Na liña Ourense-Santiago fixéronse "máis de 400 viaxes" de simulación

O cargo de Adif investigado relatou na súa declaración que os excesos de velocidade por fallo humano son tan pouco frecuentes que non se prevén nos sistemas de control da empresa.


|

Alviaangroisdescarrilamiento


O cargo de Adif investigado polo accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois o 24 de xullo de 2013, que deixou 80 mortos e 144 feridos, afirmou a semana pasada ante o xuíz que non sabe "o que é" unha avaliación integral do risco porque ese "concepto", dixo, "non existe en ningún sitio".


"Non sei o que é unha avaliación integral de riscos, porque non existe en ningún sitio o concepto de avaliación integral de riscos", sinalou na súa declaración do pasado 27 de xullo Andrés Cortabitarte.


Máis adiante, aínda ante o maxistrado, o alto cargo do administrador de infraestruturas ferroviarias asegurou que "non é necesario" facer esa avaliación integral "ou completa", como se acabou referindo a ela o xuíz, despois de que uno dos peritos cambiase as súas conclusións e utilizase esta denominación.


UN AVALIADOR INDEPENDENTE


Segundo explicou o cargo de Adif, "á hora de poñer un tren encima da vía" este "ten que interaccionar con todos" os subsistemas ferroviarios, "sobre todo" cos estruturais, que son os de infraestrutura, enerxía, material e control, mando e sinalización.


Segundo a súa versión dos feitos, existen "uns protocolos de proba que se validan cun avaliador independente a través dun dossier de seguridade".


Neste sentido, preguntado por se Adif verificou que cada subsistema cumpría cos seus correspondentes ETI (especificacións técnicas de interoperabilidade), Cortabitarte contestou que "así é", e engadiu que "en condicións contractuais estaba a se cumprir a ETI de infraestrutura".


SIMULACIÓNS CON "PROTOCOLOS"


Seguindo coa súa explicación, Cortabitarte entrou na parte de simulación con trens comerciais, e defendeu que "neste caso" da liña na que se produciu o sinistro "foron máis de 400 viaxes".


E agregou que esa simulación "tamén se fai cuns protocolos" e "avalíase cun avaliador independente", ademais de "certificarse". "No momento en que todo está correcto, que a interacción, a integración, non integral da liña, a integración do tren coa vía, cos diversos sistemas estruturais... no momento en que todo iso está correcto, dáselle a autorización de posta en servizo da liña", finalizou.


NON HAI ACCIDENTES POR VELOCIDADE


Os excesos de velocidade por fallo humano non estaban, segundo afirmou, dentro do proceso de seguridade de Adif, posto que a empresa pública cualifícaos cunha frecuencia "incrible", e Cortabitarte deu o dato de 2,69 incidentes deste tipo "por cada 1.000 millóns de quilómetros" asegurando que son estatísticas "reais, de Europa".


Ao seu xuízo, segundo dixo, as taxas extraídas polos peritos de QBE --designados por Renfe-- débense a que "xuntan todo" en relación a un posible descarrilamento: "porque rompa unha roda, arroies unha pedra ou rompa un eixo". "Mestúrano todo e non desagregan, que é o que hai que facer, evidentemente", criticou.


SEN ERTMS E CON OUTRO TREN


A plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia que ocorreu en Angrois hai catro anos replica ao cargo de Adif que as probas na liña Ourense-Santiago se fixeron co 'ERTMS' activado, a menor velocidade e con outro tren.


"En resumo, probas irreais, non válidas, que non teñen que ver coa situación real", afirma, en declaracións a Europa Press, o portavoz da asociación de afectados, Jesús Domínguez.


En concreto, alude ao feito de que o sistema de control continuo da velocidade 'ERTMS' embarcado --o que vai a bordo do convoi-- foi desactivado tras a inauguración da liña por fallos de incompatibilidades.

relacionada O cargo de Adif desvía responsabilidade sobre a seguridade do Alvia
relacionada Un dos peritos do Alvia di que si se fixo unha avaliación "completa" do risco

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE