Así será o edificio de pasaxeiros dunha estación de tren de Santiago máis cómoda e accesible desde o ensanche

Terá un aparcamento cuberto con 460 sitios e un praza na entrada de Ou Hórreo de 1.500 m2, máis que o previsto orixinalmente

|

A responsable de Adif dixo hoxe na presentación que “esta intermodal será unha fonte de diálogo a varios niveis: sinerxias entre distintos modos de transporte, entre as distintas administracións públicas e tamén, como non podía ser doutra maneira, entre as persoas, o noso motor”. 


Futuro edificio de pasajaros da Estación de Tren de Santiago

Futuro edificio de pasaxeiros da Estación de Tren de Santiago 


A presidenta de Adif, Isabel Pardo de Beira, confía en que a adxudicación das obras do novo edificio de viaxeiros da estación de tren de Santiago adxudicarase "canto antes", despois de que a comezos deste mes de xuño licitásese esta actuación por 33,5 millóns de euros.

Unha vez adxudíquese, a execución das obras será de 30 meses, máis aló das "incidencias que poden ser a mellor ou a peor", segundo expuxo Pardo de Beira este venres durante a presentación en Santiago do proxecto do novo edificio, que corre a cargo do arquitecto Juan Ferreiros, e culminará o proxecto da intermodal tras a novas estación de bus e pasarela.

Así, a futura estación intermodal de Santiago terá 3,5 millóns de viaxeiros en 2025, dos cales 2,6 millóns moveranse polo Eixo Atlántico e 0,9 millóns cara a Ourense e o resto de España, segundo as previsións de Adif. Precisamente, Pardo de Beira anunciou as "mostras claras de interese" de operadores polo AVE a Galicia para a "liberalización" da liña.

Este edificio de viaxeiros construirase elevado sobre as vías das estación con apoios e conexións nas plataformas. Incluirá dependencias para a explotación dos servizos ferroviarios e comerciais da estación. Formará unha unidade coa pasarela peonil recentemente inaugurada.

Ademais, crearase unha praza na entrada da rúa de Ou Hórreo e construirase un aparcamento cuberto por marquesiñas para 460 prazas de aparcamento.

FERREIROS: "SÍMBOLO DE AMBICIÓN DE FUTURO DA CIUDAD"
O propio arquitecto Juan Ferreiros foi o encargado de debullar, neste acto en Santiago, o proxecto da futura estación, que observa como "un símbolo de ambición de futuro da cidade".

Aprecia que a infraestrutura debe afrontar "tres retos": técnico, funcional e social. Busca a "naturalidade" da estación para dar a sensación de que "sempre debeu estar alí", á vez que serve para "conectar o centro coas poboacións do sur".

 





 

A este respecto, referiuse á "evolución" coa que contado o proxecto desde que gañou o concurso en 2011, pois se conservou a marquesiña histórica da antiga estación de tren. Define ao proxecto pola súa "lixeireza e transparencia", cunha nova terminal na que se inclúen elementos que semellan "xestos que saúdan e queren recibir ao viaxeiro".

Respecto a o anteriormente concibido, tamén explica que se incrementa a praza exterior de entrada desde Ou Hórreo, pois agora será de 1.500 metros cadrados, de maneira que "a cidade entra na estación".

O edificio de viaxeiros será de 5.000 metros cadrados, nos que se reservan case 900 metros cadros para un vestíbulo "moi claro e "simple de utilización". A parte de arriba do inmoble estará reservado para oficinas.

Ademais, para a construción do novo edificio de viaxeiros da estación ferroviaria acondicionarase as plataformas existentes, co fin de permitir a execución dun sistema de conexións verticais que una o vestíbulo principal, situado a un nivel superior, coa zona de uso ferroviario.

Así mesmo, realizaranse as obras de adecuación necesarias no edificio de viaxeiros actual para adaptalo á nova realidade funcional da estación.

Igualmente, vai reestruturar a superficie de aparcamento entre a primeira plataforma e o noiro que supón o límite do solar. Tamén se vai a facer unha nova urbanización entre a Rúa do Hórreo e diferentes construcións do complexo ferroviario.

O Ministerio de Transportes, a través de Adif, asume o 100% da construción do edificio, sen necesidade de formalizar un novo convenio coa Xunta nin Concello de Santiago.

COLABORACIÓN ENTRE INSTITUCIÓNS
Pola súa banda, o alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, dixo que é "un día emocionante" despois de que pasase unha década desde que se resolveu o deseño do proxecto para a estación, que "deu moitas voltas" ata a actualidade. Así mesmo, remarcou que as recentemente inauguradas pasarela e estación de bus están "a funcionar extraordinariamente ben"

A continuación, destacou que con esta obra o Ensanche "queda consolidado como centro de Santiago", á vez que agradece a "colaboración entre institucións públicas" que posibilitou esta actuación.

Nesta liña, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, resaltou o "exemplo" de colaboración entre administracións para esta actuación. Considera esta estación un exemplo de que os proxectos "máis transformadores sempre son os máis complexos", mentres valora o "cambio radical" na mobilidade para Santiago.

Aprecia que a pasarela "foi un revulsivo" para avanzar nunha nova fase da estación, de forma que converta a Santiago na "capital dese turismo que se necesita", á vez que "vertebra" á cidade. Deste xeito, Ethel Vázquez subliña que se pon a Compostela a "a altura" das terminais de "grandes capitais" de Europa.

Na súa intervención, Pardo de Beira chamou a atención sobre como se tivo en conta a perspectiva de xénero na obra para que non haxa "recunchos ocultos". Tamén puxo o foco sobre que o acceso a pé á intermodal "é moi elevado".

ESCALINATA E 'VERDERÓN'
A preguntas da prensa sobre a actual escalinata de pedra en Ou Hórreo, a responsable de Adif explicou que "non vai ter funcionalidade", pero di "non ter problema" en abordar o seu futuro, pois "calquera solución pode ser válida".

No tocante a que pasará co 'verderón', o antigo vagón que se atopa exposto en terreos da estación e que presenta un aspecto deteriorado, o alcalde de Santiago, Xosé Antonio Sánchez Bugallo, mostrouse partidario de que quede onde está "se se reforma".

Sobre o 'verderón', Pardo de Beira dixo que ese vagón está situado en terreos de Adif, pero é de propiedade privada, polo que a entidade non pode investir "sobre activos que non son seus" porque "sería unha irregularidade". Con todo, deixa claro que se puxeron en contacto cos donos para que se faga unha cesión para a súa restauración, aínda que "ata o de agora non houbo resposta".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE