O prezo dos cereais chega a multiplicarse por oito desde o produtor ao consumidor
A organización agraria Asaja di que hai elos que aumentaron a súa marxe de beneficio.
O prezo sobe, pero só no destino.
A organización agraria Asaja lamentou este mércores que o consumidor paga en diferentes produtos "un 817% máis" que o valor recibido polo agricultor de cultivos de cereal.
Iso é debido a que "o prezo da gran maioría das materias primas destinadas a alimentación ten unha tendencia positiva en destino, pero, con todo, o beneficio que recibe o agricultor polos seus produtos vai en descenso". Isto é motivado, "tanto polo alto nivel de insumos que se achegan ás explotacións, que é cada vez maior cos gastos que xera, como polo descenso no prezo que estes perciben das súas colleitas".
Respecto diso, o presidente de Asaja Córdoba, Ignacio Fernández de Mesa, engade que "con esta evolución, dedúcese que, nalgúns elos da cadea de valor, desde que sae do agricultor ata que chega ao destino, aumentouse a marxe de beneficio, pero o agricultor non ve incrementadas as súas ganancias a pesar de que o prezo final do produto aumentase".
A asociación pon como exemplo o trigo e compárao co prezo do pan e a pasta, produtos transformados. O prezo de custo dun quilogramo de pan é de 0,23 euros e dun quilogramo de pasta 0,29 euros, contanto a cantidade de fariña necesaria para a súa elaboración. Tomando valores medios de varios establecementos, resulta que o prezo que ten o pan é de 1,88 euros por quilo. Pola súa banda, no caso da pasta, o prezo é de 2,06 euros por quilo.
Por tanto, tendo en conta os datos anteriores, "pódese concluír que o incremento de prezo desde que un quilo de trigo sae do agricultor ata que chega ao consumidor de forma elaborada, ben sexa mediante pan ou pasta, e excluíndo os aditivos, increméntase nun 817% no caso do pan e 710% no caso da pasta", apuntan desde Asaja.
Escribe o teu comentario