Varias autonomías pretenden obrigar os camións a circular polas autoestradas

Fomento está a favor de reeditar os incentivos nas peaxes que xa puxo en marcha en 2015. Os transportistas piden que volva ser voluntario.


|

Camioncarretera


O Ministerio de Fomento recibiu a petición de varias comunidades autónomas para que obrigue os camioneiros de transporte de mercadorías a circular polas autoestradas en vez polas estradas nacionais e autovías, a cambio de unha bonificación no prezo da peaxe, en todos aqueles tramos da rede viaria en que sexa posible.


Desta forma, varios gobernos rexionais pretenden que teña carácter obrigatorio o plan de incentivos para que os vehículos pesados se desvíen a vías de pago, que se puxo en marcha de forma voluntaria e experimental no verán de 2015 e que o Departamento que dirixe Íñigo de la Serna pretende reeditar.


O titular de Fomento recibiu estas peticións na rolda de contactos que está a manter cos presidentes e conselleiros do ramo das distintas comunidades autónomas, segundo informaron a Europa Press en fontes do sector.


Así, outros gobernos rexionais estarían interesados en implantar medidas como a que pretende impoñer o País Vasco a partir de 2018 nunha autoestrada desa rexión, a que xa está en marcha nun tramo da AP-7 de Cataluña e a que tamén analiza A Rioxa concernente á estrada nacional N-232 e a autoestrada AP-68.


Segundo as ditas fontes, o ministro exporía aos dirixentes autonómicos que, nese caso, os gobernos rexionais terían que contribuír con Fomento a custear a bonificación da peaxe dos transportistas.


Do seu lado, os camioneiros rexeitan a que a medida teña carácter obrigatorio. De feito, a obrigatoriedade constituíu o principal escollo da negociación que os transportistas e Fomento mantiveron para lanzar o plan de desvío a autoestradas de 2015, que finalmente tivo carácter voluntario.


A Confederación Española de Transporte de Mercadorías (CETM) considera "inxusto e discriminatorio" obrigar aos condutores profesionais a circular por unha estrada de pago.


"O transporte de mercadorías por estrada, actividade estratéxica onde as haxa, dado que transporta o 85% dos produtos que consumimos cada día, é tamén un sector xerador de riqueza e emprego, e un dos que maiores cargas fiscais e sociais soporta", asegura a patronal que, con todo, expresa o seu compromiso e interese na redución da sinistralidade na estrada.


VOLUNTARIO E OPCIONAL


Neste punto, a organización lembra os bos resultados logrados co plan experimental de desvíos de 2015, que tivo carácter voluntario para os camioneiros. Segundo os seus datos, elevou un 22% o tráfico de vehículos pesados polas autoestradas e "reduciu a sinistralidade viaria e a conxestión das estradas convencionais".


O plan de desvío de camións que se realizou de forma experimental en 2015 estivo en vigor catro meses (entre xullo e novembro) e só nun conxunto de seis tramos da rede repartidos na AP-6, a AP-4, a AP-2, a AP-1, a AP-9 e a AP-66, que suman unha lonxitude de 318 quilómetros.


En virtude do plan, os camioneiros podían, voluntariamente, desviarse pola autoestrada a cambio dun desconto do 50% da peaxe, que o Ministerio compensou á concesionaria da vía. Para iso, dispuxo dunha partida de 10 millóns de euros.


O ministro de Fomento xa anunciou a súa intención de lanzar un plan para que os camións circulen preferentemente polas autoestradas. O obxectivo é mellorar a fluidez e a seguridade viaria das estradas, pero tamén redistribuír os tráficos entre os distintos tipos de infraestruturas.


De feito, Da Serna enmarca a medida no conxunto de iniciativas que estuda para fomentar e optimizar o uso das infraestruturas xa construídas en España, ao considerar que algunhas non teñen un adecuado aproveitamento, tal como explicou nas comparecencias no Congreso e o Senado nas que explicou os seus obxectivos para a Lexislatura.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE