Abanca non devolve o diñeiro estafado por unha brecha de seguridade, denuncia Plataforma
Ls lei obriga aos bancos a devolver o estafado polos hackers salvo que o cliente cometa algunha neglixencia grave á hora de que custodiar elementos como as claves.
A Plataforma de Afectados polos Roubos de Datos Bancarios concentrouse ante a oficina de Abanca na rúa Montero Ríos, en Santiago, para denunciar que esta entidade "se nega" a devolver o seu diñeiro a "multitude" de clientes vítimas de estafas.
Alerta de "falta de seguridade" de Abanca que leva a que os ladróns suplanten a súa identidade e os seus números de teléfono oficiais para chamar ou mandar mensaxes a clientes aos que estafan mediante técnicas como o 'pishing' (ciberestafa).
En declaracións aos medios, o portavoz da Plataforma de Afectados polos Roubos de Datos Bancarios, Eduardo Sebio, advirte de que "multitude" de usuarios de Abanca "están a sufrir roubos nas súas contas a consecuencia de que os seus datos bancarios róubanllos a Abanca e a outros bancos tamén", polo que "mediante eses roubos despois enganan aos clientes facer pasar polo banco, pedíndolles claves, mandándolles mensaxes, con chamadas telefónicas e nas chamadas telefónicas mesmo aparece o número do banco".
Subliña que as estafas que sofren os clientes "son a consecuencia dos roubos de datos bancarios", e "quen os teñen que custodiar son os bancos, é a súa obrigación". "E despois eles (os bancos) fan culpables aos usuarios de sufrir os roubos nas súas contas", agrega
Por iso, Sebio reclama que "se aumente a seguridade" por parte da entidade para que os roubos non se produzan e "devolvan o diñeiro que é roubado". Contrapón o que ocorre noutras entidades que "si están a acceder máis rapidamente ás demandas dos usuarios e devolvendo o diñeiro" con que "no caso de Abanca hai unha negativa total". Lamenta que a única saída que deixa aos usuarios é a denuncia xurídica, que "é longa e custosa".
Ademais, chama a atención sobre que "moita xente, que por vergoña sente culpable por ser enganados", non denuncia. De tal forma, anima a todos os estafados a que se unan á plataforma e reclame o que lle roubaron. Sinala que "cada vez" teñen constancia de máis afectados que se pon en contacto coa plataforma e queren levar as protestas a outros municipios.
Nesta protesta participaron decenas de persoas tras unha pancarta na que se podía ler 'Ou teu diñeiro en perigo en Abanca'. Durante a mesma coreáronse cánticos como: 'Non faltan cartos, sobran ladrón' ou 'A ver quen permite ou roubo dous aforros'.
O CASO DE BENEDITO
Benedito Blanco, un veciño de Santiago, explica que lle chamaron dun número de teléfono de Abanca suplantando a un xestor que lle informaba de que tentaban sacar unha cantidade de diñeiro da súa conta para comprar uns billetes de avión. Despois de cortar a chamada e comprobar que ese número coincidía cun real da entidade, recibiu outra chamada na que lle daban datos dos seus movementos que fixera co cartón, polo que lle deu credibilidade e procedeu a darlles as súas claves.
"Retíranme 8.000 euros en diñeiro efectivo e 3.000 e pico en crédito" que el non pediu, o cal está a pagar "a razón de 250 euros cada mes". "Eu non fixen ese gasto nin fixen nada", clamou en declaracións aos medios na mañá deste mércores durante a protesta.
Así, Branco quéixase de que o banco lle dá "longas continuamente". Tivo dúas reunións con eles, pero afirma que non lle fan caso máis de medio ano despois de sufrir esta estafa, unha cuestión que contrasta con que a un coñecido seu "en 15 días" outro banco devolveulle o diñeiro nunha fraude similar.
"Non me axudan en nada", sostén Branco. "Por encima de roubarme o diñeiro está a beneficiarse de min", di sobre un crédito en Abanca que el non solicito, polo que o montante do roubo supera os 12.000 euros ao contar os intereses.
"O SEÑOR ESCOTET PERDOA DÉBEDA Ao DEPORTIVO"
"O señor Escotet perdoa unha débeda ao Deportivo dá Coruña, pero quen lle dá o diñeiro todos os días, que somos os que pagamos con cartón, non nos está dando nada", quéixase Benedito Blanco.
Censura que a "Abanca fáltalle seguridade, non a ten, nin seguro". "Non ten unha seguridade, está a permitir que os hackers le pirateen os seus números de teléfono, chaman desde un número de teléfono, pero ti devolves a chamada e é Abanca", resume.
ABANCA NEGA UNHA "BRECHA DE SEGURIDADE"
Pola súa banda, Abanca asegura que "as fraudes non se producen por unha brecha de seguridade nos sistemas" do banco. "Trátase dunha suplantación de identidade", deixa claro. "Simulan ser Abanca, pero non están nos nosos sistemas, nin se produce ningún problema de seguridade", agrega.
Segundo explican por parte de Abanca a Europa Press, "o banco é sensible a calquera reclamación que recibe de calquera dos seus clientes, e ofrécelles unha resposta individualizada a cada un deles en función das circunstancias de cada caso". "Nalgúns casos compénsase e, noutros, nos que hai unha actuación neglixente por parte do usuario, non se compensa", apostila.
Ademais, "as fraudes non son exclusivos dos clientes de Abanca, pasa en todas as entidades e en empresas doutros moitos sectores".
O banco lembra que "nunca vai enviar unha mensaxe ou chamar para pedir as claves de banca electrónica ou os datos do cartón a través de enlaces/links". "Ademais, facemos activamente campañas de concienciación a clientes polos riscos das fraudes. A intensidade das campañas e o número de canles foi crecendo cos anos a medida que o risco aumentou", resalta.
A isto súmanse "capacidades de detección temperás que permiten detectar operacións fraudulentas e responder canto antes e mellóraas constantemente". Entre outras cuestións, Abanca relata que conta cun sistema de verificación de identidade do usuario que axuda a incrementar a seguridade ante problemas de fraude, intentos de suplantación de identidade ou cesión de SMS a un terceiro. Tamén existe unha revisión dos importes máximos para realizar operacións online nos contratos de banca electrónica.
Escribe o teu comentario