Os homes e os pobres teñen moitas máis posibilidades de sufrir fracaso escolar segundo un novo estudo

Os investigadores apuntan a que os profesores tenden a avaliar mellor ás nenas mentres que os nenos de clase social baixa son os máis proclives a abandonar os seus estudos.


|

Colee
Desigualdade escolar: Por que os nenos de clase alta teñen menor taxa de abandono?|@EP

A pesar das melloras experimentadas na oúltima década, España ten a segunda taxa de abandono escolar cedo más alta da Unión Europea. Leste fenómeno afecto en maior proporción aos mozos, e aos jóvenes con familias de menor renda, sendo España un dos países onde estes grupos sofren maiores brechas.

 

Para coñecer e atopar solucións a este fenómeno, un traballo dos profesores José Montalbán, da Universidade de Estocolmo, e de Jenifer Ruiz-Valenzuela, da Universidade de Barcelona, ambos os investigadores do Centro de Políticas Económicas de Esade (EsadeEcPol), expoñen un menú de políticas dirixido aos alumnos homes e estudantes vulnerables.

Archivo - Un niño juega en una escuela infantil
Arquivo - Un neno xoga nunha escola infantil

 

Segundo a súa investigación, divulgada por EsadeEcPol , un maior apoio parental e unha maior satisfacción na escola poderían reducir até un 30% as brechas de xénero na repetición, e en menor medida, os resultados de matemáticas e lingua.

 

En 2021, o 13,3% dos mozos españois de 18-24 anos non completara a educación secundaria de segunda etapa e non seguía ningún tipo de formación, sobre todo homes e membros de familias de menor renda.

 

Así, mentres que el 16,7% dos mozos abandonou os estudos de maneira prematura en 2021, a porcentaxe para as mozas foi dun 9,7%.

 

Para o seu estudo, os profesores usan dous predictores do abandono escolar: o rendemento do estudante en lingua, inglés e matemáticas; e a repetición de curso, basear nos resultados das probas de avaliación diagnóstica desenvolvidas na Comunidade de Madrid en 3º e 6º de primaria, e 4º da ESO.

 

As súas conclusións reflicten que os alumnos de maior nivel socio-económico renden moito mellor para todas as materias e etapas educativas. Por exemplo, a diferenza entre un neno de nivel socioeconómico baixo e alto en 3º de Primaria en matemáticas e lingua equivalen a case dous anos de escolarización.

 

Detrás destes resultados, segundo os investigadores, poden estar factores como que os mozos rexistran un nivel de satisfacción coa escola significativamente menor, a que invisten menos horas de deberes que as mozas e a un rumbo na avaliación que realizan os profesores.

 

Propostas para reducir a taxa de abandono

 

Para rebaixar estas preocupantes taxas de abandono escolar nos homes e alumnos máis desfavorecidos, o estudo propón: tutorías individualizadas, un maior grao de apoio parental coa colaboración das escolas, a dispoñibilidade dunha mellor orientación académica, aumentar a satisfacción coa escola e unha toma de consciencia nos rumbos de avaliación docente.

 

Segundo a análise de EsadEcPol, as diferenzas de rendemento iniciais en primaria a favor das mozas en lingua e inglés diminúen en secundaria pero, en todo caso, os mozos repiten curso máis que elas en todas as etapas.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE