Escasas alusións políticas na gala dos Goya

'Un monstruo viene a verme' foi a gran triunfadora con 9 premios e 'Tarde para la ira' logra unha noite para o recordo.


|

Goyapremiados


A 31 edición dos Premios Goya da Academia de Cinema concluíron cunha gala con escasas alusións políticas por parte do mundo do celuloide. Xa desde a primeira intervención de Rovira no discurso inicial podíase entrever que os políticos non serían os protagonistas da noite. O actor avisaba de que dedicaría aos políticos "o mesmo tempo promocional" que eles dedicaron á cultura nos seus discursos, campañas e debates. Tras un par de segundos, o actor engadiu un "xa está", dando a entender o escaso tempo dedicado á cultura desde o sector político.


A película 'Un monstruo viene verme' foi a gran triunfadora a 31 edición dos Premios Goya ao facerse con nove dos 12 premios aos que aspiraba, entre eles o de Mellor director para Juan Antonio Bayona, seguida por 'Tarde para la ira', que conseguiu dous dos galardóns máis relevantes: Mellor dirección novel e Mellor película.


A superproducción de J.A. Bayona, máxima nomeada nesta edición, foi galardoada nas categorías de Mellor dirección de fotografía, Mellor maquillaxe e barbería, Mellor dirección de arte, Mellor dirección de produción, Mellor música orixinal, Mellores efectos especiais e Mellor son, Mellor montaxe.


Bayona non puido evitar a emoción ao recoller o premio --o terceiro da súa carreira tras obter o de Mellor dirección novel pola súa ópera prima, 'El orfanato', e a Mellor dirección por 'Lo imposible'--, un momento no que reivindicou o "apoio" á cultura e no que manifestou o seu "orgullo" por formar parte do cinema español.


Pola súa banda, a ópera prima de Raúl Arévalo, 'Tarde para la ira', candidata a 11 premios, fíxose cun total de catro galardoes: Mellor dirección novel, Mellor actor de repartición (Manolo Solo), Mellor guion orixinal -o que máis ilusión lle fai ao director, segundo manifestou á prensa antes de comezar a gala-- e o de Mellor película.


O filme, que se presentou en Venecia, é o gran triunfador da tempada de premios: foi favorito nos Premios Forqué, onde gañou o galardón á Mellor película, obtivo un total de cinco galardóns nos Premios Feroz e recibiu 11 medallas na gala do Círculo de Escritores Cinematográficos (CEC).


En cambio, 'El hombre de las mil caras', que competía en número de nomeamentos co filme de Arévalo, obtivo menos votos por parte dos académicos. O filme de Alberto Rodríguez logrou na pasada edición do Festival de San Sebastián a Cuncha de Prata en recoñecemento do traballo de Eduard Fernández, foi premiado en dúas categorías: Mellor actor revelación (Carlos Santos) e Mellor guion adaptado.


'Que Dios nos perdone', a cinta de Rodrigo Sorogoyen, recoñecida na pasada edición do Festival de San Sebastián co premio do público ao mellor guion orixinal, foi galardoada unicamente nunha das seis categorías nas que competía: Mellor actor (Roberto Álamo).


Así mesmo, '1898. Los últimos de Filipinas', que competía por nove premios, só recibiron un galardón ao Mellor vestiario.


'Julieta', de Pedro Almodóvar, presentada na pasada edición do Festival de Cannes, preseleccionada aos Óscar e estreada en máis de 50 países, aspiraba nesta edición dos Goya a un total de sete premios, dos que só obtivo o de Mellor actriz protagonista (Emma Suárez).


EMMA SUÁREZ: DOBRE GALARDÓN


A actriz Emma Suárez logrou un fito que só conseguira Verónica Forqué en 1987: obter o galardón a Mellor actriz e Mellor actriz de repartición. O primeiro, polo seu traballo en 'Julieta', de Pedro Almodóvar, e o segundo polo seu papel en 'La próxima piel', de Isaki Lacuesta. Desta maneira, suma dúas Goyas máis ao conseguido en 1996 por 'El perro del hortelano', de Pilar Miró.


O actor Roberto Álamo gañou o Goya a Mellor actor protagonista pola súa interpretación dun policía no thriller 'Que Dios nos perdone' e sumou desta forma un segundo cabezón despois do que conseguiu en 2013 a categoría de Mellor interpretación masculina por 'La gran familia española'.


Anna Castelo ('El olivo') e Carlos Santos ('El hombre de las mil caras') foron premiados como mellores actores revelación, mentres que na categoría de Mellor actor de repartición recolleu o Goya o actor Manolo Solo, único candidato na súa categoría que non posuía este premio.


'Elle', de Paul Verhoeven, gañadora do Globo de Ouro, foi a película galardoada co Premio Goya á Mellor Película non Europea e os responsables de Avalon, a distribuidora da película en España, que este ano celebra o seu 20 aniversario, dedicaron o premio ás distribuidoras europeas que apostan polo "cinema de calidade". Así mesmo, o Goya a Mellor película iberoamericana foi para a arxentina 'El ciudadano ilustre', de Gastón Duprat, Mariano Cohn.


Pola súa banda, o documental 'Frágil equilibrio', dirixido por García López, gañou o Goya á Mellor película documental. Os responsables desta película dedicaron este galardón a José Mujica, "por achegar luz nestes tempos de escuridade", e pediron que se deteña a construción de "fronteiras entre as persoas".

relacionada O galego Alberto Vázquez, dobremente premiado polas súas obras de animación

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE