Sandra Ortega e Inditex abandonan China en plena guerra contra Shein e a súa expansión

A multinacional téxtil ha anunciado o peche do seu negocio, tanto físico como en liña, das firmas Stradivarius, Bershka e Pull&Bear en China. A retirada do xigante asiático foi gradual nos últimos anos, pero o avance da tamén chinesa Shein pode influír na súa decisión.

 


|

A multinacional téxtil ha anunciado o peche do seu negocio, tanto físico como en liña, das firmas Stradivarius, Bershka e Pull&Bear en China.

 

A retirada do xigante asiático foi gradual nos últimos anos, pero o avance da tamén chinesa Shein pode influír na súa decisión.

 

Shein e Inditex
Shein e Inditex | Fotos: EP

 

Tras o pau sufrido en Rusia, segundo mercado de Inditex despois de España, a compañía afincada en Arteixo deu un xiro á súa estratexia ao anunciar o cierre definitivo en China dalgunhas das súas marcas máis recoñecidas. Stradivarius, Bershka e Pull&Bear abandonan o país pechando as súas tendas físicas -algo que xa se produciu- e poñendo fin á venda en liña, abandonando a plataforma Tmall, que pertence a outro xigante como é Alibaba

 

A súa despedida definitiva terá lugar a finais de xullo, cando se produza un paso definitivo nunha retirada que foi gradual nos últimos anos. Só entre 2017 e febreiro de 2022 a compañía botou a persiana a máis da metade das súas tendas no país, de forma que pasaron de 620 establecementos en China a 303

 

OUTRAS MARCAS DE INDITEX SEGUEN

Con todo, os peches non significan que Inditex deixe por completo os seus negocios no país máis poboado do planeta, ao que aterrou en 2009. A súa estratexia céntrase agora nos seus buques insignia, como son Zara, Zara Home ou Massimo Dutti, ademais de Oysho. Así, só en Zara, atopamos máis de 120 tendas en China, xunto con máis de medio centenar de Oysho e outro medio centenar de Massimo Dutti. 

 

A pandemia, a xestión das autoridades chinesas sobre a mesma e os efectos das restricións sobre o mercado foi un elemento capital nesta decisión, ademais da aposta decidida e global de Inditex de potenciar o comercio en liña. Pola outra banda, non só Inditex cambiou a súa posición en China, xa que outras marcas, como H&M, tamén se atopan nun momento de cambio.

 

O seu xiro agora é cara a Estados Unidos, onde están enfocadas moitas dos investimentos de Inditex. Óscar García Maceiras, novo conselleiro delegado do grupo, detallou os investimentos que prepara a multinacional despois de revisar os resultados trimestrais da compañía, cuxa capitalización se atopa nestes momentos en niveis moi similares aos de Shein, segundo os analistas bolsistas.

 

SHEIN, O INIMIGO EN CHINA E EN CASA

E é que a empresa chinesa é nestes momentos a gran ameaza de Inditex. Cuns produtos dunha calidade similar e uns prezos moitas veces por baixo da oferta da multinacional galega, os compradores empezan a optar polo catálogo ultra baixo custo de Shein, que en España está envorcado na venda en liña, aínda que probou algunhas experiencias de venda física

 

O seu app, xunto coa de Vinted, é a que lidera o mercado da moda en liña no noso país. De igual maneira, parece que ambos comparten estratexia no que sustentabilidade e rendibilidade refírese, polo que nos últimos tempos coincidiron en anuncios moi similares sobre os seus programas a medio e longo prazo. 

 

Shein pechou 2021 cunhas vendas que superaron os 15.000 millóns de euros, un 60% máis que en 2020, ano no que, segundo algúns informes, aumentou o seu volume de vendas nun 250% pola pandemia e o boom da venda en liña. Cifras, en todo caso, collidas sempre con pinzas ao falar dunha compañía chinesa que non destaca precisamente pola súa transparencia.  

 

Ante este crecemento imparable, e incapaz de competir cos bajísimos prezos da chinesa, Sandra Ortega traballa nunha nova folla de roteiro que a axude a manter o pulso con Shein, xusto nun clima no que a inflación pode pasar moita factura ás contas da compañía, xa que en moitos fogares recortarán as súas compras ou buscarán os prezos máis baixos para capear un momento de crise económica. Ademais, o encarecemento das materias primas e dos transportes podería provocar que a marxe de beneficios de Inditex redúzase nas próximas datas. O fin da guerra de Ucraína e a reapertura do mercado ruso podería mellorar as previsións neste sentido.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE