case un 4% e Fomento descarga culpas na "herdanza recibida"
relacionada ​Fomento presenta pola súa conta a intermodal de Santiago e chama ao alcalde a última hora

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condicións de uso Consello editorial
Powered by Bigpress