Adif recuperará e reutilizará a enerxía que xeran os trens ao frear

|

Trenfrenovias


Adif comezou a instalar na rede ferroviaria convencional uns convertidores que lle permitirán recuperar e reutilizar a enerxía que os trens xeran ao frear.


A compañía investirá 6,34 millóns de euros na colocación dos seis primeiros dispositivos deste tipo, que se repartirán en distintos puntos das vías do tren repartidos por Madrid, Barcelona, Cantabria e Biscaia.


Só esta media ducia de recuperadores de enerxía do freado de trens reportará á compañía titular e xestora das infraestruturas ferroviarias 10,23 gigavatios de enerxía á hora (GWh) anuais, o que supoñerá un aforro duns 648.530 euros ao ano na súa 'factura da luz', unha das maiores do país.


Desta forma, Adif calcula que amortizará nuns seis anos o investimento que realizará en colocar os seis primeiros dispositivos de recollida da enerxía, que conta con axudas do IDAE.


Trátase dunha tecnoloxía propiedade da compañía ferroviaria pública, froito dos traballos realizados durante anos nunha subestación de enerxía da rede ferroviaria en Málaga.


Adif enmarca esta iniciativa na súa aposta pola eficiencia e o desenvolvemento sustentable que contempla o seu Plan Director de Eficiencia Enerxética.


Neste sentido, a posta en marcha dos seis primeiros recuperadores de enerxía evitarán a emisión á atmosfera de 1.780 toneladas de CO2 cada ano, segundo destallaron a Europa Press en fontes oficiais da empresa.


EXTENSIÓN A TODA A REDE


Por todo iso, Adif traballa para ir estendendo de forma progresiva os dispositivos de recuperación da enerxía do freado polo resto da rede ferroviaria convencional, duns 10.713 quilómetros de lonxitude, aínda que a electrificada é algo máis da metade.


Na actualidade, está xa identificando novos puntos das liñas de tren convencional nos que é viable instalar este tipo de convertidores. O número de dispositivos que se vaian instalando dependerá dos resultados desta análise.


O AVE XA O RECUPERA


Con esta iniciativa, os trens que circulan pola rede ferroviaria convencional sumaranse á reutilización e aforro de enerxía que xa permite a rede AVE sen necesidade de colocar dispositivos adicionais.


As liñas de Alta Velocidade devolven de maneira natural á rede de subministración eléctrica a enerxía xerada no proceso de freado eléctrico dos trens grazas a que as dúas redes, a do AVE e a de subministración, empregan corrente alterna.


No caso das vías de tren convencionais, ao contar cunha subministración de corrente continua, a enerxía do freado só pode aproveitarse coa instalación dos equipos de recuperación.

relacionada Adif aproba a adxudicación do centro Vialia na estación de Vigo-Urzáiz
relacionada Adif finaliza a homoxeneización estética das estacións do Eixo Atlántico

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condicións de uso Consello editorial
Powered by Bigpress