O xuíz de Angrois chamará a declarar a máis cargos e técnicos ferroviarios
O instrutor continuará a investigación co director de seguridade de Renfe e a avaliación de riscos.
O xuíz que instrúe a causa polo accidente do tren Alvia que deixou 80 mortos en xullo de 2013 en Angrois dá cinco días a Renfe para que identifique o director de seguridade na circulación da dita entidade no momento da inauguración da liña na que se produciu o sinistro.
Nunha providencia emitida este venres 15 de setembro, o titular do Xulgado de Instrución número 3 de Santiago tamén demanda, "no seu caso", que a operadora ferroviaria dea o nome de quen ocupaba ese mesmo posto na data en que se produciu a desconexión do 'ERTMS' embarcado no tren.
No seu día, o xefe de seguridade de Renfe Antonio Lanchares compareceu ante a subcomisión creada no Congreso dos Deputados para analizar o sistema ferroviario a raíz do accidente.
Con idéntico prazo, Andrés Lago pide a Adif que diga que técnicos ou persoas realizaron o informe de avaliación independente que emitiu Ineco.
Estas novas dilixencias prodúcense "á vista de a declaración do investigado" Andrés Cortabitarte, o pasado 27 de xullo, cando o que era director de seguridade na circulación de Adif asegurou que descoñecía o cambio de proxecto --que supuxo eliminar dos últimos quilómetros da vía o 'ERTMS', á chegada a Compostela, onde tivo lugar o descarrilamento--.
Na providencia, o xuíz Lago precisa, de feito, que aos técnicos que emitiron o informe de Ineco "refírese" Cortabitarte "como responsables de avaliar e xestionar os riscos inherentes á dita vía". O cargo de Adif investigado, en concreto, citou o nome dunha muller na súa declaración de xullo.
OUTRAS RESOLUCIÓNS
Por outra banda, o instrutor dá por recibida unha resolución da Audiencia Provincial da Coruña que desestima un recurso de apelación tras a solicitude de numerosa documentación por parte dunha acusación.
Nalgúns casos, os maxistrados consideran que "non se advirte o interese de achegar máis documentación" --por exemplo no referido ao proxecto inicial--, noutros apuntan que o interese é "meramente estatístico" --casos da rede ferroviaria en que actuase balizas de control de exceso de velocidade en sistema Asfa-- e en varios outros indican que "xa existe documentación e foi obxecto de tratamento en anteriores resolucións".
O xuíz tamén dá por recibidos escritos de QBE, o avogado do Estado (que representa a Adif) e a representación procesual do propio Cortabitarte. Todos eles matizan o que, na súa opinión, é necesario que responda a Axencia Ferroviaria Europea, á que Andrés Lago pediu un informe.
Por último, precisamente, o maxistrado recibe o anterior oficio "con resultado negativo" remitido ao presidente da Axencia Ferroviaria Europea.
Escribe o teu comentario