Os homes e os pobres teñen moitas máis posibilidades de sufrir fracaso escolar segundo un novo estudo
Os investigadores apuntan a que os profesores tenden a avaliar mellor ás nenas mentres que os nenos de clase social baixa son os máis proclives a abandonar os seus estudos.
A pesar das melloras experimentadas na oúltima década, España ten a segunda taxa de abandono escolar cedo más alta da Unión Europea. Leste fenómeno afecto en maior proporción aos mozos, e aos jóvenes con familias de menor renda, sendo España un dos países onde estes grupos sofren maiores brechas.
Para coñecer e atopar solucións a este fenómeno, un traballo dos profesores José Montalbán, da Universidade de Estocolmo, e de Jenifer Ruiz-Valenzuela, da Universidade de Barcelona, ambos os investigadores do Centro de Políticas Económicas de Esade (EsadeEcPol), expoñen un menú de políticas dirixido aos alumnos homes e estudantes vulnerables.
Segundo a súa investigación, divulgada por EsadeEcPol , un maior apoio parental e unha maior satisfacción na escola poderían reducir até un 30% as brechas de xénero na repetición, e en menor medida, os resultados de matemáticas e lingua.
En 2021, o 13,3% dos mozos españois de 18-24 anos non completara a educación secundaria de segunda etapa e non seguía ningún tipo de formación, sobre todo homes e membros de familias de menor renda.
Así, mentres que el 16,7% dos mozos abandonou os estudos de maneira prematura en 2021, a porcentaxe para as mozas foi dun 9,7%.
Para o seu estudo, os profesores usan dous predictores do abandono escolar: o rendemento do estudante en lingua, inglés e matemáticas; e a repetición de curso, basear nos resultados das probas de avaliación diagnóstica desenvolvidas na Comunidade de Madrid en 3º e 6º de primaria, e 4º da ESO.
As súas conclusións reflicten que os alumnos de maior nivel socio-económico renden moito mellor para todas as materias e etapas educativas. Por exemplo, a diferenza entre un neno de nivel socioeconómico baixo e alto en 3º de Primaria en matemáticas e lingua equivalen a case dous anos de escolarización.
Detrás destes resultados, segundo os investigadores, poden estar factores como que os mozos rexistran un nivel de satisfacción coa escola significativamente menor, a que invisten menos horas de deberes que as mozas e a un rumbo na avaliación que realizan os profesores.
Propostas para reducir a taxa de abandono
Para rebaixar estas preocupantes taxas de abandono escolar nos homes e alumnos máis desfavorecidos, o estudo propón: tutorías individualizadas, un maior grao de apoio parental coa colaboración das escolas, a dispoñibilidade dunha mellor orientación académica, aumentar a satisfacción coa escola e unha toma de consciencia nos rumbos de avaliación docente.
Segundo a análise de EsadEcPol, as diferenzas de rendemento iniciais en primaria a favor das mozas en lingua e inglés diminúen en secundaria pero, en todo caso, os mozos repiten curso máis que elas en todas as etapas.
Escribe o teu comentario