Atrasos e cancelacións de voos: estes son os teus dereitos como pasaxeiro

Os pasaxeiros españois que poidan verse afectados polas cancelacións da folga de pilotos da compañía Ryanair teñen dereito a compensacións de ata 600 euros, segundo o caso


|


Ryanair 1


O Ministerio de Fomento, a través da Axencia Estatal de Seguridade Aérea (AESA), informou aos pasaxeiros españois que poidan verse afectados polas cancelacións da folga de pilotos da compañía Ryanair en Bélxica, Suecia, Irlanda, Alemaña e Holanda que teñen dereito a asistencia e ao reembolso ou transporte alternativo ata o seu destino final, así como a compensacións de ata 600 euros, segundo o caso.


Ademais, asegura que os inspectores de AESA velarán por que a aerolínea cumpra co establecido na normativa europea sobre atrasos, cancelacións e denegacións de embarque, que protexe os dereitos dos pasaxeiros. "Os posibles incumprimentos poderían ser obxecto da apertura de expediente sancionador", afirma.


Así, o Ministerio explicou que a cancelación de voos por unha folga do persoal da propia compañía non é unha circunstancia extraordinaria, polo que a aerolínea está obrigada a pagar compensacións -de 250 a 600 euros segundo a distancia- pola cancelación do voo se non cumpriu cuns requisitos relativos ao tempo de aviso da cancelación -dúas semanas- e realizado unha proposta de transporte alternativo cunhas determinadas condicións.


Fomento sinalou tamén que, ademais das económicas, as aerolíneas están obrigadas a ofrecer información, para o que deben entregar ao cliente un impreso coas condicións de asistencia e compensación.


A pasaxe ten tamén o dereito de asistencia, é dicir, a aerolínea ten que darlles comida e bebida suficiente, ofrecerlles dúas chamadas telefónicas ou acceso ao correo electrónico e, se fose necesario, unha ou máis noites de aloxamento, así como ao transporte entre o aeroporto e o lugar de aloxamento. Esta asistencia ten que pagala a compañía aérea, que non pode pedirlle ao pasaxeiro que a abone el e logo reclámea.


En caso de cancelación, o pasaxeiro ten dereito a elixir entre o reembolso do billete ou que a compañía lle proporcione un transporte alternativo ata o destino final o máis rapidamente posible.


En caso de elixir o transporte alternativo, a compañía debe buscar a opción máis rápida; por iso, non pode ofrecer unicamente prazas en voos propios, ou un ou varios días despois, se existen prazas dispoñibles noutras compañías nese mesmo día.


O transporte alternativo é ata o destino final e é responsabilidade da compañía abonar o mesmo, polo que esta non pode pedir ao pasaxeiro que adiante o custo do devandito transporte.


ATRASOS 

En caso de atrasos de dous ou máis horas na saída do voo, os pasaxeiros teñen dereito a información e dereito a asistencia, aínda que este está condicionado a unha serie de límites temporais en función da distancia do voo.


Se o atraso é de cinco horas ou máis, o pasaxeiro ten dereito a recibir o reembolso do billete no caso de que xa non desexe viaxar. O pasaxeiro debe ter en conta que, en caso de atraso, se opta polo reembolso e por tanto non viaxa, xa non terá dereito a recibir a compensación económica polo atraso do voo de máis de tres horas en destino final.


Os atrasos nas chegadas pódense reclamar cando se chega ao destino final tres ou máis horas despois da chegada inicialmente prevista pola compañía aérea. Nese caso, o pasaxeiro pode ter dereito a unha compensación idéntica á que lle correspondería en caso de cancelación dun voo.


Con todo, e tras todo o devandito, Fomento sinala que a compañía aérea quedará eximida do pago de compensación se, en caso de cancelación do voo, informou o pasaxeiro cunha antelación de polo menos dúas semanas con respecto á hora de saída prevista, ou cunha antelación de entre dúas semanas e sete días e ofreceu un transporte alternativo que lles permita saír con non máis de dúas horas de antelación respecto da hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de 4 horas de atraso respecto da hora de chegada prevista.


Tampouco terá que facer fronte a indemnizacións se informou o pasaxeiro da cancelación con menos de sete días de antelación, pero ofreceulles un voo que lles permitía saír con non máis dunha hora de atraso respecto da hora de saída prevista e chegar ao seu destino con menos de dúas horas de atraso respecto da hora de chegada prevista.


RECLAMACIÓNS E VÍA XUDICIAL

Así mesmo, o Ministerio lembrou que, se tras pedir unha compensación a unha aerolínea esta non acepta pagar, pódese presentar unha reclamación na web da AESA.


A Axencia analizará se houbo incumprimento do Regulamento e emitirá un informe co resultado das súas actuacións. Se este é positivo para o pasaxeiro e a compañía non o atende, poderá acudir á vía xudicial, para o que o informe positivo de AESA seralle de gran utilidade. Os pasaxeiros contan co recurso da vía xudicial para solicitar unha indemnización por danos e prexuízos e poden executalo en calquera momento do proceso.


O Ministerio lembra tamén que AESA ten a competencia para resolver as reclamacións de todos os voos que teñan como orixe un aeroporto español ou dun país non comunitario e os que teñan como destino un aeroporto español en caso de ser cunha compañía da área comunitaria.


No caso de voos que teñan como orixe outro país comunitario e como destino un aeroporto español, a autoridade que deberá resolver a súa reclamación é a do Estado do país de orixe do voo.


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE