Exame de Bioloxía na PAU de Galicia: polémica por tal dificultade que profesores din non saben responder

O exame de Bioloxía da selectividade en Galicia levanta bochas entre estudantes e docentes, que cuestionan o seu alto nivel de dificultade e a ambigüidade dalgunhas preguntas, mentres as autoridades educativas apuntan ao novo e polémico enfoque competencial.


|

Primeras preguntas del examen de biologu00eda en la PAAU, el selectivo de 2025
Primeiras preguntas do exame de biologu00eda na PAAU, o selectivo de 2025


Así que xa temos "drama" na selectividade deste ano, con alumnos que llo tomaron de broma nas redes sociais, pero que tamén están moi doídos. O exame de Bioloxía foi o centro da polémica tras as denuncias de estudantes e docentes, quen aseguran que a dificultade foi tan elevada que mesmo profesores da materia recoñeceron que algunhas preguntas eran “practicamente irresolubles”.

 

Carlos Freiría, profesor de Bioloxía no IES de Brión, explicou en Cope que o exame contiña enunciados confusos e conceptos que non foran abordados durante o curso. Segundo a súa experiencia, a primeira pregunta de tipo competencial era tan ambigua que nin sequera os docentes sabían que se pedía exactamente, e destacou a presenza de fórmulas químicas complexas como as da clorofila e aminoácidos, que non forman parte habitual do temario.

 

O docente entende perfectamente as queixas do alumnado e, como sucede con outros profesores, non descarta que poida haber reclamacións formais. Asegura que o exame foi moi difícil, cun nivel superior ao esperado nunha proba de acceso á universidade. Na súa opinión, o exame parecía máis pensado para realizar unha “criba” entre estudantes que para avaliar de forma xusta os coñecementos adquiridos. Este profesor tamén sinala o impacto emocional para os alumnos.

 

 

 

A resposta institucional: “cambio de modelo”
 

Ante a avalancha de queixas desde varios centros, a presidenta da Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG), Maite Flores, vinculou as queixas trasladadas por alumnos e profesores co “cambio de modelo” na Proba de Acceso á Universidade (PAU). Asegurou que a situación obedece a un “modelo competencial” e que a resposta está no propio texto, comprometer a analizar as queixas recibidas.

 

Mentres, Flores asegurou que o contido “si está dentro do curriculum” que se imparte en Bacharelato. Respecto da pregunta que xerou máis críticas —sobre como a utilización de ARNm pode facilitar a creación de vacinas novas adaptadas ás mutacións de virus como o da gripe—, sentenciou que “a resposta está no texto anterior que tiñan que ler”.

 

Que medidas tomará a CIUG?


A presidenta da CIUG insistiu en que todo obedece ao “cambio de modelo” e sinalou que se ninguén respondeu ou a pregunta competencial non foi abordada por unha ampla maioría, verán que medidas tomar. No entanto, recoñeceu que na CIUG resultou “sorprendente” a queixa por parte dalgúns profesores, aínda que tamén apuntou a quen destacan como lles saíu aos seus alumnos ou fillos.

 

Flores instase esperar ao momento en que se faga a corrección dos exames e véxase a situación en relación a este caso. Mentres tanto, o debate sobre a dificultade do exame de Bioloxía e o novo modelo competencial segue aberto na comunidade educativa galega.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE