Accionistas e acredores do Banco Popular non serán compensados pola JUR

Os bonistas, pola súa banda, móstranse en desacordo coa decisión do organismo europeo a o considerar que os informes "non son realistas"


|

Banco Popular


A Xunta Única de Resolución (JUR) decidiu de forma preliminar non compensar aos accionistas e acredores do Banco Popular afectados pola resolución da entidade o ano pasado porque un informe concluíu que sufrisen maiores perdas se se seguiu un procedemento nacional de insolvencia.


"A JUR decide de forma preliminar, sobre a base das conclusións do informe 'Valoración 3' que non ten intención de pagar unha compensación a antigos accionistas e acredores do Banco Popular afectados pola decisión de resolución", explica a institución europea nun comunicado.


Con todo, a entidade presidida pola alemá Elke König antes de tomar unha decisión formal debe completarse ao procedemento que abriu para que os afectados pola operación presenten os seus comentarios e alegacións.


A decisión da JUR fundaméntase na conclusións do informe elaborado por de Deloitte que debía determinar se os accionistas e acredores do Popular recibisen un mellor trato no caso en que se liquidou a entidade seguindo o procedemento nacional de insolvencia en lugar do procedemento a nivel europeo.


"Deloitte conclúe que para os accionistas e acredores afectados non cabería esperar ningunha recuperación nun procedemento de insolvencia ordinario, mesmo no escenario considerado como máis optimista e, como resultado, non hai diferenza de trato en comparación coa acción de resolución", afirma a JUR.


A institución comunitaria resalta que, segundo o documento do Deloitte, a apertura dun procedemento de insolvencia ordinario en xuño de 2017 "resultaría nunha liquidación non planificada" que "destruíse valor 'per se'". Entre os motivos que cita están un cesamento "abrupto" da actividade de negocio, a perda de clientela, un proceso "ineficiente" de realización de activos e reclamacións e custos adicionais "a miúdo significativos".


PERDAS DE ATA 34.000 MILLÓNS

O informe de Deloitte considera tres escenarios de tempo alternativos (18 meses, 3 anos e 7 anos) para a liquidación mediante un procedemento de insolvencia ordinario e para cada un deles presenta o mellor e o peor resultado posible.


O documento conclúe que nos seis casos as perdas para os acredores do Popular fosen "moito maiores" que as asumidas no procedemento de resolución, que cifra en 11.400 millóns: 9.400 dos accionistas e 2.000 millóns de titulares de débeda subordinada. Engade ademais que os clientes, incluídos os depositantes, tamén sufrirían perdas.


Así, no escenario de 18 meses, considerado "altamente improbable" por Deloitte, os acredores de renda variable e subordinados sufrirían perdas equivalentes ao 100% do valor dos seus dereitos, mentres que os acredores non asegurados tamén sufrirían perdas de entre 8.000 millóns de euros e 14.000 millóns. Neste escenario, as perdas no mellor dos casos ascenderían a 28.200 millóns e a 34.100 millóns no peor.


Doutra banda, o escenario de tres anos --considerado por Deloitte como o período mínimo para liquidar activos de maneira eficiente-- dese como resultado unhas perdas para os acredores ordinarios de entre 5.800 e 11.500 millóns. As perdas totais, por tanto, ascenderían a entre 26.000 e 31.000 millóns no mellor e o peor dos casos, respectivamente.


Finalmente, Deloitte calculou que un escenario de sete anos resultaría nunhas perdas para os acredores ordinarios de entre 3.300 millóns e 8.500 millóns, polo que as perdas totais serían de entre 23.400 e 28.700 millóns.


Así mesmo, o informe remarca que nun escenario de insolvencia o Fondo de Garantía de Depósitos sufriría unhas perdas de entre 1.800 e 2.200 millóns de euros. E ademais exclúe calquera "efecto negativo no sector financeiro español ou na economía que poderían resultar dunha liquidación non planificada de Banco Popular".


ABRE A FASE DE REXISTRO DOS AFECTADOS

A JUR tamén abriu este luns a primeira fase do procedemento para que antigos accionistas e acredores afectados pola resolución do Popular soliciten "ser escoitados". Esta fase estenderase ata o 14 de setembro ás 12.00 horas e neste tempo os afectados pola resolución poderán rexistrarse co obxectivo de demostrar o seu elegibilidad.


Nunha segunda fase, aqueles accionistas e acredores que probasen que sufriron perdas na resolución terán o dereito para expresar por escrito os seus comentarios con respecto á decisión adoptada este luns de non compensarlles polas conclusións do informe de Deloitte.


A institución presidida por König garantiu que "todos os comentarios que se acheguen nesta segunda fase serán debidamente analizados e tidos en conta para preparar a decisión final da JUR sobre se se concederá ou non unha compensación".


As CONCLUSIÓNS "NON SON REALISTAS"

Os bonistas, pola súa banda, móstranse en desacordo coa decisión do organismo europeo a o considerar que os informes "non son realistas". "Estamos decepcionados, pero non sorprendidos, polas conclusións do informe, que non son realistas. Revisaremos as supostas bases utilizadas para chegar a tales conclusións", aseverou o representante legal dos bonistas, Richard East. 


Ao mesmo tempo, indicou que a decisión da Unión Europea (UE) de contratar á mesma asina auditora para facer tanto informe preliminar de hai un ano e agora o definitivo, fai "dubidar" sobre a credibilidade do documento final.

"A JUR podería elixir calquera das outras firmas auditorias para facer a análise en profundidade cun enfoque non contaminado", precisou.

Para East e os bonistas afectados, a JUR fallou na súa deber de realizar unha análise "independente e distinta" ao elixir outra vez a Deloitte. 


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE