Outra vez armadores galegos multados por pesca ilegal
Amarrado no Porto de Vigo permanece un dos barcos centro dunha trama con ramificacións en Ribeira, Combarro e Carballiño. As empresas Frigoríficos Florindo -comercializadora da marca Bopeixe-, Pescacisne, Bacamar e Pesqueira Piñeira son algunhas das involucradas na Operación Sparrow 2, que agora chega á fase de sancións administrativas. Son 8,2 millóns de multa e anos de prohibición para pescar e cobrar subvencións. Sancións que outras ocasións non evitaron que as denuncias de pesca ilegal repetísense.
Amarrado no Porto de Vigo permanece un dos barcos centro dunha trama con ramificacións en Ribeira, Combarro e Carballiño. As empresas Frigoríficos Florindo -comercializadora da marca Bopeixe-, Pescacisne, Bacamar e Pesqueira Piñeira son algunhas das involucradas na Operación Sparrow 2, que agora chega á fase de sancións administrativas. Son 8,2 millóns de multa e anos de prohibición para pescar e cobrar subvencións.
O Ministerio de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio Ambiente resolveu o expediente sancionador iniciado por mor da 'Operación Sparrow 2', polo que se impoñen sancións económicas por un importe total de 8.261.001 euros, así como inhabilitación para o exercicio de actividades pesqueiras e a prohibición de obter subvencións e axudas públicas.
Na devandita operación inspeccionáronse, previa autorización xudicial, as sedes de varias empresas nas provincias da Coruña e Pontevedra, os días 28, 29 e 30 de xullo de 2015, segundo informou este venres o Ministerio.
SANCIÓNS A ARMADORES GALEGOS
En concreto, a resolución sancionadora declarou responsables ás persoas xurídicas españolas participantes do armazón (Frigorificos Florindo e fillos, Bacamar e Pesqueira Piñeiro), así como a oito persoas físicas vinculadas a estas, responsables de varias infraccións por manter relacións de diversa natureza con estes buques, prohibidas tanto pola normativa nacional como pola comunitaria e a internacional.
Estas sancións alcanzan un total de 8.261.001 euros, ás que se unen as sancións de inhabilitación para o exercicio de actividades pesqueiras que van entre os once e os doce anos, e a prohibición de obter subvencións e axudas públicas que van entre os doce e os catorce anos.
Durante as devanditas actuacións, desenvolvidas polos servizos de inspección do Ministerio, obtívose abundante documentación de cuxo análise se deduciu a existencia dun armazón empresarial presuntamente dirixido a ocultar ás autoridades españolas a propiedade, xestión e explotación, por parte de persoas físicas e xurídicas de nacionalidade española, dos buques pesqueiros ilegais 'Thunder' e 'Tchaw'.
Ambos os buques foran identificados por diversos organismos internacionais, como as Comisións para a Conservación dos Recursos Vivos Mariños Antárticos ou no Atlántico Suroriental como buques implicados en pesca Ilegal, non Declarada e non Regulamentada (pesca INDNR).
MÚLTIPLES NOMES PARA OCULTAR A IDENTIDADE
Por este motivo, no ano 2010 ambos foron incluídos na lista comunitaria de buques de pesca INDNR, aprobada mediante Regulamento UE 468/2010, da Comisión, do 28 de maio de 2010.
Co obxecto de obstaculizar a persecución das súas actividades, ademais de utilizar empresas interpostas de distintas nacionalidades, os responsables cambiaban habitualmente o nome dos buques.
Así, o buque 'Thunder' tamén utilizou os nomes 'Batu I', 'Raz', 'Ming Nº5', 'Wuhan Nº4', 'Kuko', 'Typhoon', 'Thyphoon-1', 'Range', 'Rubin', 'Artic Ranger' e 'Vesturvon', mentres que ao 'Tchaw', tamén se lle coñece como 'Viking', 'Rex', 'Condor', 'Inca', 'Cisne azul', 'Pescamex IV', 'Pescamex III', 'Arousa Cuarto' e 'Pescacisne 1'.
Na actualidade, ambos os buques atópanse inoperativos. En concreto, o buque 'Thunder' afundiuse fronte ás costas de San Tomé e Príncipe en abril de 2015, razón pola cal desapareceu da lista comunitaria de buques ilegais. Máis ben afundiuno a tripulación cando estaban a ser perseguidos por un grupo ecoloxista.
Pola súa banda, o buque 'Tchaw' accedió en outubro de 2010 ao porto de Vigo sen a necesaria autorización da Secretaría Xeral do Mar, actual Secretaría Xeral de Pesca, razón pola cal se sancionou aos responsables do buque que puideron ser identificados con multas de 100.000 euros, 12.000 euros e 3.000 euros.
Actualmente, el buque permanece parado no porto de Vigo xa que, ao tratarse dun buque incluído nas listaxes de buques INDNR, non é posible a prestación de servizo portuario algún que permita a súa saída.
LOITA CONTRA A PESCA ILEGAL
O Ministerio resaltou que esta Resolución pon de manifesto, unha vez máis, a firme vontade de España de loitar contra a pesca ilegal, mediante o control dos buques de bandeira española, as súas augas, os seus portos e as importacións de produtos da pesca procedentes de terceiros países.
Tamén, segundo o departamento de Agricultura, mediante o exercicio da súa responsabilidade sobre todos os seus nacionais, xa se trate de persoas físicas ou xurídicas, evitando calquera tipo de participación ou de apoio á pesca INDNR por parte destes, utilizando para iso todos os instrumentos que a lexislación española, comunitaria e internacional pon á súa disposición.
Continúase así a senda marcada coa primeira 'Operación Sparrow', que desembocou nun expediente sancionador polo que o Ministerio impuxo sancións por un valor superior a 16 millóns de euros, así como inhabilitacións para o exercicio de actividades pesqueiras de entre cinco e os 23 anos, e a prohibición de obter subvencións e axudas públicas durante períodos que van entre os cinco e os 26 anos, pola vinculación de persoas físicas e xurídicas españolas cos buques ilegais 'Kunlun', 'Yongding', 'Songhua' e 'Tianti'.
Escribe o teu comentario