Como se diferencia a mercadotecnia online do offline?
Aínda que o primeiro en ser creado foi a mercadotecnia offline, a mercadotecnia online apareceu como unha forma innovadora de potenciar as vendas dunha marca, pero iso non deixou atrás aos métodos tradicionais que serven como complemento na actualidade.
A mercadotecnia online é o que se fai en internet e o offline sen tecnoloxía dixital. Noutras palabras, os dous modos utilizan medios diferentes para enviar información sobre unha marca. O primeiro emprega unha rede, mentres que o outro usa medios convencionais como a radio, televisión, prensa ou a cara a cara.
Agora ben, o método online emprega ferramentas como as redes sociais, o correo electrónico (email mercadotecnia) ou os buscadores (SEO) para lograr que os consumidores potenciais coñezan unha marca.
Por exemplo, Mailrelay é unha ferramenta para facer email mercadotecnia que permite enviar 80 mil mensaxes a 20 mil destinatarios por mes de forma gratuíta. Ademais, brinda soporte 100% online de expertos no tema, conta con API de desenvolvemento, SMTP con estatísticas e un editor con capacidade. Así mesmo, ten décadas no sector, é fácil de usar, potente e brinda boa entregabilidad.
Por outra banda, a mercadotecnia offline fai publicidade en masas, empregando elementos publicitarios como a rúa, medios de comunicación públicos, contornas non dixitais e puntos de venda. A continuación, móstranse algunhas diferenzas crave para comprender como cada tipo de mercadotecnia potencia as vendas dunha empresa.
Medición de resultados
A capacidade que ten a mercadotecnia online mídese de maneira precisa, algo que non é tan fácil coa mercadotecnia offline.
En particular, cando unha empresa lanza ao mercado un novo produto ou servizo, e desexa coñecer o volume de vendas e interacción do público, ferramentas como Google Analytics poden cuantificar a cantidade de respostas, preguntas, visitas, etc., ademais do comportamento.
Pero, no caso da mercadotecnia offline, soamente é posible facer cálculos aproximados, o que non permite ter con exactitude o rendemento dunha estratexia de publicidade. Por exemplo, non se pode coñecer cantos consumidores potenciais viron un valo de publicidade colocada nunha avenida ou un anuncio en TV. É complicado ter unha resposta para iso, obrigando a ter unha marxe de erro ao realizar unha avaliación dos resultados obtidos.
Segmentación do público obxectivo
Desenvolver en internet estratexias de publicidade permitiron que a mercadotecnia online segmenta á audiencia para soamente investir en mensaxes que chegan a consumidores potenciais.
De acordo ao perfil do usuario, é posible personalizar contido para o seu gusto, potenciando os resultados. Na mercadotecnia online pódese lograr facilmente en redes sociais, onde é posible atopar datos como sexo, idade, gustos, posición xeográfica e hobbies.
En cambio, a mercadotecnia offline sempre estará dirixido a todo tipo de audiencia, polo que será imposible que a vexan soamente aqueles interesados nas solucións que ofrece a marca.
Dialogar e ouvir á audiencia
Outro aspecto crave da mercadotecnia online é que permite atender as dúbidas e comentarios de forma rápida e sinxela dos potenciais consumidores. No mundo das vendas, ter unha boa comunicación cos clientes é esencial para convidalos a volver.
Trátase dunha as características máis importantes da mercadotecnia online ante o offline, onde as estratexias dispoñibles non empregan recursos para escoitar ao público obxectivo e os seus intereses.
Flexibilidade
É posible cambiar o contido dunha publicidade online as veces que sexa necesaria para obter mellores resultados segundo as variables medidas. En cambio, co método offline non é así, por exemplo, un valo publicitario non se poderá modificar ata que se invista noutra nova e substitúase a anterior.
Contacto real ou virtual
Establecer relacións cos consumidores na mercadotecnia online por medio dunha PC, tablet ou móbil é posible grazas ao uso de ferramentas como as redes sociais ou o correo electrónico. Con todo, non existe un contacto físico ou cara a cara que axuda aos usuarios a recoñecer que están fronte a algo tanxible.
En cambio, a mercadotecnia offline fundaméntase no uso de publicidade cara a cara, talles como a realización de eventos, feiras ou congresos (networking).
Outbound e Inbound
A mercadotecnia online pode facer uso do Inbound como do Outbound mercadotecnia. Pola súa banda, a mercadotecnia tradicional soamente pódese usar co Outbound ao momento de executar campañas de publicidade.
Existen casos nos que non é así, pero a maioría das veces o Outbound mercadotecnia úsase na mercadotecnia offline, esta é outra das diferenzas máis relevantes.
Custos
É máis fácil ingresar á rede e crear publicidade dixital que convide as persoas a ingresar ao sitio web da marca e coñecer os seus produtos ou servizos. En cambio, contratar un espazo na radio ou a televisión para dar información sobre un determinado negocio ten un custo maior.
Entón, a pesar de que a finalidade de ambas as estratexias de mercadotecnia é igual, a posibilidade de facer un lanzamento ao mercado e dalo a coñecer ao público para impulsar as vendas, as ferramentas e técnicas que se usan non son as mesmas.
Mentres que a mercadotecnia online é unha forma moderna e innovadora de facer publicidade, a mercadotecnia offline continúa sendo incompatible con certas estratexias, unicamente serve para complementar á primeira, todo estará en combinalas perfectamente.
Escribe o teu comentario