Un centenar de taxis rodean a Xunta para denunciar a competencia desleal de Uber e Cabify

|

Taxisethelvazquez

Máis dun centenar de taxis rodearon este martes ao edificio da Xunta, en Santiago, para esixir "control" do que consideran competencia desleal de plataformas de arrendamento de vehículos con condutor (VTC) como Uber e Cabify.


A partir das 11,30 horas comezaron a protesta, na que os taxistas fixeron soar o claxon dos seus vehículos por San Caetano nunha xornada na que trasladaron á conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, as súas principais reivindicacións.


Este martes diversas manifestacións de taxistas tiveron lugar por toda España. En Madrid, varias patronais do taxi avanzaron que convocarán novas mobilizacións e un paro de carácter indefinido a partir do 31 de xullo se as administracións non atenden as súas reivindicacións e adoptan medidas contra plataformas VTC.


En declaracións aos medios, o presidente da Federación de Autónomos do Taxi de Galicia (Fegataxi), Manuel Sánchez, esixiu un "control estrito" de aplicacións e VTC que fan un "dano incrible" ao sector, con "7.000 ou 8.000 familias vivindo disto".


"Todo o mundo chega ao noso posto de traballo a usurpárnolo", lamentou Manuel Sánchez, que piden "combater" a situación de ilegalidade. Ademais, chama a atención sobre os prexuízos que poden provocar a cidadáns que usen esas plataformas "pensando que é un taxi".


Pola súa banda, o presidente da asociación de autopatronos de Vigo, Manuel Chorén, demanda que todas as VTC estean "controladas" cun "distintivo" e un "rexistro", á vez que lamenta que estas plataformas teñen a "vantaxe" de poder exercer en "calquera rexión" fronte aos taxistas que só se poden traballar en determinadas áreas.


REGULAMENTO DO SECTOR DO TAXI "CANTO ANTES"


Pola súa banda, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, trasladou o "apoio" da Xunta aos taxistas, mentres sinala que se traballa no regulamento do sector para "aprobalo canto antes", nun texto que, promete, será "consensuado".


Así, destacou que este é un sector "importantísimo" para a actividade económica, cun gran número de empregos, polo que indica que a Xunta mantén unha "comunicación fluída" con estes profesionais.


Neste sentido, Ethel Vázquez apuntou "o problema fundamental" pasa pola autorizacións VTC, polo que cre que na súa regulación deben garantirse os dereitos dos taxistas e os usuarios. "Non autorizamos desde a Xunta ningunha autorización VTC a non ser que nos obrigase unha sentenza xudicial", deixa claro.


Huelgataxistas


A manifestación do sector do taxi en Madrid contra as plataformas VTC, como Uber e Cabify, arrincou este mediodía no centro da cidade con algún momento de tensión previo, que motivou unha 'pequena carga policial' na rúa Atocha.


Un cuarto de hora antes de iniciarse a manifestación, un grupo de axentes da Policía Nacional reduciu a un manifestante e conduciuno a un vehículo policial, o que xerou protestas illadas por parte dalgúns compañeiros con berros de 'Fóra, fóra' e 'Somos taxistas, non terroristas'.


Tras este altercado houbo empuxóns entre axentes e manifestantes, cunha pequena carga policial, para dispersar ao grupo.


Os representantes do sector do taxi reúnense este mediodía cos portavoces de Fomento do grupo socialista e de Unidos Podemos.


O presidente da Confederación de taxistas autónomos de España e da Federación Profesional do Taxi de Madrid, Julio Sanz, confirmou a aprobación por parte da Delegación de Goberno desta marcha, que encabezan 25 taxis representantes das diferentes provincias españolas.


Os representantes da Confederación de Taxistas Autónomos de España, a Federación Profesional do Taxi de Madrid, a mesa estatal do Taxi e a Federación Elite Taxi España únense nesta manifestación para esixir ao Ministerio de Fomento solucións ante a concesión indiscriminada de autorizacións de transporte de vehículos de aluguer con condutor.


En Madrid o servizo de taxi non se prestará durante doce horas, desde as 6 da mañá ás 6 da tarde. En Barcelona, o paro durará 24 horas.


Desde o sector estiman que xa esgotaron "a vía de contacto coas administracións locais, autonómicas e nacionais" e Fedetaxi xa anunciou denunciarán ante a Fiscalía as "prácticas abusivas" de Cabify e outras plataformas de transporte de viaxeiros.


As reivindicacións do sector viran en torno ao respecto da lexislación actual pola que debería haber unha licenza de vehículo de aluguer con condutor, VTC, por cada 30 taxis. Aínda que, en Madrid operan 4 veces máis vehículos de Uber e Cabify do que permite a lei.


De igual modo, o sector do taxi presenta outras reclamacións como a eliminación das vantaxes fiscais para os VTC, co IVE reducido do 10%, a supresión da 'habituabilidade' que lles permite operar fóra do territorio, unha identificación homoxénea dos VTC e que se prohiba a especulación coa compravenda de licenzas VTC.


EN CIFRAS


No últimos tres anos, desde a entrada de Uber en España en 2014, o número de VTC en España creceu un 105%, de modo que hai 2.900 vehículos con condutor máis en 2017, respecto de 2014.


A nivel autonómico, asegurou que tamén se produciu un incremento de 703 licenzas VTC desde 2014, alcanzando na actualidade 2.223 en Madrid.


Segundo os datos do Ministerio de Fomento, en España hai 66.800 licenzas de taxis e 5.654 licenzas VTC, cun cociente VTC/taxi de 11,84. O sector do taxi comprende a uns 100.000 traballadores de forma directa.


ALIERTA APOSTA POR DIXITALIZAR Ao SECTOR 


O presidente de Fundación Telefónica, César Alierta, afirmou que "non pode ser" que plataformas VTC, como Uber ou Cabify, "non teñan autorización" e non paguen impostos, o que está a prexudicar ao sector do taxi, ao que recomendou que incorpore aos seus servizos todos os "medios dixitais" ao seu alcance.


En declaracións aos medios de comunicación en Zaragoza, onde visitou a sede de Aragón Open Future, Alierta referiuse deste xeito á folga que protagoniza este martes o sector do taxi para protestar contra estas plataformas de vehículos de aluguer con condutor (VTC).


"A solución é bastante clara", dixo Alierta, ao propoñer que "todos os taxis teñan os medios dixitais" para renovar o seu servizo, pero tamén lembrou que as empresas que realizan unha actividade pagan os seus impostos e "o que non pode ser é que haxa xente que non pague impostos, que non teñan autorización e tan contentos".

relacionada O novo mapa do transporte por estrada en Galicia empezará a funcionar en agosto

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condicións de uso Consello editorial
Powered by Bigpress