Décadas de obras e atrasos case conclúen mañá coa chegada de Felipe VI en AVE

O Rey participará na viaxe inaugural xunta ao presidente do Goberno, a vicepresidenta segunda e a ministra de Transportes

|

A Alta Velocidade chega por agora só ata Ourense, que recibe o luns o primeiro tren comercial, no que viaxará o rei.  


Santiago está previsto que chegue no verán de 2022, a tempo só da segunda parte da prórroga do Ano Xacobeo.


Arquivo - Trens AVE estacionados nunha plataforma na estación Madrid-Porta de Atocha durante o venres previo á primeira fin de semana tras o estado de alarma, en Madrid (España), ao 26 de xuño de




Tras vinte anos de obras, seis ministros, catro presidentes do Goberno e numerosas datas e aprazamentos para a súa culminación, o AVE conectará esta semana Madrid con Galicia, coas viaxes comerciais a partir deste martes 21 de decembro.

A viaxe inaugural, este luns 20, estará presidido polo Rey Felipe VI, e participarán, entre outros, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez; a vicepresidenta segunda e ministra de Traballo, Yolanda Díaz, e a de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Raquel Sánchez.

En concreto, está previsto que o tren AVE chegue á estación da Gudiña-Porta de Galicia ás 11,38 horas, tras saír ás 9,45 horas de Madrid e parar ás 10,49 horas en Zamora. Nestes dous puntos incorporaranse os presidentes de Galicia e Castela e León, Alberto Núñez Feijóo e Alfonso Fernández Mañueco, respectivamente.

Na Gudiña, o Rey descubrirá unha placa conmemorativa. Despois, haberá un acto institucional en Ourense, ás 12,35 horas, que incluirá a proxección dun vídeo e intervencións institucionais.

PROBA HAI UN MES
Hai apenas un mes, a propia ministra de Transportes protagonizou unha viaxe 'en probas', xunto a outras autoridades e xornalistas, que supuxo a inauguración do tramo entre Pedralba de la Pradería (provincia de Zamora) e Ourense, de 119,4 quilómetros de lonxitude.

Este tramo atravesa numerosos túneles que o pasado día 22 percorréronse a velocidades que rozaron os 300 quilómetros por hora. Supuxo un investimento de 2.965 millóns e divídese en dous segmentos diferenciados: Pedralba-Taboadela e Taboadela-Ourense.

O primeiro, de 103,4 quilómetros, cruza transversalmente a provincia de Ourense desde o límite con Zamora e é o máis complexo de toda a liña desde o punto de vista orográfico e geotécnico, con 32 viadutos e 31 túneles.

Mentres, Taboadela-Ourense, de 16 quilómetros, foi acondicionado para permitir a chegada dos tráficos de alta velocidade á capital ourensá mentres se deseña e constrúe a variante exterior da cidade.

TRAS RECIBIR A VÍTIMAS DE ANGROIS
A diferenza de entón, esta inauguración farase tras recibir a ministra a unha representación da plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia en Angrois (Santiago), que en xullo de 2013 deixou 80 mortos e máis dun centenar de feridos nas vías.

Este sinistro está aínda por xulgar e está previsto que no primeiro trimestre de 2022 senten no banco tanto o maquinista como o exdirector de seguridade de Adif, por imprudencia profesional grave.

As vítimas esixen unha investigación técnica independente posto que a única oficial que realizou ata o momento o estado español determina que o maquinista foi o único responsable. Mentres, Europa, como o xuíz instrutor, apunta a fallos na avaliación de riscos da liña, cuxo encargado de supervisar é Adif, dependente do ministerio.

Na cita do xoves, a ministra comprometeuse, segundo as vítimas, a estudar o cesamento do presidente da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF), o organismo autor da referida investigación oficial.

SEGUNDA FASE, OS 'AVRIL'
Hai un mes, "ás portas dun momento histórico", Raquel Sánchez recoñeceu que, en canto ao AVE a Galicia, está por chegar unha "segunda fase" que reducirá "noutros 20 minutos" os tempos, coa chegada dos trens da serie 106 de Talgo, os coñecidos como 'Avril', que permitirán velocidades de 330 quilómetros por hora.

Son os máis modernos da compañía e dispoñerán de ancho variable, o que lles permitirá chegar a todas as capitais galegas. Este é o aspecto principal no que incidiu entón o presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, quen recoñeceu, iso si, que desde este martes 21, non só Ourense, senón o resto das cidades galegas, veranse beneficiadas polo recorte de tempos, pero faltan os trens 'Avril'.

Feijóo non ocultou "a satisfacción" da inauguración que este martes farase efectiva, despois dos "obstáculos" superados durante décadas, e aproveitou para reivindicar o "tesón" e a "voz incómoda" por "insistente" de Galicia.

NOVA OFERTA DE SERVIZOS
A "revolución ferroviaria galega" que empeza este martes, en palabras da ministra, implica un aumento da oferta de servizos "nunca antes visto".

Así, Ourense, Santiago e A Coruña verá incrementada a oferta de seis a 10 servizos diarios por sentido, Vigo duplicará a oferta actual ao pasar de catro a oito, a Pontevedra pasarán de cinco a sete e Lugo gaña un servizo diario por sentido, de tres a catro.

AFORRO DE TEMPOS
O aforro de tempos maior cos AVE que conectarán Madrid con Galicia producirase no tronco da liña e, por iso, o traxecto desde Ourense a Madrid verase reducido en 1 hora e 28 minutos.

Os trens de Vigo e Pontevedra recortarán os seus tempos actuais en 54 minutos, os de Santiago 1 hora e catro minutos, os da Coruña 1 hora e tres minutos e os de Lugo 57 minutos.

Desta forma, os novos tempos de viaxe desde as principais cidades galegas con Madrid quedarán da seguinte maneira: Ourense-Madrid 2 horas e 15 minutos, Vigo-Madrid 4 horas e 16 minutos, Pontevedra-Madrid 4 horas, Santiago-Madrid 3 horas e 20 minutos, A Coruña-Madrid 3 horas e 51 minutos e Lugo-Madrid 4 horas e 46 minutos.

HABERÁ 'AVLO'
Xusto esta semana, o presidente de Renfe, Isaías Táboas, anunciou que o Avlo, o tren de baixo custo que a compañía xa opera entre Madrid e Barcelona con billetes que parten dos 7 euros, tamén chegará a Galicia a través da nova rede de alta velocidade que se inaugura este día 20.

Táboas cifrou en 6 millóns os viaxeiros en todos os medios de transporte en Galicia, dos que o 10% corresponde ao tren. O seu obxectivo é aumentar esta cifra e que, fronte ao avión, que agora se reparte ao 20% para o tren e ao 80% para o avión, pase ao 50% cada un, grazas aos tempos competitivos que agora terá o tren e ao seu compromiso de puntualidade.

A 15 EUROS E CAMBIO DE HORARIOS
Coincidindo con aquela viaxe inaugural, Renfe lanzou unha exitosa promoción con 250.000 billetes nesta liña a un prezo de 15 euros, independentemente da orixe e o destino e en trens AVE e Alvia.

Esta acollida contrastou coa contestación por parte de cidadáns, principalmente traballadores que utilizaban o servizo Avant para desprazarse aos seus empregos, que denuncian que o cambio de horarios dificultaralles o uso diario do tren.

Respecto diso, Renfe destacou que non suprime ningún tren coa reconfiguración horaria, asegura que se fai "pensando sempre nas necesidades da maioría dos clientes" e engade que está "aberta a futuros axustes se así se estima na devandita grella horaria".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE